Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:15:34 GMT

کشت مکانیزه 30 درصدی مزارع کلزا در مازندران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۹۳۰۶

کشت مکانیزه 30 درصدی مزارع کلزا در مازندران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 30 درصد مزارع کلزا در استان به‌صورت مکانیزه کشت شد، گفت: انتظار ما بر این بود سطح کشت مکانیزه بیشتر باشد؛ اما به کمتر از نصف آن دست یافتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن عنایتی طدر گفت‌گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه شرایط آب‌وهوایی کمک کرد تا شاهد سطح زیر کشت خوبی در محصولات پاییزه استان مازندران باشیم، اظهار کرد: طی سال‌جاری، محوریت کشت پاییزه کلزا بود که به سطح ابلاغی دست پیدا کردیم و 20 هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر کنترل و مراقبت بعد از کشت کلزا افزود: مراقبت در زراعت کلزا در مرحله داشت باید به‌موقع باشد و توصیه‌های فنی که برای کیفیت مزارع و محصول از سوی کارشناسان به کشاورزان می‌شود، توجه ویژه‌ای شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: 19 هزار هکتار از مزارعی که به کشت کلزا اختصاص یافت، سبز شد.

عنایتی با بیان اینکه 30 درصد مزارع کلزا به‌صورت مکانیزه کشت شد، تصریح کرد: انتظار ما بر این بود سطح کشت مکانیزه بیشتر باشد، اما به کمتر از نصف آن دست یافتیم.

وی با تأکید بر تُنُک کردن و وجین کردن کلزا از سوی کشاورزان، خاطرنشان کرد: برای اینکه در مزارع، تراکم مناسب رعایت شود؛ کشاورزان باید اقدام به تُنُک کردن محصول کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان متذکر شد: با بررسی‌های میدانی که در برخی از مزارع صورت گرفت، اکثر مزارع کلزا نیاز به سرک اول و کود ازتِ دارند که کشاورزان باید اقدام به این کار کنند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران