Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مردم خاش، نصرت آباد، ميرجاوه و کورين در مجلس با انتقاد از نبود امکانات لازم و کافي براي رشته‌هاي مختلف فني و حرفه‌اي خواستار آن شد که رشته‌هاي فني‌وحرفه‌اي متناسب با مناطق مرزي به منظور ايجاد ثبات در بازار کار در مدارس تدريس شود.
علي کُرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت با اشاره به گرايش دانش‌آموزان مناطق مرزي به رشته‌هاي فني و حرفه‌اي، گفت: اگرچه خوشبختانه اين رشد فکري در ميان دانش آموزان و خانواده‌هاي سيستاني و بلوچي به وجود آمده است که بايد به سمت رشته‌هاي فني و حرفه‌اي گرايش پيدا کنند تا در ادامه دچار بيکاري نشده و بتواند درآمد ثابت داشته باشند اما با اين وجود امکانات، تجهيزات و وسايل لازم براي آموزش آن‌ها در مدارس فني و حرفه‌اي استان بسيار ناچيز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم خاش، نصرت آباد، ميرجاوه و کورين در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر بيکاري جوانان حوزه انتخابيه خود، ادامه داد: آموزش کاربردي فنون فني و حرفه‌اي در مراکز مرتبط مي‌تواند به رفع اين بيکاري کمک بسياري کند چراکه اگر هر فرد يک فن و حرفه‌ را بداند هيچگاه بدون درآمد نخواهد ماند.
وي با بيان اينکه امکانات آموزشي در مناطق محروم بسيار پايين است، افزود: سازمان فني و حرفه‌اي و آموزش و پرورش بايد براي اين محروميت فکري کرده و رشته‌هاي متناسب با اقليم اين مناطق به منظور ايجاد بازار کار در مراکز مرتبط تدريس کنند چراکه متاسفانه رشته‌هاي داير شده در مدارس و دانشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي استان‌ متناسب با شرايط و اقليم مناطق نيست.
عضو کميسيون اجتماعي مجلس مطرح کرد: تدريس اصول علميِ صافکاري اتومبيل، جوشکاري قطعات مختلف ساختمان، جوشکاري خطوط راه آهن و ريلي، آموزش شيوه‌هاي باغداري و دامداري کلان، توليد وسايل چوبي و... از جمله نيازهاي شغلي مردم سيستان و بلوچستان به شمار آيند که در صورتي که جوانان اين منطقه تخصص لازم را در اين رشته‌ها پيدا کنند؛ به‌يقين بازار کار رونق خواهد گرفت./
پايان پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان