Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-استاندار ایلام گفت: دستگاه ها بنا بر تاکیدات مراجع قانونی اعتبارات پژوهشی را صرفا باید در امور تحقیقاتی و پژوهشی هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ایده های ثروت ساز در ایلام اظهار داشت: مدیران نباید به اعتبارت پژوهشی بی توجه باشند چراکه هر نوع سرمایه گذاری در این حوزه نتایج بسیار مثبتی در گره گشایی از مشکلات قسمت های مختلف خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پژوهش زیربنا و رمز توسعه است و اگر مشاهده می کنید کشورهای توسعه یافته توانسته اند مدارج فناوری و قله های پیشرفت را فتح کنند تنها در سایه سرمایه گذاری بر روی ایده های جدید و ثروت ساز بوده که منجر به ارزش آفرینی و درآمدزایی برای آنها شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: کشورمان از استعدادهای فراوان در بخش منابع زیرزمینی و رو زمینی برخوردار است ولی آنگونه که باید نتوانسته ایم از این مزیت ها بهره برداری کنیم که این وضعیت در استان ایلام نیز که از منابع سرشار انرژی برخوردار بوده، بدتر است.

سلیمانی گفت: با وجود آنکه این مزیت ها باید مسیر توسعه را هموار کنند ولی در کشورمان حتی تنها تکیه بر این مزیت ها باعث شده از سایر مسائل غافل شده و بهره برداری درستی از این استعدادها نداشته باشیم.

وی از عموم محققان و کارشناسان و پژوهشگران دانشگاهی خواست در بررسی های خود پارادوکس بین عدم توسعه و وجود مزیت ها و استعدادها را بطور موشکافانه مورد تجزیه تحلیل قرار دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مدیر بخش جهان عرب در برنامه توسعه ملل متحد، تاکید کرد بازسازی نوار غزه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبدالله الدردری هزینه بازسازی ویرانی‌های نوار غزه و رونق بخشیدن به اقتصاد در این منطقه را در صورت توقف فوری جنگ، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الدردری افزود: زمانی که می‌گوییم شاخص توسعه انسانی در نوار غزه ۴۰ سال به عقب برگشت، ما درباره از بین رفتن همه دستاورد‌هایی سخن می‌گوییم که در زمینه‌های آموزش، بهداشت، متوسط عمر و متوسط درآمد فرد به دست آمده بود. اما پیامد‌های این جنگ، در بلندمدت ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مراکز آموزش موقت ایجاد و خدمات حمایت اجتماعی و روانی برای مردم ارائه کنیم و ارائه خدمات اساسی هم از سر گرفته شود که این موضوع شامل کرانه باختری و قدس شرقی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون سرمایه گذاری گسترده، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد. هزینه اجرای برنامه‌های اولیه رونق اقتصادی مانند احداث سرپناه‌های موقت به دو تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر