Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتا زنجان درجمع دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان ابهر گفت: پلیس فتا زنجان به پشتوانه و حمایت شما جوانان و دانشجویان به دنبال پاک‌سازی فضای مجازی و رفع دغدغه‌های مردم درخصوص آسیب و تهدیدات فضای مجازی است.

سرهنگ دوم آدینه‌لو با بیان اینکه متاسفانه به دلیل استفاده‌های نا‌آگاهانه و نادرست‌ کاربران از فضای سایبر، بستری مناسب برای ظهور انواع جرایم جدید در فضای سایبر فراهم شده است، افزود: ریشه کنی این بستر جرم خیز نیاز به همراهی و همدلی دارد که پلیس فتا در این راستا آماده است تا با کمک شما دانشجویان این مهم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امروزه جوانان وکاربران با تهدیدات زیادی درفضای مجازی روبرو هستند که کوچکترین سهل انگاری یا غفلت می‌تواند آنها را دام مجرمان سایبری بیندازد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی نیز امروزه به شدت در حال افزایش بوده و هر روز بر تعداد کاربران آن به ویژه در بین جوانان افزوده می‌شود، صرف نظر از محاسنی که دارد پیامدهای منفی آن در حال افزایش بوده و باعث بروز جرایم جدید و آسیب‌های زیادی درحوزه‌های مختلف شده است‌، با بررسی علل و عوامل موجود عدم آگاهی و آشنا نبودن به این فضا باعث گردیده کلاهبرداران به راحتی اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از آحاد مردم در شبکه‌های اجتماعی نمایند.

سرهنگ دوم آدینه‌لو با اشاره به جرائم متفاوتی که در فضای سایبر بر علیه کاربران وجود دارد، افزود: پلیس فتا همواره توصیه کرده است که کاربران و دانشجویان خودشان باید با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی و بروز کردن اطلاعات خود در حوزه فضای مجازی تامین کننده امنیت خود باشند.

وی اظهار داشت: در راستای افزایش اطلاعات کاربران در حوزه فضای سایبر و تهدیدات آن پلیس فتا اقدام به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نموده است. ضمن آنکه در سایت پلیس فتا بسیاری از این موارد درج شده است.

وی تصریح کرد: دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است و از دانشجویان و کاربران انتظار داریم به هیچ‌وجه اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، تا در دام مجرمان سایبری نیفتند

سرهنگ آدینه لو درپایان گفت: جوانان و دانشجویان عریز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir نکات آموزشی که در سایت وجود دارد را مطالعه نمایند و در صورت برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه در این فضا را به 110 یا از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا اعلام نمایند

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است