Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایجاد معاونت‌های اقتصادی در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌های دنیا علاوه بر دلگرمی صادر کنندگان سبب افزایش صادرات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی گفت: این معاونت علاوه بر در نظر گرفتن مشوق‌های اقتصادی باید کالا‌های صادر کنندگان را بیمه کند تا از این طریق بتوانیم با دنیا به رقابت بپردازیم.

وی افزود: در کنار سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف دنیا باید معاونت اقتصادی با هدف پشتیبانی از صادر کنندگان داخلی ایجاد شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: رقابت بدون تضمین سلامت، بیمه و پشتیبانی دولت نمی‌تواند در بازار‌های دنیا ماندگار باشد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید با تمام قدرت جلوی واردات و قاچاق بی رویه کالا را به داخل کشور بگیرد.

وی ادامه داد: برای در اختیار گرفتن و ماندگاری در بازار‌های جهانی باید به کالا‌های صادراتی کشور تنوع و کیفیت بخشید.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در بسته بندی کالا‌های صادراتی باید دقت ویژه‌ای کرد و متناسب یا ذائقه کشور‌ها بسته بندی‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: کسانی که صادرات سالم انجام می‌دهند در بازار‌های جهانی از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به صادرات غیر نفتی دارد و در این زمینه گام‌های موثری در کشور و به ویژه در این استان برداشته است.

سکینه اشرفی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی در رونق کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید پنج بازارچه در سیستان و بلوچستان باهدف صادرات کالا به کشور‌های همسایه امسال مصوب کرده است.

اشرفی ادامه داد: هم اینک زیرساخت‌های این بازارچه‌ها برای بهره مندی از آن‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار شاهد رونق صادرات و ترانزیت کالا در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه‌ای بر روی صادرات غیر نفتی شده است.

اشرفی اظهار داشت: صندوق مشترکی میان تجار و بازرگانان سیستان وبلوچستان با کشور عمان ایجاد و پیش نویس آن نیز آماده شده است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه صادرات کالا به کشور‌های همسایه دارد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: حمایت از تولید کنندگان داخلی علاوه بر ایجاد فضای کسب و کار و رونق اقتصادی سبب افزایش صادرات کشور نیز می‌شود.

وی بیان کرد: کیفیت محصولات تولیدی تاثیر بسزایی در ماندگاری تجار و بازرگانان در بازار‌های جهانی دارد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: محصول با کیفیت می‌تواند بازار‌های جهانی را در اختیار خودش بگیرد.

وی تصریح کرد: نحوه بسته بندی و محصولات با کیفیت نقش اساسی در ماندگاری در بازار‌های جهانی دارد.

درپایان  در این مراسم ۲۰ نفر از صادر کنندگان برتر سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ع

تجلیل از صادر کنندگان برتراستان 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از بازدید رایگان موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همزمان با روز معلم خبر داد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه ها، پایگاه‌ها و اماکن تاریخی برای معلمان و اساتید دانشگاهی رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر در استان ۶ موزه فعال است و محوطه‌ها و پایگاه های تاریخی نیز پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

وی افزود: موزه خاک در روستای کلپورگان به عنوان تنها موزه زنده دنیا که سفال به صورت کاملاً دستی، بدون چرخ سفالگری و توسط زنان بلوچ ساخته می‌شود نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

به گفته طهرانی‌مقدم، موزه مردم‌شناسی سیستان نیز یکی از مهم‌ترین موزه‌های استان و اماکن دیدنی شهرستان زابل است که به معرفی فرهنگ و تمدن غنی اهالی استان به‌ خصوص مردمان شهر سوخته می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها و اساتید دانشگاهی می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن ‌تاریخی به صورت رایگان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق واقع در بولوار شهید مطهری زاهدان نیز در این روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برای بازدید دایر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان