Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز_ استاندار خوزستان با بیان اینکه در صورت وقوع بلایای طبیعی در استان خوزستان، امکانات و تجهیزات موجود در حد وسعت استان نیست، گفت: امکانات لازم برای رویارویی در زمان وقوع حوادث طبیعی در استان خوزستان باید مطابق با استانداردهای کشور شود.

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس که امروز هشتم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امکان وقوع حوادث طبیعی همیشه وجود دارد و باید خود را در برار چنین حوادثی ایمن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی کشورها ساختمان‌هایی وجود دارند که در برابر زلزله‌های بالای ۷ ریشتر مقاومت می‌کنند و ما نیز باید به تدریج و در یک بازه زمانی مشخص جهت ساخت چنین ساختمان‌هایی اقدام کنیم.  
  
وی افزود: هدف برگزاری این مانور آموزش بیشتر دانش‌آموزان جهت حفاظت از خود و دیگران در صورت وقوع زلزله است که با توجه به همکاری دستگاه‌های مختلف و آموزش دانش‌آموزان این مانور به خوبی برگزار و به هدف خود رسیده است ولی باید این آموزش‌ها گسترش یابد.  
  
استاندار خوزستان تصریح کرد: علاوه بر اینکه بخشی از آمادگی برای مقابله با زلزله، آموزشی و انسانی است ولی باید امکانات و تجهیزات نیز مهیا شوند. همچنین باید در ساخت ساختمان‌ها اصول و نکات ایمنی رعایت شود.  
  
شریعتی با بیان اینکه در بعضی مواقع پس از وقوع بلایای طبیعی متوجه می‌شویم که اصول ساخت ساختمان‌ها رعایت نشده است، ادامه داد: دستگاه‌های متولی در قبال عدم رعایت اصول فنی و استاندارد کوتاهی نکنند و تأکید می‌کنم همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند نکات ایمنی را در ساخت ساختمان برای ایمنی در برابر بلایای طبیعی رعایت و از حقوق آحاد مردم دفاع کنند.  
  
وی گفت: بسیاری از آسیب‌ها ناشی از کاهلی و کم‌کاری‌های گذشته است که باید در این زمینه به طور جد همت کنیم.  
  
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات خوبی برای مقابله با زلزله خوزستان وجود دارد ولی با توجه به پتانسیل و صنایع موجود در خوزستان این امکانات و تجهیزات در حد وسعت استان نیست که در این  زمینه با شهرداری جهت خرید بالابرهای بلندمرتبه، آب‌پاش‌ها و ساخت دو سالن مدیریت بحران در غرب و شرق اهواز صحبت شده و امیدواریم که تامین این تجهیزات تا یک سال آینده محقق شود.  
  
شریعتی عنوان کرد: باید به تدریج و با برنامه‌ریزی در یک پروسه سه ساله امکانات لازم برای رویارویی با حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای کشور شود.  
  
وی با اشاره به تخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس خوزستان تصریح کرد: اگرچه وزارت آموزش و پرورش بودجه ملی دارد ولی ما نیز به عنوان استانداری خوزستان در بازسازی مدارسی به صورت ویژه و به جد وارد شدیم و امیدواریم نوسازی مدارس جدی‌تر اقدام کند تا استانداردهای مدارس خوزستان ارتقا یابد.  

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • قیمت جدید وانت نیسان اعلام شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است