Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:11:09 GMT

جانشين موگابه گرد و خاک به پا کرد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۶۴۸۵

جانشين موگابه گرد و خاک به پا کرد

خبرگزاري آريا - رئيس‌جمهور جديد زيمبابوه يک دوره عفو سه ماهه را براي بازگرداندن اموال دولتي که توسط افراد و کمپاني‌ها به صورت غيرقانوني در خارج از کشور ذخيره و سپرده شده، اعلام کرد.
به گزارش جام نيوز به نقل از خبرگزاري رويترز، امرسون منانگاگوا، رئيس‌جمهور زيمبابوه در بيانيه‌اي گفت: بعد از پايان اين دوره عفو در فوريه سال آتي ميلادي، دولت افرادي که نتوانسته باشند اموال دولتي را بازگردانند بازداشت و تحت پيگرد قانوني قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منانگاگوا روز جمعه به عنوان رئيس‌جمهور جديد زيمبابوه سوگند ياد کرد و متعهد شد تا با فساد که در جريان حکومت 37 ساله رابرت موگابه، رئيس‌جمهور سابق اين کشور فراگير شده بود، مقابله کند.
منانگاگوا گفت: افرادي که به صورت غيرقانوني بودجه‌ها و اموال دولتي را از کشور خارج کرده‌اند مي‌توانند از اين مهلت قانوني سه ماهه براي بازگرداندن آنها استفاده کنند و از مجازات و رسوايي‌اي که قانون براي آنها به وجود خواهد آورد، اجتناب کنند.
رئيس‌جمهور جديد زيمبابوه به شدت تحت فشار قرار دارد به ويژه در حوزه اقتصادي که کشور با کمبود شديد ارز خارجي روبروست و به همين خاطر بانک‌ها نمي‌توانند پول نقد به مشتريان ارائه دهند.
منانگاگوا متعهد شده تا اقتصاد کشور را بازسازي و وضعيت معيشت مردم را بهبود بخشد.
وي در بيانيه‌اي گفت: دولت من هيچگونه سستي و تنبلي را تحمل نخواهد کرد و آن را به عنوان بهانه‌اي براي عدم ارائه خدمات به شهروندان، سرمايه‌گذاران و سهامداران مي‌داند.
منانگاگوا قرار است در چند روز آتي کابينه خود را اعلام کند و همه منتظرند ببينند آيا او اسامي جديدي را براي دولت خود معرفي خواهد کرد يا از مقامات دوره موگابه استفاده مي‌کند.
باشگاه خبرنگاران
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار، شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی لرستان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است