Web Analytics Made Easy - Statcounter

تربت حیدریه - ایرنا - سرپرست دانشگاه تربت حیدریه از برگزاری همایش ملی زعفران به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه در آبان ماه سال 97 خبر داد.

دکتر حسن فتحی روز چهارشنبه در حاشیه شورای همفکری پژوهشکده زعفران در تربت حیدریه در گفت و گو با ایرنا افزود: همایش با هدف معرفی آخرین یافته های علمی و پژوهشی استادان، دانشجویان و محققان حوزه زعفران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه همایش به صورت دوسالانه برگزار می شود، گفت: همایش قبلی به میزبانی قاینات در استان خراسان جنوبی برگزار شد و در این گردهمایی علمی علاوه بر استادان و متخصصان زعفران خراسان رضوی، از جامعه دانشگاهی استان خراسان نیز جنوبی دعوت به عمل آوردیم تا ضمن ارایه دیدگاه های خود در حوزه زعفران، از تشریک مساعی آن ها در برپایی هر چه بهتر همایش استفاده کنیم.
فتحی عمده ترین چالش های فکری حوزه پژوهشی زعفران را، موضوع افزایش عملکرد، بهداشت، فراوری و در نهایت اقتصاد زعفران عنوان و اظهار کرد: از کارشناسان انتظار می رود در قالب کارگروه های تخصصی نتایج تحقیقات خود را ارایه تا در قالب یک برنامه راهبردی و کاربردی در اختیار کشاورزان و برنامه ریزان کشور قرار گیرد.
از مجموع 70 هزار هکتار کشتزارهای زعفران در استان خراسان رضوی، هشت هزار و 400 هکتار، معادل 12 درصد آن مربوط به شهرستان تربت حیدریه است.
در استان خراسان رضوی 117 هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان 14 تا 15 هزار خانوار در تربت حیدریه به این کار اشتغال دارند.
هم اکنون به ازای هر هکتار زمین زعفران، 220 نفر روز مشغول کار هستند که در کل 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و 2 تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به دست می آید.
در حالی که میانگین تولید زعفران در استان خراسان رضوی چهار کیلوگرم در هکتار است، این رقم در تربت حیدریه به 4.2 کیلوگرم می رسد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
1744/6121 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی موسوم به افق تحول دانشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

گروه کشوری معماری و شهرسازی تحت عنوان سومین نشست دانشکدگان هنر و رسانه‌ای همایش را برگزار می‌کند.

گفته می‌شود محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

این همایش با حضور اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقمندان فردا ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار خواهد شد.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این همایش اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی به بیان مطالب خواهند پرداخت.

کد خبر 6097444

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی