Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور کشاورزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بحران کمبود آب در 70 درصد از انتقال_آب_مناطق_روستایی_استان_سمنان_فرسوده_است">مناطق روستایی استان محسوس است و فرسودگی لوله های انتقال روز به روز به تشدید این تنش در استان می افزاید.
وی بیشترین فرسودگی لوله های انتقال آب در مناطق روستایی استان را در شهرستان دامغان اعلام کرد و اظهارداشت: بیش از 20 درصد لوله های انتقال آب در مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که کمبود اعتبار مهم ترین دلیل تشدید روز افزون فرسودگی لوله های انتقال آب مناطق روستایی است، تصریح کرد : اکنون 30 درصد آب آشامیدنی مناطق روستایی استان از آب زیرزمینی، چشمه ها و آب های سطحی تامین می شود که اگر فقط یک منبع آبی در سال خشک شود نگرانی قابل توجهی برای تامین آب ایجاد می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان اظهارکرد : روستاهای شهرستان ها سمنان و شاهرود و دامغان در زمان اوج مصرف به ترتیب با 50 و 60 و 70 لیتر بر ثانیه، کمبود آب آشامیدنی مواجه است که باید برای رفع این معضل در کمترین زمان ممکن اقدام کرد.
وی اضافه کرد : برای رفع کمبود آب در مناطق روستایی شهرستان سمنان برای کوتاه مدت تا پایان اسفند امسال یک حلقه چاه در منطقه اعلا حفر می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، گفت : انتقال آب از سرچشمه های قطری در استان گلستان به شاهرود راهکاری مهم و اصولی برای رفع بحران آبی این شهرستان است و باید با اتخاذ تدابیری راهبردی برای رفع چالش پیش‌آمده در اجرا و تکمیل این طرح اقدام کرد.
به گزارش ایرنا ، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان از منابع زیرزمینی و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دبیری رییس شورای عالی استان‌ها در همایش بزرگداشت روز شورا در سمنان گفت: مسائل رفاهی و بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.
دبیری با اشاره به پیگیری اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری  افزود: با اقدامات برنامه ریزی شده و در حال اجرا، تمامی سازمان‌های خدماتی زیر نظر شهرداری و شورا قرار می‌گیرند.
استاندار سمنان در این همایش، با بیان اینکه سفر به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار استان به منظور رسیدگی به مطالبات مردمی انجام شده است گفت: در این راستا از ۷۵۶ مصوبه ۵۶۵ اجرا و انجام شده است.
هاشمی ضمن بیان اینکه بودجه حوزه دهیاری به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت، افزود: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و ۳۱۰ میلیارد تومان دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است.
استاندار سمنان با اشاره به کمبود اب در استان تصریح کرد: انشعابات غیر مجاز و جداسازی ابیاری فضای سبز از آب شرب و مدیریت تنش ابی  پیگیری شود.
در این همایش روسا و اعضای شورای شهر روستا و شهر استان سمنان به ارائه گزارش عملکرد و مطالبات خود پرداختند هم چنین در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استان در بخش روستا و شهری استان تجلیل شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم