Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ملکی نماینده وزارت راه و شهرسازی، برزگر رئیس کانون انبوه‌سازان مسکن، بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس و عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک ۷ آذرماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آینده بازار مسکن پرداختند.

بهروز ملکی نماینده وزارت راه و شهرسازی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون ارزیابی‌های به عمل آمده در خصوص رونق و رکود بازار مسکن گفت: متغیر‌های پیش نگر بخش مسکن از سال گذشته حاکی از این بود که دوره رکود بخش مسکن رو به اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پروانه‌های ساختمانی و ارزش افزوده بخش مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته روندی مثبت را نشان می‌دهد، افزود: پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشت.

این نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از اوایل دهه هفتاد هر چند سال شاهد رکود و سپس رونق بازار مسکن بودیم، ادامه داد: در این دوره از اواخر دهه ۸۰ اتفاق دیگری در اقتصاد کلان و حوزه مسکن رخ داد به طوری که با طرح مسکن مهر و تزریق منابع نفتی به اقتصاد مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن به یک باره دوپینگ پولی و مالی شد و به یک دفعه تولید به شدت افزایش یافت، خاطرنشان کرد: در سال ۸۹ تا ۹۲ در شهر تهران ۷۵۰ هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی دریافت کردند.

ملکی تصریح کرد: انبوه‌سازان انتظار دارند هر سال بیشتر از سال قبل اقدام به تولید کنند.

این نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع مسکن افزود: این طرح نگاه بلندمدت تا سال ۱۴۰۵ دارد به طوری که سیاست گذاری‌ها در بخش مسکن مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که در سه حوزه مسکن اولی ها، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های رسمی نیازمند تولید مسکن هستیم، گفت: باید پاسخگوی این سه بخش در حوزه مسکن باشیم.

ملکی با اشاره به اینکه صندوق پس انداز مسکن یکم راه اندازی شده است، افزود: سپرده گذاران این صندوق به زودی به ۳۰۰ هزار خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه برای بافت‌های فرسوده وام ۸ درصدی در نظر گرفته شده است، افزود: اگر کسی می‌خواهد وام ۸ درصدی برای بافت فرسوده دریافت کند، می‌تواند از صندوق پس انداز یکم وام ۸ درصدی اخذ کند.

ملکی تصریح کرد: یکسری نهاد‌ها با کج کاری مواجه هستند به طوری که شهرداری‌ها به جای مدیریت شهر تجارت شهر انجام می‌دهند، وزارت راه و شهرسازی به جای اینکه بیشتر به سیاست گذاری بپردازند در دوره‌هایی به تصدی گری پرداخته است و انبوه سازان به جای اینکه به توسعه گری بپردازند پیمانکاری کردند.

وی عنوان کرد: اینکه فکر کنیم با پمپاژ پولی در یک حوزه می‌توان کار انجام داد تفکری اشتباه است، وظیفه دولت نهاد سازی در حوزه مسکن است، در کدام دولت اوراق رهنی مسکن منتشر شد و یا اینکه بانک مسکن به عنوان بانک توسعه مسکن معرفی شد.

این نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر سیاست‌های دولت در حوزه پولی تغییر پیدا کنند بازار مسکن نیز طبیعتاً تاثیر خواهد پذیرفت، افزود: رشد قیمت مسکن در هر فصلی تقریباً به اندازه تورم آن فصل خواهد بود، امکان دارد در ماه‌های آینده بازار اجاره کم رنگ‌تر شود.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه مانور‌هایی که دولتمردان در حوزه رونق مسکن می‌دادند در عمل اتفاق نیفتاده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه مسکن موثر باشد.

وی با بیان اینکه هیئت دولت و شخص رییس جمهور باید پیش قدم شوند، گفت: عزم و اراده‌ای از سوی دولتمردان در این خصوص نمی‌بینم.

بدری با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن حتی در سایت رسمی وزارت راه و شهرسازی درج نشده است تا شهروندان به مطالعه آن بپردازند، ادامه داد: آیا طرح جامع مسکن بازنگری شده است؟ اگر مسکن مهر نبود بهانه دوستان دیگر چه می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولان را موظف کرده‌ که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنند، گفت: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به زودی قصد عزیمت به کشور آذربایجان برای شرکت در یک اجلاس را دارم؛ در این سفر دیدارهای مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

وی بیان اینکه باید از این سخنگاه بین‌المللی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و نگاه متعالی فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: تلاشمان این است که در مسیر دیپلماسی فرهنگی و ارتقای ارتباطاتمان با کشورهای منطقه بتوانیم با آذربایجان نیز به واسطه همین نگاه، گفت‌وگوها را انجام دهیم و از این فرصت برای اعتلای حوزه فرهنگی و تعاملات فرهنگی منطقه‌ای مشترک استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: دولت، دانش پایه است و تقریباً جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رئیس‌جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین راستا مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهرهای جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 748984

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی