Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان  کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیروز، هفتم آذرماه در همایش بزرگ «یاوران وقف» اظهار کرد: وقف لقمه‌ای بی‌منت برای فقرا و مساکین است که باید برای تبلیغ اساسی آن راه‌های صعب‌العبوری را طی کرد که واقفان خیر اندیش در طول تاریخ آن را پیمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سازمان اوقاف و امور خیریه را پدری دلسوز برای وقف و مساجد دانست و افزود: این سازمان نعمتی بسیار بزرگ بوده که همیشه و در همه زمان‌‌ها در حفظ و حراست آن ها تلاش کرده است.

ماموستارستمی بیان کرد: ما باید در مقابل خدمات اوقاف در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی آن نهاد دینی همکاری لازم را داشته باشیم.

وی حضور گسترده و بی نظیر مردم شهید پرور مریوان در این همایش را زیبا توصیف و اعلام کرد: حضور در این همایش یک وقف است چرا که برای پاسداشت این سنت بزرگ جمع شده‌اید.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری در قسمتی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: کارکردهای بزرگ وقف در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی، سیاسی و مهم‌تر از آن فعالیت‌های قرآنی این سازمان بزرگ را نباید نادیده گرفت.

وی ادامه داد: همه ما باید کاری کنیم که شعار همه واقف باشیم را به ورطه عمل بگذاریم و تنها با هزار تومان از دارایی خود می‌توانیم واقف حقیقی باشیم چرا که در قالب وقف‌های مشارکتی بعنوان مثال ساخت و تجهیز یک بیمارستان تخصصی یا هر طرحی دیگر که عام المنفعه باشد میتوان گامی بزرگ در راه گسترش این سنت الهی برداشت.

ماموستارستمی با اشاره به خدمات اخیر اداره اوقاف مریوان و تبلیغات برنامه‌ریزی شده در راستای ایجاد وقف‌های جدید در چارچوب ماموریت‌های اداری کارکنان به روستاها نتایج خوبی را در شناسایی موقوفات داشته که باید بصورت منسجم ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: احسان ماندگار همانا چشمه‌ای جاری به سوی انسان‌های مستضعف بود و در کنار آن عامه مردم از ثمرات آن تحفه ارزشمند دینی بهره‌مند بودند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سنت حسنه وقف از مهم‌ترین و حساس‌ترین باب‌های مهم شرعی و از ضروریات جامعه است و باید آنقدر در راه تبلیغ و ترویج آن تلاش کرد که  به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: تبلیغات اساسی و برنامه ریزی شده اداره اوقاف را در یک ماه اخیر به منظور شناساندن وقف و تبیین و تشریح اثرات آن در شهر مریوان و حومه را بسیار خوب توصیف کرد که الحمدلله نتایج آن در این دهه ایجاد دو وقف جدید بوده که بسیار رضایت بخش است.

ماموستا رستمی در قسمتی از سخنان خود به وظایف هیات امناء مساجد و موقوفات اشاره کرد و یادآور شد: موقوفات و حفاظت از آنها را باید سر لوحه کار خود قرار دهند و روحانیون بعنوان قطب اصلی تبلیغ و ترویج باید پیشقدم شوند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری