Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا در یک گزارش مالی سالانه اعلام کرد، واشنگتن به منظور تقویت صلح و آشتی در افغانستان وارد یک رویکرد تعاملی جدید در قبال هند و پاکستان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، استیو ای‌.لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: هدف از این رویکرد جدید جلوگیری از دسترسی سازمان‌های تروریستی به پناهگاه‌های امن از جمله در این دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لینیک خاطر نشان کرد: هدف اصلی این رویکرد جدید ایجاد شرایط آشتی با طالبان و فرایند حمایت از دولت افغانستان در تامین امنیت برای مردمش است.

در گزارش 160 صفحه‌ای سالانه وزارت خارجه آمریکا جدی‌ترین چالش‌های مدیریت و عملکرد پیش‌روی وزارت خارجه ارزیابی شده و عملکرد این وزارتخانه در رفع این چالش‌ها هم در سطح مدیریتی و هم در سطح مالی مورد بررسی قرار گرفته است.

این رویکرد جدید همچنین شامل فشار سیاسی، کاهش کمک‌های مالی و ایجاد شرایط بهبود روابط میان پاکستان و آمریکا می‌شود. دولت افغانستان از رویکرد جدید آمریکا استقبال کرده است.

صبغت احمدی، معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: ما فکر می‌کنیم که آمریکا باید با اعمال فشار بر پاکستان این کشور را مجبور به اتخاذ اقدامات مناسب سیاسی کند.

فرامرز تمنا، یک تحلیلگر سیاسی افغان گفت: انتظار می‌رود هند همکاری‌اش با آمریکا را افزایش دهد و پاکستان بدون هیچ گونه همکاری با طالبان در کنار آمریکا بماند.

گزارش مذکور جزئیاتی درباره مشکلات مداوم در نظارت و رصد برنامه کمک به مبارزه با تروریسم در پاکستان را نیز مطرح کرده است.

طبق این گزارش وزارت خارجه آمریکا هیچ پرسنلی در پاکستان ندارد که بتواند عملکرد رضایت بخش آن را بررسی کنند و ببینند آیا گزارش‌های لازم داده می‌شود یا خیر.

این گزارش از سیاست‌های امنیتی هیات آمریکا نیز که سفرهای پرسنل آمریکا در این کشور را محدود ساخته‌اند و جلوی هرگونه ارتباط آنها در پاکستان را گرفته‌اند، انتقاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران