Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@17:56:29 GMT

هفته هنر هرمز در مجموعه تئاتر باران 

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۰۶۷۸

هفته هنر هرمز در مجموعه تئاتر باران 

افتتاحیه هفته هنر هرمز شنبه ۱۱ آذرماه با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی  در مجموعه تئاتر باران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی تئاتر باران، هفته هنر هرمز با مشارکت تئاتر باران از 11 آذر ماه تا 16 آذر ماه با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف فرهنگی – هنری جزیره هرمز برگزار می‌شود.

در این هفته، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان جزیره هرمز در مجموعه تیاتر باران به نمایش در می‌آید و این برنامه‌ها شامل نمایش صنایع دستی،نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی محلی، اجرای تئاتر اعداد در بیابان اثر برگزیده جشنواره تئاتراستانی استان هرمزگان به کارگردانی محمد سلامتی و نمایشگاه هنرهای تجسمی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزیره هرمز یکی از نقاط بسیار جذاب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی خاص و بهره‌مندی از آداب و رسوم مرتبط با دریانوردی، تجارت و مبادلات فرهنگی با کشورهای همسایه است که این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به صورت یک هفته در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در تهران به نمایش در می‌آید.

ارمغان بهداروند در همین زمینه پیامی را منتشر و اظهار امیدواری کرد که با بهره‌مندی از الگوهای اقلیمی و پدیده‌های آیینی، معرّف «هرمز» به همّ و همت تئاتر بازآفرینی شود وبه فراموشی و زوال دچار نگردد.

تئاتر، این کهن هنر ارجمند، مولود آیین‌ها و آدابی است که بهروزی و خوش فرجامی انسان را به دنبال داشته‌اند. آدابی که تبلور اصالت و هویت فردی و اجتماعی و آیین‌هایی که تجلی خداپرستی، خردورزی و انسان‌دوستی بوده است. سرزمین ما ایران از جمله غنی ترین اقلیم‌هایی است که به مدد تنوع جغرافیایی و قدمت تاریخی و به سبب قرابت قلبی مردمانش با دین و جلوه‌های مذهبی، زادگاه آیین‌های دیرینی است که اکنون به عنوان‌ میراثی بی بدیل به روزگار ما ارزانی شده است و حفظ و پاسداشت این غنیمت و تلاش برای روزآمدی آن در زندگی امروز، اولویتی اجتماعی است. تئاتر، به این گنجینه اندیشیده است و به مدد همین دانش مکتوب و نامکتوب، روایت گر ارجمندی مردمان ایران زمین و این مرز و بوم بوده است.

شناخت ایران و جاذبه‌های اقلیمی آن از ضرورت های روزگار ماست. پیشینه شناسی مردمانی که در وضع و کشف علوم، تمدن، تدیّن و فرهنگ از معدود ملل بنام و باقی هستند، باید به عنوان نهضتی که خردمندانه به تعالی و ترقی ایران توجه دارد مورد حمایت قرار گیرد که سربلندی و تفاخر این‌ مردم‌ بیش از هر چیز به هویت ایرانی اسلامی خود است که همواره به نیکی از آن یاد شده است.

«هرمزگان» از مهمترین و معتبرترین مناطقی است که به واسطه جغرافیای بکر و جاذبه‌های طبیعی و ازمنه تاریخی و به مدد همسایگی با فرهنگ دیگر ملل، نام و نشان متمایزی دارد و از این‌ میان «جزیره هرمز» جلوه گاه بی بدیل سرمایه‌های معنوی و میراث باستانی و تاریخی و پایتخت آیین ها و آداب این خطه خطیر است.

در آیین نکوداشت این سرزمین، تئاتر محشور است و مسئولانه خواهد کوشید تا با بهره‌مندی از الگوهای اقلیمی و پدیده های آیینی، معرّف «هرمز» باشد. رمز و رازهای نهفته در آیین های زار، لیوا، سحرگونه گی موسیقی، تلوّن البسه و بهره‌مندی از طبیعت تنها گوشه‌هایی از فرهنگ و هنر این خاک پرگهر است که باید به همّ و همت تئاتر بازآفرینی و دوباره‌خوانی شود که در عصر صنعت و سرعت به فراموشی و زوال دچار نگردد. اکنون که به برکت میلاد پیامبر رحمت، فرصت بازخوانی و بازشناسی این اقلیم عزیز در پایتخت فراهم شده است سزاوار است که صحنه ی روشنی فراهم گردد که به آوازهای سور و آواهای سوگ و مجالس آیین درمانی مزّین شود تا بیش از پیش این‌ پیکره نازنین که همواره و از دیرباز فخر مردمان ایران زمین بوده است به تماشا آید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانند از امروز به شکل اینترنتی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد:  با توجه به استقبال و حضور پرشمار گردشگران از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، به ویژه در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی با هدف تسهیل تهیه بلیت، گردشگران می‌توانند از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آپ، تاپ، تفریحاتی و علاءالدین تراول اقدام به خرید اینترنتی بلیت موزه‌ها کنند. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه  در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا دیگر صف‌های طولانی شکل نگیرد.

یکی از ویژگی‌های خرید بلیت به شکل اینترنتی اطلاع از تعطیلی موزه‌ها هنگام خرید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان