Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار دوم احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ، صبح امروز در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان با تبریک پیروزی سپاه بر نیروهای تکفیری و روز نیروی دریایی اظهار کرد: با وجود اینکه شهدای زیادی در هفتم آذر تقدیم انقلاب شدند اما این روز بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: شهادت برای انقلاب و جمهوری اسلامی یک اندوخته ارزشمند است.

وی با اشاره به اتفاقات سال 59 در جمهوری اسلامی عنوان کرد: نیروی دریایی در ابتدای سال 59 اقدامات مهمی در منطقه انجام داد.

باقری با بیان آمادگی نیروی دریایی در ابتدای سال 59 تصریح کرد: نیروی دریایی در مقابل کشوری قرار گرفت که از بُن دندان مسلح بود و بزرگ‌ترین قدرتمندان جهان پشتوانه او بودند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با تأکید بر شکستن تابوی دشمن در نخستین روزهای عملیات متذکر شد: در هفتم آذرماه شریان‌های صدور نفت توسط نیروی دریایی شکسته شد.

وی با بیان ‌اینکه بیش از دو سوم از تجهیزات عراق از عرصه دریا خارج شد، عنوان کرد: نیرویی تحت عنوان نیروی دریایی عراق عملاً از صحنه حذف شد و تا پایان جنگ خبری از نیرو دریایی ارتش عراق نشد.

باقری با اشاره بر اینکه عملیات هفت آذر بزرگ‌ترین پیروزی را پس از 67 روز برای سپاه اسلام به بار آورد گفت: این پیروزی تابوی شکست‌ناپذیر صدام را درنهایت تعجب اذهان دنیا شکست.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش یادآور شد: پیروزی هفتم آذر نشان از توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریا بود، چراکه 90 درصد اقتصاد کشور از راه دریا صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه عمده خدمات کشور از بندر دریایی امام (ره) انجام می‌گرفت، خاطرنشان کرد: واردات کشور از طریق کشتی‌های تجاری در این بندر تخلیه می‌شد، بنابراین ما نیاز داشتیم شریان اقتصادی کشور را حفظ کنیم.

باقری با اشاره بر اینکه ناوگان‌های دریایی اهمیت زیادی در طول هشت سال دفاع مقدس برای کشور داشت، گفت: ناوهای جوشن، تیران، ماهان، کیهان و کهنمویی از ناوهایی بودند که در عرصه نیروی دریایی تقدیم انقلاب اسلامی شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به آیات قرآن مبنی بر فواید دریا، اظهار کرد: کشور ما بیش از 3 هزار کیلومتر مرز دریایی دارد، بنابراین تجارت دریایی، مرزهای دریایی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مردم دنیا در حاشیه دریا زندگی می‌کنند، تأکید کرد: این نشان از اهمیت دریا در زندگی مردم دارد، توسعه تجارت از طریق حمل‌ونقل دریایی و ارتباط با کشورها و اعمال قدرت و اراده ملی از جمله اهمیت‌های دریا برای جمهوری اسلامی است.

باقری با اشاره بر اینکه استفاده از دریا به‌ منظور حضور مقتدرانه و صیانت از کشور است، افزود: توسعه دریایی برای ایجاد مشاغل از اهداف بزرگ و سیاست‌های استفاده از دریاست.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بر تمرکز توسعه اقتصاد دریا محور، گفت: مهم‌ترین اصل این ‌است که باید نیازها و توانمندی‌ها در نظر گرفته شده و براساس سیاست‌های دریا محور تنظیم شود.

وی، امنیت را یکی از مؤلفه‌های توسعه اقتصاد دریا محور دانست و افزود: ناوگان نظامی، ناوگان تجاری و داشتن فرهنگ دریایی و تدوین راهبردها توسط مسؤولان کشور برای این امر نیاز است.

باقری گفت: در بحث آبادی شهرها در برنامه ششم، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار توسعه سواحل مکران است، ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط نیروی دریایی در این ‌منطقه در حال شکل‌گیری است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش گفت: فردا بندر جاسک شاهد افتتاح فرودگاهی است که به همت تلاشگران نیروی دریایی در این منطقه ایجاد شده است.

باقری تصریح کرد: در طول این مأموریت، باید حوزه مأموریت نیروی دریایی گسترش پیدا می‌کرد و این گستره با بیش از دو میلیون و 500 هزار کیلومتر با اسکورت 8500 کشتی توانسته، امنیت لازم‌ را برای خطوط کشتی‌رانی حفظ کند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره بر اینکه گستره دریایی خزر از لحاظ بحث انرژی اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: رتبه چهارم از لحاظ وسعت حاشیه دریا متعلق به ایران است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریا محور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: ما توانستیم تجهیزاتی را فراهم کنیم که امنیت و اقتدار و توانمندی را در توسعه اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

باقری، ناوهای کلاس پیکان را از جمله توسعه‌های اقتصاد دریایی دانست.

وی گفت: ناو سپر در بندر انزلی بر اقتدار دریایی ما در توسعه اقتصادی می‌افزاید، ناوگان شمال با در اختیار داشتن ناوهای ویژه به استقلال و خودکفایی رسیده است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و گفت: این صلح نه در شرایط ضعف و ناتوانی، بلکه در شرایط اقتدار و توانمندی بروز می‌کند.

وی از شرکت ناوگان شمال در مسابقات بین‌المللی خبر داد و متذکر شد: تیم ایران در بین کشورهای شرکت‌کننده رتبه دوم را کسب کرد، شرکت در مسابقات ورزشی نظامی تهدیدی تمام‌عیار است و اقتدار نیروی نظامی ایران را به دنیا نشان خواهد داد.

باقری از تعاملات دریایی ارتش ایران با دیگر کشورها خبر داد و گفت: ما در طی یک سال اخیر پذیرای بیش از سه ناوگروه از کشورهای قزاقستان، آذربایجان و روسیه بودیم و سه ناوگروه خود را به این کشورها اعزام‌ کردیم و تعاملات خوب تجاری، نظامی و آموزشی با دیگر کشورها داشتیم.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در پایان با تأکید بر اینکه موفقیت‌های دریایی مرهون زحمات تلاشگران نیروی دریایی است، یادآور شد: این اقتدار مدیون خون شهدای هسته‌ای، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود