Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا استایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت در مراسم اجتماع بزرگ بسیجیان گفت: شجره طیبه بسیج در جهت صیانت، پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن تشکیل شد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بسیج مستضعفان افزود: شجره طیبه بسیج مستضعفان به دست مبارک امام راحل (ره) کاشته و آبیاری شد و سپس با رهبری‌های پیامبر گونه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبدیل به درختی تنومند و تناور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با توجه به ماموریت‌های بسیج در جهت صیانت از انقلاب اسلامی که در دست اقدام می‌باشند عنوان کرد: این ماموریت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: ماموریت‌های سخت، نیمه سخت و نرم.
سرهنگ محمدرضا استایی با بیان اینکه جهت اجرا و انجام ماموریت‌های سخت در شهرستان جیرفت ۱۱ گردان بیت المقدس به همت بسیجیان سازماندهی و راه اندازی شده است به برخی از وظایف این گردان‌ها اشاره کرد و گفت: این گردان‌ها دارای ۳ وظیفه اصلی هستند: ماموریت اول این گردان ها، دفاع از کوی و برزن است تا در صورت ایجاد اغتشاش و یا حادثه‌ای همچون فتنه ۸۸ بسیجیان این گردان‌ها با روحیه‌ای بالا و در کنار نیرو‌های انتظامی دستگاه‌های امنیتی حضور داشته تا دفاع لازم را از مجموعه شهرستان به عمل آورند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۱ گردان بیت المقدس، تعداد ۲ گردان به عنوان گردان اولویت اول در حال سازماندهی و تجهیز کامل هستند و همچنین آموزش‌های لازم جهت توانمندی این افراد در حال انجام است تا در موقع لزوم به عنوان پشتیبان گردان‌های امام حسین (ع) در حوزه دفاع سرزمینی وارد عمل شوند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت با اشاره به ماموریت دوم گردان‌های بیت المقدس گفت: ماموریت دوم این گردان‌ها امداد و نجات است تا در صورت بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، بسیجیان این گردان‌ها با روحیه ایثار و گذشت به سرعت وارد عمل شده و در کنار دستگاه‌های اجرایی به مردم کمک رسانی کنند.
وی افزود: امروز شاهد ایثارگری و کمک رسانی این گردان‌ها در منطقه زلزله زده کرمانشاه هستیم.
وی در ادامه به ماموریت سوم گردان‌های بیت المقدس اشاره کرد و گفت: ماموریت سوم این گردان ها، ماموریت دفاع از حوزه سرزمینی جهت مقابله با گروه‌های تروریستی و حملات احتمالی دشمن خارجی است.
سرهنگ محمدرضا استایی در ادامه به برخی دیگر از فعالیت‌های بسیج در حوزه ماموریت نیمه سخت اشاره و عنوان کرد: در حوزه ماموریت نیمه سخت، ۱۳۶ گشت عملیاتی، ۱۱۵ تور ایست بازرسی و همچنین ۷۳ گشت محله‌ای بنابر مصوبات شورای تامین شهرستان در جهت ایجاد امنیت توسط بسیجیان برگزار شده است.
وی در ادامه افزود: ان شاءالله با راه اندازی گشت‌های محله محور با همکاری دستگاه‌های امنیتی بتوانیم به وظیفه خطیر ایجاد امنیت برای مردم این شهرستان عمل کنیم.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی مجدانه با صرف هزینه‌های بسیار زیاد سالانه در جهت شبیخون فرهنگی اقداماتی انجام می‌دهند به برخی از فعالیت‌های بسیج در جهت مقابله با این هجمه نرم اشاره و تصریح کرد:
۱. ایجاد شبکه تربیتی منسجم در تمامی حلقه‌های صالحین
۲. سازماندهی و ساماندهی ۲ حلقه سرمربی
۳. سازماندهی و ساماندهی ۱۳ حلقه مربیان
۴. سازماندهی و ساماندهی ۶۴ حلقه سرگروه
۵. سازماندهی و ساماندهی بیش از ۶۵۰ حلقه متربیان
۶. برگزاری اردو‌های نوع الف. ۱ روزه به استعداد ۲۲۰۰ نفر
۷. برگزاری اردو‌های نوع ویژه و اعزام به مشهد مقدس ۲۰۰ نفر
۸. برگزاری اردو‌های جهادی قرآنی در مناطق روستایی
۹. برگزاری مسابقات قرآنی و شرکت ۷۰۰ نفر از علاقمندان در کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن
۱۰. تبیین گفتمان ولایت، ترویج فرهنگ شهید و شهادت از طریق برگزاری یادواره‌های پایگاهی و آبروی محله
۱۱. برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها مقاومت
فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با توجه به بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: یکی از آسیب‌های بسیار جدی که امروز مردم مخصوصا قشر جوان درگیر آن هستند معضل اعتیاد و مواد مخدر است.
وی به فعالیت بسیج در شهرستان جیرفت جهت مقابله با این معضل اشاره و تصریح کرد: در شهرستان جیرفت بسیج، محله‌ای را به عنوان محله هدف انتخاب کرده است و هم اکنون یکسری اقدامات خوب در دست اجراست امیدواریم با مشارکت مسئولین، مدیران ادارات کل و در راس آن‌ها فرماندار محترم بتوانیم در این راستا به همشهریان عزیز کمک کنیم.
وی برخی از فعالیت‌های بسیج در بخش سازندگی که در قالب ۲۰ گروه جهادی به همت بسیجیان شهرستان در سازندگی سپاه، سازماندهی شده اند اشاره و عنوان کرد:
۱. ساخت ۳ خانه عالم
۲. ساخت ۲ باب خانه برای خانواده‌های شهدا (پدر و مادر شهدا)
۳. رنگ آمیزی ۱۳ مدرسه و حیاط سازی برخی مدارس
۴. رنگ آمیزی ۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های شهداء
۵. ساخت یک واحد مسکونی تحت پوشش بهزیستی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است و یکی از اشکالاتی که بر قانونگذاری وارد است میزان توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارجاع امور قوانین است.

معاون قضائی دادگستری کل استان تهران در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران افزود: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است، عدم اجرای قانون و ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف و تکالیف قانونی مانند عدم اجرای قانون هوای پاک، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یک مسئله در دستگاه قضائی مطرح است.

نیکوکار در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و خیابان و زباله گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است؛ ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار و عدم نگارش آئین نامه یا دستورالعمل یا شیوه نامه معطّل مانده است.

وی اشاره کرد: در این زمینه لازم به ذکر است با تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران تمام قد در برخورد قضائی و ساماندهی موضوعات آسیب زا همچون معتادان متجاهر و اماکن پلاک قرمز و حمایت از جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زباله گرد خیابان توسط شهرداری اقدام شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: باید بپذیریم اگر پیشگیری‌های اولیه و ثانویه در چند دهه گذشته به موقع و منسجم به اجرا درمی‌آمد، دچار آسیب‌های جدی اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر تهران نبودیم.

نیکوکار با اشاره به اینکه باید در مورد پیشگیری از آسیب‌ها، دستگاه‌های متولی کوشا باشند؛ گفت: دغدغه اصلی ما در مورد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، عدم اجرای قوانین و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود است.

کد خبر 6090550

دیگر خبرها

  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود