Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@02:56:11 GMT

آمریکا چند هزار نظامی در افغانستان دارد؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۳۰۷۱

به گزارش تسنیم، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و بارها آمار مختلفی از شمار این نظامیان توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جدیدترین آمار ارائه شده‌ خود اعلام کرد که 15 هزار و 298 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

براساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، این کشور هزار و 720 نظامی دیگر در سوریه و هشت هزار و 892 نظامی نیز در عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که در این گزارش شمار نیروهای ویژه آمریکایی و یا نظامیانی که به صورت چرخشی در افغانستان حضور دارند لحاظ نشده است و شمار واقعی نیروها بیشتر از آمار ارائه شده تخمین زده می‌شود.

براساس گزارش منتشر شده، تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی 15 هزار و 298 نظامی و هزار و 202 کارمند غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا در افغانستان مستقر شده‌اند.

این در حالی است که تا چندی پیش پنتاگون همواره تاکید داشت که 8 هزار و 400 نظامی آمریکایی در افغانستان دارد، تا اینکه در شهریور ماه سال جاری یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که شمار این نظامیان به بیش از 12 هزار نفر می‌رسد.

پس از انتشار این گزارش، ژنرال «کنت مکنزی» مدیر ستاد مشترک ارتش آمریکا حضور 11 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان را تایید کرد.

در آبان ماه نیز برخی مقامات آمریکایی به «آسوشیتدپرس» خبر دادند که سه هزار و 800 نظامی که رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام آنان به افغانستان را صادر کرده بود، در این کشور مستقر شدند و مجموع نظامیان آمریکایی در افغانستان به دستکم 15 هزار نفر می‌رسد.

ژنرال مکنزی پس از انتشار این گزارش نیز اظهار داشت چند هزار نظامی تازه نفس در افغانستان مستقر شده‌اند که شمار نظامیان آمریکایی در این کشور را به حدود 14 هزار نفر می‌رساند.

از سوی دیگر نیز برخی مقامات پیشین و کنونی وزارت دفاع آمریکا به «فارین پالیسی» از اعزام صدها نظامی آمریکایی و قرار گرفتن آنان در میدان جنگ افغانستان خبر داده‌ بودند.

به گفته این مقامات، در چند ماه آینده حدود 700 نظامی ارتش آمریکا که به طور ویژه آموزش دیده و مجهز هستند، به افغانستان اعزام می‌شوند تا در کنار نظامیان افغان در میدان جنگ حضور یابند.

چندی پیش نیز وبسایت خبری «البوابة» در یادداشتی از احتمال اعزام مخفیانه سربازان اجیر در کنار نظامیان آمریکایی به افغانستان خبر داده بود.

به نظر برخی کارشناسان، شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان بیش از آمار اعلام شده است و به دلایل مختلف امنیتی اعلام نمی‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است