Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:04:38 GMT

بادام زمینی به حفظ چاپکی مغز کمک می کند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۵۵۷۶

بادام زمینی به حفظ چاپکی مغز کمک می کند

مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه مغزیجات آجیلی نظیر بادام زمینی و پسته می تواند فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چاپکی ذهن را ارتقاء بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات قبلی اثبات کرده اند که مغزیجات آجیلی نقش مهمی در حفاظت از قلب، مقابله با سرطان، کاهش التهاب و آهسته کردن روند پیری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مطالعه جدید، تاثیرات مصرف منظم شش گونه مغز آجیلی شامل بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پیکن (گردوی گرمسیری بومی آمریکا)، پسته و گردو بررسی شد.

نوار مغز یا الکتروانسفالوگرام (EEG) بر روی شرکت کنندگانی که مغزیجات آجیلی خورده بودند انجام شد تا قدرت سیگنال های موج مغز اندازه گیری شود.

نتایج نشان داد پسته موجب تولید بیشترین واکنش موج گاما می شود که در پردازش شناختی، حفظ اطلاعات، یادگیری، ادراک و حرکت سریع چشم در طول خواب نقش اساسی دارد.

از سوی دیگر، بادام زمینی که جزء حبوبات رده بندی می شود، موجب تولید بالاترین واکنش دلتا می شود که با سیستم ایمنی سالم، التیام طبیعی زخم های بدن و خواب عمیق مرتبط است.

لی برک، پژوهشگر ارشد از موسسه دین آمریکا، در این باره می گوید: «یافته های این مطالعه به خوبی اثبات کرد که مغزیجات آجیلی همان اندازه که برای سلامت بدن مفید هستند برای عملکرد مغز هم خوب هستند.»

در این مطالعه مشخص شد تمامی مغزیجات آجیلی دارای میزان بالا آنتی اکسیدان های سودمند هستند و گردو حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان در بین تمامی مغزیجات است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت

مطالعه‌ای که توسط واحد تحقیقات صلح سبز انجام شد، استفاده از عبارات نژادپرستانه و ضد اسلامی علیه صادق خان، شهردار مسلمان لندن را در گروه‌های فیسبوکی که توسط مقامات و اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس اداره می‌شوند، فاش کرد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه روزنامه بریتانیایی گاردین منتشر کرد، این واحد تحقیقاتی ۳۶ گروه فیس بوک را که از سیاست‌های صادق خان وابسته به حزب کارگر انتقاد می‌کردند، مورد بررسی قرار داد.

این مطالعه نشان داد که سیاست اعمال عوارض روزانه بر خودرو‌های پر آلایندگی در لندن بیشترین انتقاد را در بین این گروه‌ها دارد. در برخی از این گروه‌ها پست‌هایی را به اشتراک گذاشته بودند که صادق خان را به دوست داشتن تروریسم و فروش لندن به اسلامگرایان متهم می‌کرد.

پست دیگری درباره خان نوشته بود که نیرو‌های تاریکی که پرنسس دایانا را نابود کردند ممکن است این انگل حریص را نیز نابود کنند (اشاره به خان).

تحقیقات صلح سبز به نقل از پستی که در فیس‌بوک آمده بود، نوشت: خان با یک خیزش مردمی بزرگ روبرو خواهد شد و شاهد زمان‌هایی خواهیم بود که مسلمانان نتوانند در خیابان‌ها راه بروند.

صادق خان به نوبه خود به روزنامه گاردین اهمیت این موضوع را برای خود، خانواده‌اش و امنیت کارکنان شهرداری لندن بیان کرد. او گفت که حزبش از این گروه‌ها به پلیس شکایت کرده است.

اگرچه حزب محافظه کار در این مورد اظهار نظری نکرد، اما سخنگویی که نامش فاش نشد تأیید کرد که آن‌ها به وضوح تمام اشکال سخنان تبعیض آمیز را محکوم می‌کنند و خشونت را ترویج یا تحریک نمی‌کنند و آن را نادیده نمی‌گیرند.

صلح سبز یک سازمان غیردولتی زیست محیطی جهانی است که دفاتری در بسیاری از کشور‌های جهان دارد و یک نهاد هماهنگی بین المللی در آمستردام هلند دارد. هدف این سازمان این است که اطمینان حاصل شود که زمین قادر به تغذیه موجودات زنده با همه تنوع آن‌ها است. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند