Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون وزیر علوم،تحقیقات و هنرایالت بادن ورتمبرگ آلمان به همراه گروه فرهنگی – هنری این ایالت ضمن دیدار با علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه آثار تونی کرگ بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ پترا اولشوفسکی معاون وزیرعلوم،تحقیقات و هنرایالت بادن ورتمبرگ آلمان به همراه گروهی از مقامات فرهنگی – هنری ، خبرنگاران و هنرمندان ایالت بادن ورتمبرگ ؛ ازجمله ، کریستیانه لانگه رییس گالری اشتوتگارت،پیا مولر تام رییس گالری ایالتی کارلسوهه،یوهان هولتن رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ،ضمن دیدار و گفت و گو با علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمند انگلیسی – آلمانی بازدید کردند.


در این دیدار علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران با معرفی موزه،اساس و اهداف برگزاری نمایشگاه ها و آثارگنجینه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان تنها بنیاد فرهنگی – هنری موزه ای است که کارکرد معاصر دارد و تنها موزه مهم در خاورمیانه می باشد و اهمیت پژوهش در زمینه نمایشگاه های این موزه و تاثیر برگزاری این نمایشگاه ها را بر وضیعت هنری منطقه تاکیدکرد.


زارع در ادامه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران به اسم خود مفتخر است و خوشبختانه اسم خود را از جایی وام نگرفته و همچنان بزرگترین آثار هنرغربی در کنار هنر منطقه را در گنجینه خود نگهداری می کند.


رییس موزه هنرهای معاصر تهران از تبادلات فرهنگی – هنری و همچنین از برگزاری نمایشگاه بین ایران و آلمان استقبال کرد.


در این دیدار پترا اولشوفسکی معاون وزیر علوم،تحقیقات و هنرایالت بادن ورتمبرگ گفت:وظیفه اولیه نهادهایی مثل این گروه اعزامی از آلمان و موزه های ایران ،امکان سنجی هرچه بیشتر و تعامل فرهنگی و هنری بین دو کشور است و دنیا مشتاق دیدن آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است.


همچنین کریستیانه لانگه رییس گالری اشتوتگارت با توجه شناخت اروپایی ها از هنرمعاصر غربی گفت: شناخت اروپایی ها از هنرمعاصر غربی قطعاً عمیق تر و بیشتر است تا شناختشان از هنرمعاصر خاورمیانه و بخصوص ایران و این خود دلیل اشتیاق موسسات و بنیادهای هنری اروپایی برای تعامل با موسسات هنری و خاورمیانه است.


پیا مولر تام رییس گالری ایالتی کارلسوهه با تاکید بر این نکته که موزه هنرهای معاصر تهران در سطح بین المللی بسیار شناخته شده است گفت:با توجه با این شناخت و اعتبار است که کنجکاوی و شوق زیادی برای دیدن این آثار در بین اهالی هنر در اروپا وجود دارد.


یوهان هولتن رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن نیز در این جلسه گفت:فضایی که من مدیریت آن را به عهده دارم بر خلاف فضاهای موزه ای،از مجموعه خاصی نگهداری نمی کند اما با رویکرد فراگیر جهانی ،علاقه مند به برگزاری نمایشگاه ها و پرژه های مطالعاتی با همکاری موسساتی همچون موزه هنرهای معاصر تهران هستیم.


رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این دیدار کتاب گنجینه آثار خارجی موزه ،کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه ( نمایشگاه مسافران برلین و رم) و کتاب آثار نمایشگاه کارنامه را اهدا کردند.


در این دیدارعلی اکبرصادقی ازهنرمندان پیشکسوت و معاصر کشورمان به همراه تعدای ازنمایشگاه گردان ها، با گروه آلمانی دیدار و به تبادل اطلاعات هنر معاصر و مدرن پرداختند.
 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی، امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه بین‌المللی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت برپاست و فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، ادامه داد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، اضافه کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر 748428

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان