Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:55:13 GMT

حماسه ۹ دی سبب برچیده شدن بساط فتنه‌گران شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۱۰۴۹

حماسه ۹ دی سبب برچیده شدن بساط فتنه‌گران شد

امام جمعه آمل با تاکید بر تقویت شئون مذهبی در جامعه، گفت: حماسه ۹ دی سبب برچیده شدن بساط فتنه گران شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه نهم دی با عنوان بصیرت عاشورایی بساط فتنه‌گران برچیده شد، اظهار داشت: برای ترویج این حماسه ملی باید برنامه در خور شان آن در شهرستان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه در دو مرحله باید به اجرای برنامه‌های مفصل در این شهرستان پرداخت و از اجرای کنسرت و برنامه‌های شاد جلوگیری شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در این شهرستان چند معضل شهری و اجتماعی را در بر گرفته که به همراه خود نگرانی‌هایی را برای شهروندان به وجود آورده است، تصریح کرد: باید با مدیریت و درایت شورای تامین به این موارد رسیدگی و راهکارهای اساسی چاره‌اندیشی شود.

امام جمعه آمل با اشاره به معضل شهری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان مطرح کرد: سگ حیوانی است که به همراه خود بیماری‌های ناقلی به وجود می‌آورد که گاهی نمی‌توان جلوی این بیماری را گرفت و حتی منجبر به مرگ فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر فردی با نام حامیان حیوانات ورود یافته و از اجرای طرح‌هایی مبنی بر ساماندهی سگ‌ها در سطح شهر جلوگیری به عمل آورده است، یادآور شد: از ریاست شورای شهر گله داریم که نسبت به این امر به شهردار متذکر نمی‌شوند با توجه به اینکه با برگزاری چندین جلسات شورای فرهنگ عمومی آقای شهردار بغیر از یک بار در این جلسه حضور نیافتادند.

کاهش 10 درصدی آمار طلاق در آمل

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز در این نشست گفت: با اجرای برنامه‌های کلیدی در امر آسیب‌های اجتماعی آمل در شش ماهه سال‌جاری 10 درصد کاهش طلاق در شهرستان داشتیم.

سیدجعفر رسولی با اشاره به برگزاری همایش مذهبی بزرگ حرم تا حرم یادآور شد: این همایش باید به عنوان فرهنگ عمومی در این شهرستان پایه‌گذاری و به ثبت برسد و باید از کارشناسان مذهبی استفاه کرد.

وی با بیان اینکه سنت‌های خوب را در شهرستان برجسته و ترویج دهیم تا ماندگار شوند، بیان کرد: حماسه ملی ششم بهمن در واقع روز ملی مردم استان است و برای برگزاری این حماسه اسلامی کارگروه‌هایی در آمل تشکیل می‌شود.

رسولی با اعلام اینکه نهم دی نیز به عنوان بصیرت عاشورایی به نوعی حماسه ششم بهمن است و باید آن را همگانی کرد، گفت: آموزش و پرورش برای ترویج این حماسه باید آن را به سطح مدارس بکشاند و دانش‌آموزان از علت وقوع این حماسه آگاهی یابند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به موضوع بدحجابی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: خیلی از خانواده‌های شهدا از این وضعیت ناراضی هستند و با توجه به چنین شورای فرهنگ عمومی باید در این شورا برای جلوگیری از این وضعیت به ارایه ایده و طرح‌هایی بپردازیم تا در سطح شهر اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طلاق، اعتیاد و بیکاری سه موضوع مهمی است که باید مورد بحث واقع شود و به عنوان آسیب‌های اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی برجسته کرده و با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان آیتم درنظر گرفت و به ارایه دیده و برنامه بپردازیم.

رسولی با بیان اینکه باید آموزش وپرورش ورود یافته و به ارایه برنامه در سطح مدارس بپردازد، افزود: بازخورد این جلسات باید بر خروج برنامه‌های تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

R41358/P1336/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برنامه های هفته معلم را تشریح کرد.

نشست با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، حضور در مدارس و کودکستان ها و اهدا لوح تقدیر و تقدیم گل معلمان، برگزاری همایش همکاران جهادی و معاونان آموزشی سه مقطع به همت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در یازدهم اردیبهشت از برنامه های این هفته است.

علاوه بر موارد گفته شده آیین زنگ سپاس معلم در روز ۱۱ اردیبهشت، پیاده روی بزرگ فرهنگیان در صبح پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، مراسم نمادین شهرستان شاهرود در ۱۸ اردیبهشت و برگزاری مسابقه پای درس استاد از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه های این هفته است. گزارش علی شهسوار را برای مهر مشاهده می کنید.

کد خبر 6092446

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران