Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:52:33 GMT

صدور حکم شهردار منتخب پیشوا طولانی نشده است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۴۴۲۶

صدور حکم شهردار منتخب پیشوا طولانی نشده است

ورامین- عضو شورای اسلامی شهر ورامین گفت: زمان استعلامات و صدور حکم شهردار منتخب پیشوا با وجود تعطیلات رسمی این ایام، تعطیلات اربعین و آخر هفته ها طولانی نشده است.

علی اکبر مهدی زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تاخیر صورت گرفته در صدور حکم حکمت امیری به عنوان شهردار پیشوا اظهار داشت: شورای اسلامی شهر پیشوا برنامه های تمام گزینه های بومی و غیر بومی را مورد بررسی قرار داد و در نهایت برنامه های حکمت امیری، مورد پذیرش اکثریت اعضا قرار گرفت و به عنوان شهردار پیشواانتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت:  شهردار منتخب پیشوا علاوه بر تخصص و تعهد، ارتباطات خوبی در سطح استان و کلان دارد و در کمترین زمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و حتما مفید واقع می شود.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین با رد ادعای دخالت افرادی بیرون از مجموعه شورا در انتخاب شهردار گفت: شورای شهر به عنوان نهادی مستقل تصمیم گیری می کند و هیچ فشاری از بیرون برای انتخاب شهردار و دیگر مصوبات و تصمیم گیری ها وجود ندارد.

وی با قدردانی از تمامی گزینه های بومی و غیر بومی گفت: با توجه به شرایط شهرداری پیشوا، امروز کسی باید در راس آن قرار گیرد که علاوه بر برنامه حداقل سابقه شهرداری داشته باشد.

مهدی زاده اضافه کرد: انتخاب گزینه غیر بومی به معنی نادیده گرفتن توانمندی های گزینه های بومی نیست و از این عزیزان انتظار داریم با هدف خدمت به پیشوا، شورای شهر  را از نظرات و پیشنهادات سازنده خود محروم  نکنند.

وی با اشاره به این که شهردار  باید برنامه محور باشد، گفت:  ملاک ما برنامه های شهردار منتخب است که نسبت به دیگر گزینه ها قابل توجه بود.

عضو شورای شهر پیشوا خاطر نشان ساخت: خوشبختانه اعضای شورا با تعامل و همدلی در راستای خدمت به مردم تلاش می کنند و بی شک از ابزار نظارتی خود بهره مند و در جهت منافع شهر و مردم با هیچ شخصی تعارف ندارند و شهردار منتخب نیز موظف خواهد شد در زمانهای مقرر گزارش کاری خود را به شورای شهر و مردم ارائه کند.

مهدی زاده اضافه کرد: در قانون شورا و آیین‌نامه‌های مربوطه مراحل و ویژگی‌های شهردار به تفصیل آمده است که به عنوان مثال در ماده ۷۱ قانون شورها، شورای شهر مکلف است بلافاصله پس از تشکیل، فردی ذی‌صلاح را به سمت شهردار انتخاب کند و در قانون مذکور به وزارت کشور فرصت ۱۰ روزه برای تطبیق و بررسی این شرایط داده شده است. بر همین اساس وزارت کشور معمولا بلافاصله پس از وصول مصوبه شورای شهر بررسی‌ها و استعلام لازم را از برخی مراجع انجام می‌دهد. البته آیین‌نامه شرایط احراز سمت شهردار درخصوص ضرورت یا عدم ضرورت کسب استعلام ساکت است و وزارت کشور بر اساس سایر مقررات مکلف به کسب استعلام از برخی مراجع و وزارتخانه‌ها برای مشاغل حساس است. تجربه و رویه عملی گذشته نشان می‌دهد که کسب استعلام و بررسی‌های لازم حدود یک ماه به طول می‌انجامد در حالی که قانون‌گذار به صراحت فرصت ۱۰ روزه را برای وزارت کشور در نظر گرفته است.اما آنچه عرف شده است ،زمان حداقل ده و حداکثر بیست روز کاری است.

وی ادامه داد:از این رو وزارت کشور مکلف است ظرف ۱۰ روز نظر خود را درخصوص شهردار منتخب و معرفی شده شورای شهر اعلام کند. در صورت عدم اعلام نظر وزارت کشور، از مفاد قانون این گونه برداشت می‌شود که شهردار منتخب پس از این ظرف زمانی شهردار رسمی شهر شناخته می‌شود اما شروع به کار وی بدون حکم رسمی وزیر کشور هم باعث ایجاد مشکلاتی برای شهردار، شورا و شهر می‌شود.

وی گفت البته قانون مذکور برای اینکه شهر بدون شهردار نماند و امور عمومی تعطیل نشود پیش‌بینی لازم را کرده است. انتخاب سرپرست شهرداری راهی برای حل این مشکل است. بر این اساس سرپرست ضرورتا باید از کارکنان شهرداری باشد و فلسفه این موضوع هم این است که فردی آزموده شده و بررسی شده که از کارکنان شهرداری است و نیاز به تایید و بررسی مجدد ندارد تا معرفی شهردار با حکم رئیس شورای شهر امور شهرداری را در دست گیرد. نکته مهم آن است که سرپرست شهرداری در هر صورت بیش از سه ماه نمی‌تواند امور شهرداری را در دست گیرد و سرپرست با صدور حکم شهردار کلید شهر را به وی تحویل خواهد داد که دوره سرپرستی سه ماه و یکبار قابل تمدید است.

عضو شورای شهر پیشوا با شرح مراحل فوق گفت: در خصوص صدور حکم شهردار پیشوا،از یک سو با توجه به این که در مورخ  ۱۸ آبان ۹۶ نامه شورای شهر پیشوا پس از طَی مراحل قانونی به اداره  کل حراست استانداری واصل شده و فردای آن روز شهردار منتخب با ارائه مدارک و تکمیل فرم های لازمه ،استعلام مربوطه را به انجام رساند و با توجه به ایّام اربعین حسینی و تعطیلات رسمی و آخر هفته ها ،،حدود بیست و سه روز کاری است که از استعلام حراست گذشته است و این مدت با توجه به سوابق مسئولیتی وی در استان های البرز،لرستان،هرمزگان،همدان و تهران و همچنین حدود چهل سفرخارجی که شاید علاوه بر استعلامات مرسوم ،بحث ضد جاسوسی هم نیاز به بررسی داشته باشد،طولانی نیست.

 وی در ادامه بیان داشت: در کشور حکم حدود ۸۰ شهردار امضا نشده است و این رقم در استان حکم ۹ شهردار است که ۴ شهر منتظر تأیید وزیر کشور هستند.

عضو شورای شهر پیشوا در خاتمه از تمام شهروندان و رسانه ها خواست با صبر شورای اسلامی شهر را در راستای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت پیشوا یاری کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود