Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا گفت: تا کنون بیش از۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته که منجر به ایجاد ۲۵۰ عرصه و اشتغال ۳۸۰ نفر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ بسیج به عنوان شجره طیبه ای است که از امام خمینی (ره) به یادگار مانده و یادآور عمق آینده نگری و درک بالای ایشان از مسائل پیش روی انقلاب اسلامی و جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجره طیبه بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ثمرات زیادی به همراه داشته و در عرصه های مختلف از حنگ تحمیلی و مبارزه سخت با دشمنان تا عرصه های سازندگی، علمی، جنگ نرم و امروز اقتصاد مقاومتی منبع خیرات و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی بوده است.
این شجره طیبه اکنون به عنوان الگویی برای دیگر ملت های جهان شناخته شده و کشورهای منطقه با الگوبرداری از این یادگار امام خمینی(ره) بر داعش و گروه های تکفیری دست نشانده استکبار جهانی پیروز شدند.
به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت بسیج، گفت‌وگویی با سرهنگ ابراهیم شریفی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرضا در رابطه با نقش بسیج سازندگی در اجرای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
تاریخچه تاسیس سازمان بسیج سازندگی و هدف از تشکیل آن چه بوده است؟
اینجانب به نوبه خود فرا رسیدن هفته بسیج را به شما و همه مردم ولایتمدار وغیور شهرستان شهرضا تبریک عرض می کنم، همچنین تشکر می کنم از همه مردم سرافراز شهرضا و روستائیان عزیز که حماسه آفریدند و همچون دوران دفاع مقدس و با آن روحیه، به یاری هموطنان خود در غرب کشور شتافتند و کمک های نقدی وغیرنقدی خود را به دست مردم زلزله زده ومصیبت دیده استان کرمانشاه رساندند.
سازمان بسیج سازندگی در سال 1379 به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است. رویکرد و هدف آن هم کمک به توسعه، عمران، آبادانی، تامین عدالت اجتماعی و ایجاد رفاه و زدودن غبار محرومیت از اقصی نقاط کشور بوده است که با استفاده از ظرفیت جوانان مومن وانقلابی، این موارد محور اساسی و کلی سازمان بسیج سازندگی قرارگرفته است.
بسیج سازندگی تقریبا در تمامی بخش ها در حال فعالیت است، به هر موضوعی که احساس کنیم برای مردم معضل و مشکل است ورود می کنیم. این بخش می‌تواند عمران، بهداشت، ایجاد اشتغال، تامین نیازهای اولیه خانواده، محیط زیست و کشاورزی ویا اقتصاد مقاومتی باشد. هدف ما شناسایی معضل وایجاد راهکار برای آن و و حل آن موضوع با همکاری مردم است.
نقش بسیج سازندگی در اجرا اقتصاد مقاومتی چیست؟
اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های حضرت آقا بوده است که سال ها تکرار شده است. تنها راه برون رفت از مشکلات ، اقتصاد مقاومتی است که ابتدا باید به آن اعتقاد داشته باشیم و خوب اجرا و مدیریتش کنیم، ما باید با مدیریت جهادی این کار را پیش ببریم. اقدامات خوبی در بخش های مختلف انجام شده است، که بخشی از آن فرهنگ سازی برای این کار است تا به آن اعتقاد پیدا کنیم که برای بهبود وضعیت اقتصادی و رونق بخشیدن به آن باید نگاهمان را به درون بیندازیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم ، اگر میخواهیم خانواده و فرزندانمان اشتغال داشته باشند، اگر میخوایم چرخ کشاوزیمان بچرخد نیاز به این داریم از کالا ها و خدمات داخلی استفاده کنیم . هم مردم باید این موضوع را باور کنند و هم مسئولان امر به این باور برسند.
چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟
در این رابطه اقدامات خوبی در بدنه بسیج و آحاد مردم انجام شده است، پویش ها و همایش های موثری برای اینکار اجرا شده و در حال تبلیغ هستیم تا این فرهنگ را نهادینه کنیم، که الحمد الله توفیقاتی هم حاصل شده است . نکته دیگر این است که ما باید در تولید و اشتغال چه کاری انجام بدهیم و چگونه از ظرفیت هایش استفاده کنیم که البته ما برای آن نیز برنامه ریزی کردیم و اقداماتی انجام شده است.
تا کنون بیش از20 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته که منجر به ایجاد 250 عرصه و اشتغال 380 نفر شده است و در حال حاضر هم این قرارگاه با تمام توان وظرفیت های موجود در خدمت همشهریان عزیز است وامیدواریم که تلاش های ما و همت مردم بتواند نقشی درکاهش میزان بیکاری داشته باشد.
گستره فعالیت های قرارگاه بسیج سازندگی به چه شکل است؟
فعالیتهای این قرارگاه بسیار گسترده است از فعالیت های فرهنگی گرفته تا ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی را شامل می شود.
از جمله مهم ترین فعالیت ها می توان به سازماندهی و اعزام گروه های جهادی اعم از بسیجیان خواهر و برادر به مناطق محروم شهرستان جهت اجرای فعالیت های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، مشاوره و… به شکل رایگان، برگزاری دوره های آموزشی اقتصاد مقاومتی با استفاده از اساتید مجرب، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تولید قارچ، زعفران، بلدرچین، دامپروری، ماکیان، گلخانه و … با همکاری اداره جهاد کشاورزی و سازمان فنی وحرفه ای شهرضا، برگزاری آموزش های علمی کردن کشاورزی وهمگام با کشاورز در روستاها توسط بسیج مهندسین کشاورزی، اجرای طرح به سوی نور به منظور کاهش آسیب های مواد مخدر اشاره کرد.
مشاوره شغلی به مراجعین به صورت رایگان با استفاده از کار آفرینان ، جمع آوری کمک های نقدی وغیر نقدی مردم جهت کمک به خانواده های بی بضاعت نقاط محروم شهرستان، کمک به نوسازی و بهسازی و زیباسازی مدارس شهر و روستا توسط دانش آموزان بسیجی با همکاری اداره آموزش وپرورش در ایام تابستان و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه های فصلی از عرصه های ایجا شده به منظور معرفی به مردم و کمک به بازار فروش از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.
تشکیل صندوق های قرض الحسنه استغال زای مردم یار که از برنامه های پیش روی ما می باشد که در شرف اجراست امیدواریم با اجرای این طرح مردم محلات مختلف شهر با هم افزایی و تشکیل این صندوق ها ضمن رفع محرومیت از محله های خود زمینه اشتغال فرزندان خود را درآینده فراهم کنند.
برنامه های محرومیت زدایی به چه حمایت هایی از سوی مسئولان نیاز دارد؟
بحمدالله درشهرستان شهرضا با توجه به تعامل خوبی که بین ناحیه مقاومت بسیج و سایر دستگاه ها وجود دارد توانسته ایم برنامه ها را با همکاری بسیار خوب دستگاه های ذی ربط پیش ببریم، اما با این حال به دلیل وجود برخی قوانین دست و پاگیر و سیستم بروکراسی اداری اجرای فعالیت ها با کندی مواجه می شود که امیدواریم با تلاش و پیگیری سازمانهای مربوطه این مشکلات مرتفع شود.
در پایان اگر نکته پایانی هست اشاره بفرمایید؟
ما نیازمند به حمایت آحاد مردم هستیم ، سازندگی کشور و محرومیت زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه ی کشور جز با مشارکت همگانی مهیا نمی شود؛ همه باید مسئولانه وارد کار شویم از دستگاه های دولتی تا آحاد مردم تا بتوانیم کشورمان را بسازیم.
در حوزه اقتصاد مقاومتی، در حوزه محرومیت زدایی و در حوزه سازندگی باید به این باور برسیم که همگی باید تلاش بکنیم و ما از بسیجیان عزیزمان، از جهادگران ایثارگر، آحاد مردم، خیران، مسئولان یاری دهنده و از تمامی عزیزانی که ما را در اجرای فعالیت ها و ماموریت ها یاری کردند، تشکر می کنیم و ازهمه جوانانمان می خواهیم به خیل عظیم جهادگران ما بپیوندند و با هر توانی که دارند ما پذیرا هستیم ان شالله بتوانیم مشکلات شهرستان را حل کنیم و به اهداف انقلاب اسلامی برسیم و یک جامعه ی پر نشاط وسرشارازمعنویت داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح