Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شخصيت اقتصادي آيت الله مدرس(ره) گفت: ايشان معتقد بود هر جا دولت‌ها در امور اقتصادي دخالت کنند خسارت وارد مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکترعلي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر امروز (چهارشنبه، 8 آذر ماه) با حضور در خانه موزه مدرس (ره) به مناسبت هشتادمين سالگرد شهادت آيت الله سيد حسن مدرس(ره) گفت: در تاريخ عصر مشروطه تلاش‌هايي صورت گرفت که بايد از امکانات باقي مانده آن صيانت شود به خصوص که مشروطه نقش اساسي داشت و شرايط ايران را تغيير داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه جوانان با گشت و گذار به اين مکان‌ها بايد به تاريخ گذشته توجهي بيشتري کند ، عنوان کرد: يکي از وجوه شخصيتي آيت الله مدرس فراگيري شخصيتي وي بود و در فقاهت تيزبيني داشت.
وي افزود: به خاطر دارم زماني که همراه مرحوم پدرم از مازندران به تهران آمديم شهيد مدرس اداره مدرسه سپهسالار را برعهده داشت که پدرم قصد داشت در اين مدرسه درس بخواند؛ شهيد مدرس شخصاً تک تک افراد را بررسي مي‌کرد و بدون اهميت اقدام به پذيرش نمي کرد لذا مدرسه ساختن صرفا به ساختمان آن نيست بلکه بايد به انتخاب افراد هم اهميت داده شود.
دکتر لاريجاني در ادامه با بيان اينکه يک وجه شخصيتي مرحوم مدرس وجهه فقهي ايشان بود، اظهار داشت: وجهه ديگر، وجهه معقول ايشان بود که در فلسفه بسيار خوب کار کرد و کمک کرد مسائل با دقت بيشتري مورد توجه قرار گيرد. همچنين خيلي از حوادث سياسي از انضباط فکري مدرس نشأت مي گرفت.
رئيس قوه مقننه در ادامه يادآور شد: شهيد مدرس در حوزه قوانين حکومتي معتقد بود حرکت بر طريق ولايت بود و مي گفت اگر افراد منسوب شده باشند بايد قرآن را رعايت کنند اما ما وکيل مردم هستيم و بايد بدانيم مردم چه مي‌خواهند تا مطابق آن عمل کنيم. همچنين بررسي قوانين صرفا نبايد مخالف شرع باشد اما نمي‌توان از شريعت، قانون جذب کرد که اين انضباط فکري ايشان در حوزه سياست خارجي نيز وجود داشت و ايشان دکتريني را براي اين حوزه مطرح کرد که بر اساس توازن ادبي بود نه توازن وجودي.
وي در ادامه با بيان اينکه آيت‌الله مدرس در کنار شخصيت سياسي خود در حوزه اقتصاد نيز دسترسي داشت، اظهار کرد: دقت نظر ايشان در آباداني کشور فوق العاده بود و در آن زمان روي ذوب آهن و قطار دقت نظر داشت و مي‌گفت بايد در اين حوزه‌ها کار شده و به توليد داخلي اهميت داده شود.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور بر همين اساس تصريح کرد: شهيد مدرس دخالت دولت در مسائل اقتصادي را قبول نداشت و معتقد بود هر جا دولت‌ها دخالت کنند خسارت وارد مي‌شود لذا ايشان ذهن روشني براي اداره کشور داشت و به اقتصاد دولتي معتقد نبود.
دکتر لاريجاني در ادامه به اعتقاد شهيد مدرس درباره پايه بودن مجلس در تمامي امور اشاره کرد و ادامه داد: شهيد مدرس شخصيتي کم نظيري در رابطه با استعمار و استبداد داشت و زماني که روس‌ها تهديد به تسخير تهران از طريق قزوين کردند به تنهايي در مجلس توصيه به مقاومت کرد.
وي در ادامه با اشاره به کتاب "گنجيبه خواف" بيان داشت: در اين کتاب سير و سلوک معنوي ايشان قابل درک است و يادداشت‌هاي شهيد مدرس در آن آمده است که نشان از خصوصيات معنوي ايشان دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطر نشان کرد: شهيد مدرس مقابل جمهوريت کاذبي که رضا شاه به دنبال آن بود ايستاد چرا که مي‌دانست وي به دنبال جمهوري واقعي نيست؛ از اين رو لازم است نکات مهم زندگي شهيد مدرس مورد کاوش قرار گرفته و حتي خانه ساير افراد موثر در مشروطه نيز احيا شود./
پايان پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی