Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزي کردستان با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی ۳۵ میلیارد تومان سرمایه دارد، گفت: با تخصیص ۴۴ میلیارد تومان دیگر از بخش دولتی و خصوصی این سرمایه به ۷۹ میلیارد تومان می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، کریم ذوالفقاري، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزي کردستان امروز (7 آذر)  در آیین تکریم و معارفه خود اظهار كرد: درآمد سرانه نصف کشوری و نبود اشتغال دو مشکل عمده بخش جهاد کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت استان در روستا زندگی می کنند،  ادامه داد: 70 درصد از معیشت جمعیت استان مستقیما از بخش کشاورزی تامین می شود.

 

رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزي کردستان به اراضی آبی و دیم استان اشاره كرد و افزود: تنها 10 درصد از اراضي کردستان آبی است و این دلیل واضحی برای پایین بودن درآمد سرانه استان است.

 

ذوالفقاري میزان اراضی کشاورزی استان را یک میلیون و 240 هزار هکتار اعلام كرد و بیان کرد: کشاورزی استان تحت تاثیر اقلیم قرار دارد اما در بدترین سال قرن با تعامل بخش خصوصی و دولتی 650 هزار تن گندم در سال 95-96 تولید داشتیم.

 

وی به دستاوردهای بخش های بذر،  کشت،  زراعت،  باغبانی،  طیور، شیلات و ... جهاد کشاورزی استان کردستان اشاره کرد و توفیقات چند سال اخیر این حوزه ها را برشمرد.

 

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان از انجام 375 میلیارد تومان پروژه آب و خاک در استان خبر داد و افزود: در بخش آب و خاک در استان اتفاقات خوبی افتاده است و امید است تا پایان امسال با جذب 200 میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها به پایان برسد.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر  سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی ۳۵ میلیارد تومان سرمایه دارد، گفت: با تخصیص ۴۴ میلیارد تومان دیگر از بخش دولتی و خصوصی این سرمایه به ۷۹ میلیارد تومان می رسد.

 

در ادامه این مراسم از خدمات چهارسال کریم ذوالفقاری تقدیر شد و خالد جعفری که پیش از این عنوان مدیرکل پشتیبانی امور دام استان، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان را داشت به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی کردستان معرفی شد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور