Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:53:09 GMT

مصرف 10برابری روغن نسبت به اروپا

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۰۴۰۰

معاون توسعه مدیریت سازمان توسعه تجارت با اشاره به واردات حدود دو میلیارد دلاری روغن خام تاکید کرد که سرانه مصرف روغن در ایران باید کاهش پیدا کند و مازاد تولید به سمت صادرات هدایت شود، چرا که هم‌اکنون حدود ۱۰ برابر اروپایی‌ها روغن مصرف می‌کنیم. ناطقان: امیر طالبی امروز در همایش روغن های خوراکی و دانه های روغنی اظهار کرد: بیشترین میزان واردات روغن خام به برزیل، آرژانتین، اندونزی و مالزی اختصاص دارد و سالانه حدود دو میلیارد دلار واردات روغن خام صورت می‌گیرد که این میزان در سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ظرفیت تولید روغن نباتی در کشور دو برابر نیاز داخل است، افزود: در سال گذشته حدود ۷۶ میلیون دلار صادرات روغن نباتی به عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و ترکمنستان داشتیم که البته اوج صادرات صنعت روغن نباتی مربوط به سال ۹۰ بود که به ۱۱۵ میلیون دلار رسید.

معاون توسعه مدیریت سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که سالانه یک تا دو میلیارد دلار روغن وارد می‌شود اما در شرایط کنونی و با توجه به خالی بودن ظرفیت کارخانه‌های روغن کشی، می‌توان واردات دانه‌های روغنی را جایگزین واردات روغن خام کرد.

سرانه مصرف روغن در ایران حدود ۱۰ برابر اروپا

طالبی درباره‌ی سرانه مصرف روغن نباتی در ایران، خاطر نشان کرد: در دهه ۴۰ حدود ۲.۵ کیلوگرم روغن در کشور مصرف می‌شد که این رقم در حال حاضر به حدود ۲۰ کیلوگرم رسیده است و حدود هشت کیلوگرم از میانگین سرانه مصرف جهانی بالاتر است.

وی تاکید کرد: متوسط سرانه مصرف روغن نباتی در برخی کشورهای اروپایی سه تا پنج کیلوگرم بوده که نشان‌دهنده فاصله بسیار زیاد این سرانه با میزان مصرف روغن در کشور است، اما باید با کاهش میزان مصرف داخلی مازاد تولیدات را به سمت بازارهای صادراتی هدایت کنیم.

منبع: ایسنا برچسب ها: مصرف روغن ، اروپا ، صادرات

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری