Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@22:46:44 GMT

شکارچی تصاویر دختران در فضای مجازی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۹۳۸۴

جوان ٢١ساله که در فضای مجازی اقدام به شکار تصاویر و هتک‌حیثیت برخی دختران کرده بود، در جیرفت دستگیر شد.   به گزارش شرق، سرهنگ ماشاءالله ملایی، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت، گفت: در یک ماه گذشته چند نفر در زمینه اینکه فردی با انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی اقدام به هتک‌حیثیت و ایجاد مزاحمت برای آنها کرده است، به پلیس شکایت کردند بنابراین پرونده بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   وی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با تحقیقات گسترده و اقدامات فنی موفق شدند جوان جیرفتی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.   وی خاطرنشان کرد: سوءاستفاده کلاه‌برداران و افراد ناباب از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلید افزایش یافته و با سوءاستفاده از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می‌شوند که می‌تواند از جنبه‌های مختلف این قربانی را تحت‌الشعاع قرار داده و گاهی منجر به نابودی آنها شود.   فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه عده‌ای بر این باورند که جرائم فضای مجازی جرائمی بسیار محدود و کوچک هستند، اظهار کرد: این جرائم در صورت رعایت‌نکردن نکات ایمنی در فضای مجازی موجب پیامدهای ناگواری می‌شود.   وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد تصاویر شخصی خود یا مطالب خصوصی و خانوادگی خود را در حضور افراد ناآشنا مطرح می‌کنند، تصریح کرد: کوچک‌ترین اطلاعات ما می‌تواند به‌راحتی از سوی افراد سودجو در فضای مجازی منتشر شود که جبران خسارات وارده از نظر حیثیتی بسیار سخت و گاه غیرممکن است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین حسینی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این شکارچیان متخلف ۲۹ قطعه لاشه کبک و پنج قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و بادی کشف شد.

حسینی بیان داشت: از یک هفته گذشته تاکنون این شکارچیان از سوی محیط بانان در گچساران شناسایی و دستگیر شدند.

وی جریمه شکار غیرمجاز هر قطعه کبک را با توجه به نوع جنسیت از سه میلیون تا ۹ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مهمترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های حیات وحش گچساران کبک، تیهو، گرگ، خرس، کل و بز است.

حسینی افزود: همچنین در این مدت با هماهنگی دادستان و همکاری پلیس اطلاعات انتظامی لاشه ۲ رأس کل وحشی در منزل یک شخص از اهالی یکی از روستاهای گچساران کشف شد.

وی تصریح کرد: شهرستان گچساران ۵۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد که ۱۱ نفر محیط بان از آنها محافظت می‌کنند و کوه خامی، کوه سرخ و کوه دیل از مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران هستند.

کد خبر 6099753

دیگر خبرها

  • اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • الفاظ رکیک سپهر حیدری پس از ممنوعیت حضور دختران پرسپولیسی در ورزشگاه
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت