Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:52:42 GMT

افغانستان صدور مجوز حمل سلاح را از سر گرفت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۷۲۷۷

افغانستان صدور مجوز حمل سلاح را از سر گرفت

وزارت کشور افغانستان پس از ۲ سال وقفه، صدور مجوز حمل سلاح برای شهروندان این کشور را از سر گرفت.

خبرگزاری مهر: وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که پس از بازنگری تبصره صدور مجوز حمل سلاح در شورای امنیت ملی این کشور؛ صدور مجوز حمل سلاح پس از ۲ سال وقفه از سر گرفته شده است.

هدف از تصویب صدور مجوز حمل سلاح، استفاده مشروع شهروندان افغانستانی از سلاح برای دفاع از خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه وزارت کشور افغانستان می افزاید: سلاح‌های دارای مجوز صرفا برای محافظت شخصی استفاده خواهند شد.

براساس بند هفتم این تبصره، دفاع مشروع شخصی در چنین حالاتی تعریف شده است: دفاع در برابر حمله و تعرض، دفاع متناسب با خطر تهدیدکننده، دفاع تنها برای رفع خطر، دفاع در برابر عمل مغایر قانون و غیرعادلانه.

در این تبصره آمده است اگر سلاح‌های دارای مجوز در موارد غیر از موارد مذکور استفاده شوند، مجوز حمل آنها باطل و با دارندگان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

براساس تبصره صدور مجوز حمل سلاح، متقاضیان حق درخواست صدور مجوز حمل سلاح‌های دارای گلوله‌های با قطر ۷.۶۲ میلیمتر و ۹ میلیمتر را دارند. برای حمل سلاح‌های سنگین‌تر مانند «پ‌ک» و «آرپی‌جی» مجوز صادر نمی‌شود.

در این تبصره تاکید شده که افراد دارای مجوز حمل سلاح حق استفاده از لباس فرم نیروهای امنیتی و دخالت در امور نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را ندارند.

همچنین هر فرد حق درخواست صدور مجوز حمل یک قبضه سلاح را دارد و کسانی که بیشتر از یک سلاح داشته باشند، باید آن را به دولت افغانستان تحویل دهند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته