Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - نخستین ایستگاه سیار درخواست کارت هوشمند ملی روز سه شنبه در مراسمی در شهر یزد راه اندازی شد.

مدیرکل ثبت احوال یزد در مراسم افتتاح ایستگاه سیار درخواست کارت هوشمند، از راه اندازی 10 ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در شهرستان های استان خبر داد و هدف از این کار را خدمت رسانی بهتر و آسان تر به افراد جانباز، معلولان و افراد خاص با محدودیت حرکتی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمد طباطبائی افزود: با ایجاد ایستگاه یاد شده ، نیروها به محل سکونت جانبازان ، معلولان و سالمندان مراجعه خواهند کرد و نسبت به اخذ درخواست کارت هوشمند ملی آنان بدون ایجاد زحمت اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند یا توانایی حضور در دفاتر پیشخوان دولت را ندارند، می توانند برای اعزام گروه سیار کارت هوشمند ملی به محل سکونت خود با ثبت احوال هماهنگی کنند.
به گفته مدیرکل ثبت احوال استان‌، 800 ایستگاه سیار در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد و مدت انتظار صدور کارت هوشمند نیز به 2هفته کاهش یافته است.
طباطبائی با بیان اینکه اعتبار کارت های ملی نمونه قدیمی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، افزود: تا پایان سال 1396کارت‌های ملی قدیمی دارای اعتبار است؛ انتظار است یزدی ها در راستای توسعه دولت الکترونیک هرچه زودتر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه تاکنون برای 30 میلیون نفر در کشور و 360 هزار نفر در استان کارت ملی هوشمند صادر شد از تحویل کارت به 28 میلیون نفر خبر داد .
دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان از مردم خواست با مراجعه به سایت www.ncr.ir برای ثبت نام کارت هوشمند خود اقدام و پس از پرداخت آنلاین مبلغ 200 هزار ریال به حساب خزانه و انتخاب نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت به محل سکونت خود ، در روز تعیین شده از سوی سامانه با در دست داشتن اصل شناسنامه به دفتر پیشخوان مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند و هزینه کارمزد دفاتر پیشخوان نیز 110 هزار ریال است.
2088/ 2047* خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود

سرطان‎ها گروه بزرگی از مرگ و میر‌ها را به خود اختصاص می‎دهند و گسترش علم پزشکی و تجهیزاتی از یک سو و افزایش مراقبت‎های فردی و حاکمیتی از سوی دیگر، از هولناکی و رعب و وحشت این بیماری صعب‎العلاج کاسته است.

سرطان‎ها سومین عامل مرگ و میر در گیلان

دکتر سیّد محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است که سرطان‎ها در استان گیلان بعد از علل قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر هستند و سالانه دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ تن در این استان در اثر ابتلا و دست و پنجه نرم کردن با سرطان‎ها جان خود را از دست می‎دهند.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱، مرگ و میر در استان گیلان در اثر سرطان‎ها حدود دو هزار و ۶۰۰ تن بوده که معادل ۱۶ درصد کل مرگ و میر‌ها می‎شد.

گیلان فاقد مرکز جامع سرطان است

درمان سرطان در گیلان و به‎ویژه در مرکز استان با تمام توان بخش دولتی و خصوصی در حال پیگیری است، اما این استان علیرغم اینکه از استان‎های درگیر انواع سرطان‎ها به شمار می‎رود، فاقد مرکز جامع سرطان است تا فرایند غربالگری، نمونه‌برداری، تشخیص و درمان را توأمان با یکدیگر آغاز و به درمان نهایی بیمار ختم کند.


آغاز راه ‎اندازی مرکز جامع سرطان در گیلان به همت دولت سیزدهم

خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم، راه‎اندازی نخستین مرکز جامع سرطان در استان گیلان کلید خورده و اقدامات ارزشمندی نیز در راستای آن انجام شده است.


دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دریافت مجوز راه‎اندازی مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت خبر داده و گفته است که این مرکز در راستای مردمی‌سازی دولت سیزدهم و با بهره‎گیری از ظرفیت بخش خصوصی در دست اقدام است.

خرید دستگاه رادیوتراپی ۶ و نیم میلیارد تومانی انرژی بالا

به گفته وی، یک دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا (رادیوتراپی‌های انرژی) به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.


قرارگیری دستگاه شتاب دهنده با انرژی بالا در هر مرکزی نیازمند ابنیه‎ای مخصوص به نام بونکر است. ساخت بونکر، مهندسی پیچیده و منحصربه‎فردی را می‎طلبد که این فناوری در دنیا و کشور تقریبا می‎توان گفت انگشت شمار است، اما در عین حال با تلاش و ممارست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با شرکت ذی‎صلاح ساخت بونکر، قراردادی منعقد شده و به‌زودی ساخت این الزامات فنی و عمرانی نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

 رضا محمدی کوچصفهانی- مدیر طرح‌های عمرانی و منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ساخت بونکر رادیوتراپی به دلیل مسائل حفاظت پرتو‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و سازه پیچیده، دارای سقف و دیوار‌های قطور بتن مسلح با ضخامت تا سه متر است.

به گفته وی، تاسیسات بنکر هم بسیار مهم و حساس بوده و انتخاب پیمانکار دارای تجربه بسیار مهم است که با توجه به اینکه روند حضور خیرین یا سرمایه گذار علیرغم پیگیری‌های مکرر در ماه‌های گذشته به نتیجه نرسیده، دانشگاه راساً مناقصه انتخاب پیمانکار را برگزار و پیمانکار مشخص شده است.

ناگفته نماند که نصب و راه‎اندازی رادیوتراپی و بونکر در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مطابق احداث هر ابنیه‌ای در شهر نیازمند دریافت مجوز از شهردای است که به گفته دکتر مصطفی گل‌شکن- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه پیگیری‌ها در این راستا به صورت مستمر در حال انجام بوده و پس از پیگیری‌های مکرر، مشکلات صدور پروانه ساخت پروژه با همکاری و تفاهم شهرداری رشت، رفع و عملیات تجهیز کارگاه ساخت از چند روز پیش توسط پیمانکار آغاز شده است.

راه‌اندازی مرکز جامع سرطان علاوه بر رادیوتراپی کم یا با انرژی بالا، مستلزم فراهم آوردن مجموعه‌ای از زیرساخت‎ها از جمله پت‎اسکن است. پت‎اسکن به عنوان توموگرافی انتشار پوزیترون شناخته می‎ شود و نوعی مطالعه تصویربرداری است که می‎تواند به پزشکان نشان دهد چه اتفاقی در بدن در حال رخداد دادن  است و چگونه کار می ‎کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت