Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم در ۱۰۰ روزه گذشته توانسته باشیم خدمتی که وعده داده بودیم، ارائه کرده باشیم. مجموعه خدمات ۱۰۰ روزه در یک مجلد جمع شده و از الان در دسترس مردم سایت دولت قرار دارد و مردم می‌توانند ملاحظه کنند. برنامه‌ریزی اساسی برای سال ۹۶ و ۴ سال آینده در این ۱۰۰ روز تهیه شده است.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ابتدای گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود ضمن تسلیت مجدد به مناسبت زلزله کرمانشاه عنوان کرد: این ایام را به ویژه به مردم کرمانشاه تسلیت می‌گویم که در این روزها داغدار حادثه دردناکی هستند که در اثر زلزله برای آنها ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خدا برای آنها تقاضی رحمت و برای مصدومان تقاضای شفای عاجل داریم.
وی افزود: امیدواریم دولت و ملت کنار هم بتوانند کمک کنند. این مردم از این گذر سخت عبور کنند. تشکر می‌کنم از آنها که این چند روز دست‌اندرکار کمک به مردم بودند. از مقامات دولتی و نیروهای مسلح که هر کدام به نحوی در این حادثه کمک کردند، تشکر می کنم. البته در این گونه حوادث کار سختی برای همه است که به نحو شایسته به همه کمک کنند.
‌رئیس‌جمهور یادآور شد: زلزله ۷ و ۳ دهم ریشتری در دهه‌های اخیر نداشتیم و این زلزله شدید بود و شب بود و کار دشوار شد و آب و گاز و برق و راه‌های ارتباطی با مشکل مواجه شد. مردم به هم یاری کردند و نجاتگران اقدامات ارزشمندی انجام دادند. ۲۷۰۰ نفر از شب حادثه تا ظهر فردا  از زیر آوار نجات پیدا کردند.
  وی با اشاره به اینکه در همان ساعات اولیه زلزله ۷ هزار مصدوم به بیمارستان منتقل شدند، گفت: روز دوم که به کرمانشاه سفر کردم روحیه مردم خوب بود. علیرغم سنگینی مصیبت مردم به معنای یک روحیه جمعی از مسئولان می‌خواستند و این یک درخواست به حق بود. آن روز آب آشایدنی و چادر مطرح بود و این موارد به سرعت به مردم رسید.
روحانی گفت: در بیمارستانی که رفتم همه پزشکان و پرستان ۴۸ ساعت نخوابیده بودند. ۳۰۰ عمل جراحی انجام شده بود. کار بسیار بزرگی را وزارت بهداشت انجام داد و ادامه می‌دهد. ستاد بحران و هلال احمر به خوبی فعال بود مشکلات فروان است اما به نسبت خوب عمل شد. خوب است صدا و سیما خدمات دولت و مردم را به مقایسه بگذارد. به نظر من این بار بیشتر از همیشه فعالانه عمل شد. در  زلزله رودبار و منجیبل و بم رفتم اما این بار کمک‌رسانی از طرف دولت و مردم بهتر بود. مردم نقص دولت را جبران کردند، نیروهای مسلح کمک کردند.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر از مراحل اولیه عبور کردیم و در اسکان موقت هستیم، گفت: هزینه اجاره مردم زلزله‌زده را دولت می‌دهد کانکس به سرعت ساخته می‌شود و این کار در حال انجام است. برای اولین بار همه بودجه لازم برای این حادثه را در روز چهارشنبه تصویب کردیم و ۵۰ درصد وجوه در اختیار ارگان‌ها قرار گرفته است.
روحانی تاکید کرد: با تسلیت مجدد به مردم از همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم و این ایام مبارک مولود پیامبر اسلام و امروز که آغاز امامت حضرت ولیعصر است را به همه تبریک می‌گویم و امیدوارم در ۱۰۰ روزه گذشته توانسته باشیم خدمتی که وعده داده بودیم، ارائه کرده باشیم. مجموعه خدمات ۱۰۰ روزه در یک مجلد جمع شده و از الان در دسترس مردم سایت دولت قرار دارد و مردم می‌توانند ملاحظه کنند. برنامه‌ریزی اساسی برای سال ۹۶ و ۴ سال آینده در این ۱۰۰ روز تهیه شده  است. بودجه آماده تصویب است در بودجه امسال شاهد تحول مثبتی خواهیم بود که به موقع به مردم گزارش می‌دهم.
در پایان دولت دوازدهم فقر مطلق ریشه‌کن می‌شود
رییس‌جمهور در مورد برنامه‌هایش برای بهبود وضعیت اشتغال گفت: در مقدمه بحث این نکته مهم را بگویم که در ایام انتخابات دو هدف اساسی دولت در اقتصاد را ریشه‌کن کردن فقرمطلق در طول دوره دوازدهم و ایجاد عدالت و کوتاه کردن نابرابری میان مردمی که در دهک ‌ای پایین و بالا قرار دارند و رونق اقتصادی عنوان کردم.
روحانی با تاکید براینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پایان دولت دوازدهم فقر مطلق در کشور ریشه‌کن خواهد شد، ادامه داد: در سال اول که در آن قرار داریم افراد قشر آسیب‌پذیر یعنی افراد که مورد حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، مستمری آنها را نسبت به پارسال سه برابر کردیم و تا پایان دولت این افزایش به ۵ برابر خواهد رسید.
کمک دولت به افرادی که از حد استاندارد مالی، شرایط پایین‌تری دارند
وی افزود: در بودجه سال آینده نیز برنامه‌ریزی شده تا افرادی که از حد متوسط شرایط استاندارد پایین‌تر هستند از آنها ثبت نام شده و به آنها یاری رسانده شود.
رییس دولت دوازدهم با اشاره به عقب‌ماندگی‌هایی که کشور در زمینه اشتغال در سال‌های گذشته داشته است، اظهار کرد: از سال ۸۵ تا سال ۹۲ اشتغال خالص ما صفر بوده است. از سال ۹۳ تحرک خوبی در زمینه اشتغال شروع شده و متوسط اشتغال خالص ما از پاییز ۹۳ تا تابستان ۹۶ به طور متوسط ۶۸۵ هزار اشتغال خالص بوده است. البته این رقم، رقمی کمی نسبت به بیکاری جامعه و نیروی فعالی است که وارد بازار کار می‌شوند.
وی با بیان اینکه تلاش ما افزایش این رقم است تا در یکی دو سال آینده رقم را به بالای ۹۰۰ هزار شغل برسانیم، گفت: در تابستان امسال نسبت به پارسال بالای ۷۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده است اما هنوز بیکاران فراوانی داریم. در این صد روز نسبت به متوسط دو سه سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. این هدف‌گذاری را از طریق طرح‌هایی که داریم، دنبال می‌کنیم. به تمام وزرا گفته شده یکی از هدف‌ها بالا بردن اشتغال است.
در ۶ ماه اول امسال، ۵۰ هزار نفر در حوزه فضای مجازی وارد کار شده‌اند
روحانی به ظرفیت‌های موجود در حوزه فضای مجازی، صنعت، کشاورزی و خدمات برای بالا بردن اشتغال اشاره کرد و گفت: طبق گزارشی که وزیر ارتباطات ارائه کرده در ۶ ماه اول امسال، ۵۰ هزار نفر در حوزه فضای مجازی وارد کار شده‌اند. از سوی دیگر طرح‌های اشتغال وکارورزی و اشتغال فراگیر در این فاصله صد روزه عملیاتی شده است.
کاهش یک درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته
وی اضافه کرد: در همین مدت در طرح کارورزی ۱۲۰ هزار ثبت نام کردند که از این میان ۲۰ هزار نفر مشغول به کارآموزی شده‌اند و این طرح‌ها ادامه خواهد یافت و ما اشتغال را به جایی خواهیم رساند که نرخ بیکاری کاهش یابد.  نسبت به سال گذشته یک درصد از میزان بیکاری کاهش یافته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
 بنای ما افزایش یارانه نقدی نیست
رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق چگونه فراهم خواهد شد و آیا در این راستا، یارانه نقدی افزایش خواهد یافت، گفت: اساس برنامه ریشه‌کن کردن فقر، رونق اقتصادی و اشتغال است. ما در طول این دوران به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کردیم تا افراد را از تحت پوشش خارج کنند. به طور مثال ۵ هزار میلیارد به کمیته امداد امام خمینی پرداخت شد تا افراد را از تحت پوشش خارج کنند. اما در کشور همواره عده‌ای نیازمند به کمک هستند. این کمک براساس این است که  بتوانیم با افزایش درآمدها این معضل را جبران کنیم.
روحانی با تاکید بر اینکه بنای ما افزایش یارانه نقدی نیست، تاکید کرد: ما در بخش‌هایی یارانه را افزایش دادیم اما نه به عنوان اینکه یارانه نقدی به مردم بدهیم. به طور مثال در بخش کشاورزی ما تقریبا خرید تضمینی گندم از کشاورزان را دو برابر کردیم و این به معنای افزایش یارانه نقدی نیست بلکه کمک به کشاورزان می‌شود تا از این طریق درآمدهایشان بیشتر شود.
پرداخت یارانه نقدی فقط مختص افراد نیازمند
وی به برنامه‌های دولت برای افزایش اشتغال و تحول در روستاها اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت روستاییان برنامه‌های اشتغالزایی در نظر گرفته شده و این کمک به روستاییان، نوعی یارانه است. اما پرداخت یارانه نقدی به مردم به افراد نیازمند که معلول هستند یا فقری دارند، صورت خواهد گرفت که آن هم از طریق مستمری بگیران پرداخت را ادامه می دهیم.
بیش از پنج میلیارد دلار قرارداد خارجی نهایی شده است
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همزمان با کاهش تورم رشد منفی را مثبت کرده‌ایم، اظهار داشت: رشد سال ۹۱ منهای شش و هشت دهم درصد بوده است. سال ۹۲ این رشد منفی کم شد و در سال ۹۳ رشد سه درصد شد. در سال ۹۴ مشکلاتی به وجود آمد و رشدمان یک درصد شد اما در سال ۹۵ رشد قابل توجهی داشتیم و رشدمان دو رقمی شد. در سه ماه اول امسال نیز رشد اقتصادی با نفت شش و نیم و بی‌نفت هفت درصد است. هدف ما رشد اقتصادی بالای هفت درصد است.
روحانی با بیان اینکه با بیان اینکه برای افزایش رشد اقتصادی باید نحوه بودجه‌ریزی تغییر کند، تصریح کرد: باید مردم وارد عرصه اقتصادی شوند، باید سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یابد. در صد روز اول ۲۳.۱ میلیارد دلار موافقت فاینانس با بانک‌های خارجی داشته‌‌ایم. بیش از پنج میلیارد دلار قرارداد خارجی نهایی شده است. کشورها می‌گویند فهمیده‌ایم نباید کالا صادر کنیم بلکه باید سرمایه‌گذاری کنیم.
بودجه عمرانی سال آینده رقم بالایی است
وی با اشاره به موافقت با افزایش سرمایه‌گذاری ایرانیان خارجی در ایران در جلسه سران قوا خاطرنشان کرد: ما نیازمند بازار اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. رشد فناورانه و همراه با اشتغال هدف ما در دولت دوازدهم است.
رئیس شورای عالی اقتصاد درباره حرکت دولت با اشاره به حل و فصل مشکلات بانکی، صندوق‌ها و... ابراز داشت: در صد روز دولت دوازدهم، ۲۵ هزار میلیارد برای بودجه عمرانی گذاشتیم که تحول خوبی در این ایام است که هم تخصیص و هم پرداخت شده است. در مجموع تا پایان سال، رقم ما قابل ملاحظه در بودجه عمرانی خواهد بود. برای سال‌آینده فکر دیگری کردیم یعنی می‌خواهیم از بودجه عمرانی بانک‌ها و سرمایه مردم استفاده کنیم به عبارتی بودجه عمرانی ما رقم بالایی خواهد بود.
تعداد یارانه‌بگیران سالانه افزایش می‌یابد
روحانی با بیان اینکه در بخش عمرانی تخصیص‌ها و بودجه‌ها حداقل در این صد روز بهتر از پارسال بوده است، عنوان کرد: ما نسبت به یارانه، دولت و مجلس باید باهم تصمیم‌گیری کنند. مجلس به ما تکلیف کرد که دولت هرکس را شناسایی کرد که وضعش خوب است یارانه‌اش را قطع کند. این کار آسانی نبود. عده‌ای یارانه‌شان قطع شد، اعتراض کردند و عده‌ای دوباره وضع شد. تعداد یارانه‌بگیرها نیز سالانه افزایش می‌یابد.
رهبری موافق واگذاری صندوق‌ها به مردم است
وی با بیان اینکه در مسئله یارانه با مجلس مشورت می‌کنیم و اگر مجلس تکلیفی کرد آن را انجام می‌دهیم، یادآور شد: هر سال وضع ما نسبت به صندوق‌ها بدتر می‌شود. سال آینده ۵۰ هزار میلیاردها به صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کنیم؛ هم به صندوق تامین اجتماعی و هم صندوق بازنشستگی البته وضع صندوق‌های نیروهای مسلح بدتر است.
رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه یکی از اقدامات دولت این است که به سازمان تامین اجتماعی گفتم بنگاه‌های اقتصادی‌شان را بفروشند و نباید بنگاه‌داری کنند، بیان کرد: مدیریت این بنگاه‌ها باید توسط صندوق‌ها کنار گذاشته شود. یکی از اهداف ما این است که بنگاه‌های اقتصادی به مردم واگذار شود. به غیر از دولت، بخش‌های عمومی یا نیروهای مسلح باید به مردم واگذار شوند. با رهبری نیز صحبت کردم که ایشان نیز موافق هستند و با این کار در اقتصاد تحول ایجاد می‌شود.
شفاف‌سازی کار بانک‌ها یکی از اهداف دولت است
روحانی اضافه کرد: به وزیر اقتصاد نیز گفتم که برای روسای جدید بانک‌ها، شرط واگذاری بنگاه‌ها باید گذاشته شود. البته برخی از معضلات در یک سال حل نمی‌شوند ولی هدف دولت حل مشکلات بانکی است.
وی درخصوص برنامه دولت برای حل مشکلات بانکی گفت: بانک‌ها نیازمند تحول بزرگ هستند. بعضی‌ها فکر می‌کنند مشکلات بانک‌ها برجام است ولی فقط این نیست بلکه بانک‌ها نیازمند قوانینی برای رفع مشکلاتشان هستند. دو لایحه اخیرا به مجلس دادیم که مبارزه با پولشویی و تروریسم بود. پس بانک‌های ما باید فعال شوند. شفاف‌سازی کار بانک‌ها یکی از اهداف دولت است.
مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذران در هفته‌‌های اخیر حل شده یا حل خواهد شد
رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به وجود تعاونی‌های غیرمجاز اظهار داشت: مشکل سپرده‌گذاران را هم در تعاونی‌هایی که در دهه ۷۰ و ۸۰ ایجاد شده بودند، داریم که معضلات اقتصادی را ایجاد کردند. آنها مردم را با سود بالا بدون داشتن تخصص و شناخت لازم تشویق می‌کردند. ما از اواخر دولت یازدهم با مشکل بزرگی به نام موسسات غیرمجاز روبرو شدیم. چیزی حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار بود که درگیر این مسئله بودند.
روحانی ادامه داد: دولت قدم‌های بزرگی دراین باره به ویژه هفته‌های اخیر برداشته است. نیازمند هماهنگی با قوای سه گانه و بانک‌های مرکزی هستیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مسئله حل شود. مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذران در هفته‌‌های اخیر حل شده یا حل خواهد شد. این دو درصد که پولشان بالای ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان است، مانده‌اند باید اموال تعاونی‌های غیرمجاز برآورد شود. پس در این صد روز، دو مسئله پیش روی‌ ما بود؛ یکی زلزله و دیگری مسئله سپرده‌گذاران که زندگی آنها دچار مشکل شده بود و خوشبختانه قدم‌های خوبی برداشته شده و تا ۹۸ درصد مشکل‌شان حل است.
 ادامه دارد...
برچسب ها: رئیس جمهور ، روحانی ، گزارش 100 روزه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهار داشت: به طور مثال قطعاً هیچ کس نمی‌تواند موضوع آسفالت را منکر شود، درگذشته متوسط آسفالت ۷۰۰ هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزار تن رسیده است و یا همچنین افتتاح پی در پی پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار و گشایش‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیراً اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار ۳۰ همت متمم ارائه شده است و امسال حتماً به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی، همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم می‌باشد.

کد خبر 6090568

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است