Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری: بالابردن درآمد مردم، توزیع عادلانه و ریشه کن کردن فقر مطلق را ادامه می دهیم/در برجام ما موفقیتی بدست آوردیم که غیر قابل تخریب است/ظریف: از ظرفیت های بزرگ روابط ایران و ارمنستان برای توسعه همکاری های اقتصادی استفاده شود/ربیعی برتداوم افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری درسال 97 تاکید کرد/لاوروف: دیدار سه جانبه سران ایران روسیه و ترکیه به حل مسائل سوریه کمک می کند/سی‌ان‌ان: تیمی از دیپلمات‌های اروپایی برای حمایت از برجام به آمریکا سفر می‌کند و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: هشتمین دور مذاکرات سوریه در ژنو آغاز شد از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران - ایرنا - حسن روحانی رئیس جمهوری، بالا بردن درآمد مردم و توزیع عادلانه را از جمله هدف های اصلی دولت در اقتصاد عنوان کرد و گفت: برای ریشه کن کردن فقر مطلق در این 100 روز گام هایی برداشته شده که درطول دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران در نشست فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان گفت: ظرفیت ها و امکانات روابط تهران و ایروان بسیار است و باید از آن برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی استفاده شود.
* تهران- ایرنا- علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش حداقل حقوق و اجرای طرح پلکانی یکی از سیاست های موفق دولت در سال های اخیر بوده و در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.
* شیراز - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: تاکنون 114 هزار نفر از مهاجران خارجی مبتلا به بیماری های خاص به صورت رایگان در ایران تحت پوشش بیمه سلامت درآمده و از خدمات آن بهره مند شده اند.
* تهران- ایرنا- «قاتل اهلی» حکایتِ گذشتنِ یک قهرمان از «همه» سرمایه‌اش برای یک «ملت» است؛ و نام‌هایی که کیمیایی برای شخصیت‌های فیلمش برگزیده، هر یک ماجرایی خارج از جهان فیلم دارد.
* تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تصریح کرد، 16 آذر روز دانشجو است و این روز در دولت یازدهم زنده شد؛ مدتی بود که 16 آذر تعطیل بود و اجتماعات کوچکی در بعضی از دانشگاه ها برگزار می شد.
* مسکو- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل ایران با ارتور داوتیان داستان کل ارمنستان دیدار و دو طرف درخصوص توسعه همکاری های قضایی گفت وگو کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری تاکید کرد، برنامه دولت این نیست که با افزایش نرخ ارز به دنبال کسب درآمد باشد.
* شیراز- ایرنا- مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: انواع وام و تسهیلات دانشجویی پرداخت شده در دولت تدبیر و امید بین 25 تا 500 درصد افزایش داشته است.
* همدان- ایرنا- شهردار منطقه یک همدان گفت: با پیشنهاد شهرداری و همکاری و تعامل مطلوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، موزه شیشه ای در میدان مرکزی شهر همدان احداث می شود.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در مورد بحث قیمت نان گفت: با تصمیمی که اتحادیه و برخی ستادها در بحث نان گرفته بودند، مخالفت کردم زیرا مطالعات کافی در این زمینه نشده بود.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از مسایل مهم دولت دوازدهم مبارزه با آسیب های اجتماعی خواهد بود، گفت: از سال گذشته تا الان قدم های خوبی را در این زمینه برداشته ایم که آمارها اخیرا در بسیاری از این آسیب ها کاهش را نشان می دهد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اظهارکرد: تصمیم ما در دولت دوازدهم هم برای اجرای حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با فساد این است که همه دولت به خصوص بخش اقتصاد در اتاق شیشه ای برود و همه مردم مطلع باشند دولت چه کار می کند.
* ساری- ایرنا- شکارچیان متخلف شامگاه سه شنبه 2 محیط بان مازندرانی را در یکی از زیستگاههای پرندگان زمستان گذران در شهرستان بابل با شلیک اسلحه شکاری زخمی کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس دولت دوازدهم گفت: در برجام ما موفقیت های بدست آوردیم که غیر قابل تخریب است یعنی موفقیت هایی که هیچ وقت از بین نمی رود .
* قزوین- ایرنا- نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بی کلام سه شنبه شب با حضور جمعی از هنرمندان در سینما مهتاب قزوین برگزار شد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با اشاره به مسایل و مشکلات منطقه گفت: اساس سیاست دولت این است که مشکلاتمان را از طریق مذاکره ونه رویارویی حل کنیم و منطقه را امن و مشکلات ناامنی را در منطقه مرتفع کنیم.
* شیراز- ایرنا- فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ستوان سوم کمال کشاورزی از ماموران انتظامی شهرستان سروستان هنگام عملیات دستگیری شرور مسلح در این شهرستان به شهادت رسید.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری گفت: ایران به معنای واقعی کلمه هاب منطقه ای است. درزمینه انرژی برق ما اکنون تبادل انرژی برق با اکثر کشورهای همسایه داریم. با ترکمنستان، ترکیه و عراق برق ما ترانزیت می شود و طرح بزرگی برای ترانزیت برق و گاز با پاکستان داریم.
* همدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، گفت: سفال هایی که به تازگی در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان کشف شده است مربوط به دوره های مختلف تاریخی است و نمی تواند گواهی بر وجود سکونتگاهی در دوره ماده ها باشد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری تاکید کرد، اساس سیاست خارجی دولت تعامل سازنده و عزتمندانه با دنیا است و مقام معظم رهبری هم فرمودند تعامل فراگیر با کشورهای دوست داشته باشیم.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری درخصوص میزان پرداخت بودجه های عمرانی در سال جاری گفت: ما در این 100 روزه دولت دوازدهم 25 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی گذاشتیم و این یک تحول بسیار خوبی بود.
* مشهد- ایرنا- مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: سایه جنگ و ترساندن از جنگ، ترفند جدید دشمن علیه ایران است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با تاکید بر این که اساس برنامه ما برای مرتفع کردن فقر در کشور ، بحث رونق اقتصای و اشتغال است، گفت، در همین زمینه پنج هزار میلیارد تومان به کمیته امداد بودجه اختصاص دادیم تا بتوانند این افراد را زیر پوشش خارج کنند.
* کرج- ایرنا- فرماندار نظرآباد با بیان اینکه انتخاب شهردار نظرآباد به صورت غیرقانونی و خلاف مقررات صورت گرفته است، انتخاب شهردار نظرآباد را باطل اعلام کرد و گفت: تخلفات صورت گرفته توسط بازرسی و استانداری در حال پیگیری است.
* یزد- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر اساس آخرین آمار، 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد در گروه سنی 15 تا 64 در کشور شناسایی شدند.
* دمشق- ایرنا- جواد ترک آبادی سفیرجمهوری اسلامی در دمشق گفت که پیروزی و موفقیت سوریه در مبارزه با تروریسم پیروزی ایران نیز است.
* سنندج- ایرنا- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه مناطق کمتر توسعه یافته فقط با سرمایه گذاری میسر می شود، گفت: دولت باید اعتباراتی را که مجلس برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به تصویب می رساند به طور عادلانه بین مناطق مختلف کشور توزیع کند.
* شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری شهرکرد از جان باختن مرد 50 ساله ای بر اثر فرو ریختن سقف طویله ای واقع در منزل مسکونی اش در شهرکرد خبر داد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری خدمات مردم را جبران کننده نقص دولت در زلزله کرمانشاه برشمرد و گفت: مردم نقص دولت را جبران کردند و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و بسیج کمک کردند و صدا و سیما خدمات دولت و مردم را منعکس کند.* تهران- ایرنا- دبیر انجمن کره گیاهی کشور گفت: ظرفیت اسمی تولید کره گیاهی کشور 300 هزار تن در سال است؛ درحالی که ما سالیانه نزدیک 70 هزار تن تولید داریم.
* تهران- ایرنا- نیوشا ضیغمی بازیگر و بهمن گودرزی کارگردان فیلم کمدی «ثبت با سند برابر است» فردا مهمان برنامه زنده «باهمستانِ سینما» هستند.
* تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: به دنبال پیگیری ها و تلاش سازمان حج و زیارت و خانواده معظم شهدا، پیکر و محل دفن چهار تن دیگر از شهدای فاجعه منا در عربستان مشخص شد.
* تهران- ایرنا- هفتمین اکران مردمی فیلم «آزاد به قید شرط» در حمایت از زندانیان مالی در بند با حضور هنرمندان برگزار می شود.
* تهران- ایرنا- قائم مقام مدیرعامل همراه اول اعلام کرد با چهار دانشگاه صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و شیراز شرکت مشترک دانش بنیان تاسیس کرده است.
* تهران- ایرنا- نشست چهارجانبه جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان با هماهنگی دفترهای نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران و کابل برای مقابله با بیماری‌های دامی فرامرزی و تقویت اقدام های هماهنگ در این زمینه برگزار شد.
* تهران- ایرنا- رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران گفت: اسیدهای چرب ترانس روغن مصرفی کشور به کمتر از 2درصد رسیده است که تلاش داریم آن را به صفر برسانیم.
* تهران- ایرنا- سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تلاش این صندوق، ارتقاء رفاه اقتصادی و اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی و حقوق مدنی بازنشستگان است تا فارغ از هرگونه دغدغه مادی در این دوران از زندگی، به دنبال علایق خود بروند.
* تهران- ایران- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در مجموع بیش از 10 میلیارد تومان کمک های مردمی از تشکلهای مردم نهاد برای مردم زلزله زده کرمانشاه جمع آوری شد.

اخبار خارجی
**********
* مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای اموربین المللی این کشور گفت:دیدار سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی به حل مسائل سوریه کمک می کند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه گزارش داد؛ تیمی دیپلماتیک از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در هفته جاری بدون برنامه قبلی به واشنگتن سفر می‌کند تا در قالب یک جبهه واحد، فشار به آمریکا برای حفظ و پایبندی به توافق هسته ای با ایران را افزایش دهد.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از آغاز مذاکرات ژنو درباره سوریه خبر داد و گفت که هیات مذاکره کننده دولت دمشق فردا به ژنو خواهند رفت.
* تهران- ایرنا- انفجار شب گذشته در منطقه خور مکسر شهر عدن واقع در جنوب یمن دست کم چهار کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.
* مسکو- ایرنا- سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به ایروان که در چارچوب برنامه دیدارهای مقامهای عالیرتبه ایران و ارمنستان انجام گرفت، گام مهمی در مسیر توسعه مناسبات راهبردی بین دو کشور بود که در عرصه های مختلف مسیر رو به گسترش را می پیماید.
* نیویورک- ایرنا- وزنه برداران جمهوری اسلامی ایران به دلایل واهی پنج ساعت در فرودگاه لس آنجلس معطل شدند.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه عربستان با همتای انگلیسی خود درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.
* پکن- ایرنا- در آستانه هشتادمین سالگرد نسل کشی نظامیان ژاپنی در چین، سومین همایش بین المللی حقوق بشر در شهر نن جینگ در جنوب شرق این کشور گشایش یافت.
* تهران- ایرنا- «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای دیدار با سران عربستان و اردن راهی خاورمیانه شد.
* پکن- ایرنا- رئیس جمهوری کره جنوبی با محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی از این کشور خواست از انتخاب بی پروایانه دست بردارد و به میز مذاکره برگردد.
* کوالالامپور- ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که در سفر چهار روزه خود در میانمار به سر می برد سخنان خود را به رعایت حقوق و عدالت محدود و از هر نوع اشاره ای به روهینگیا و پاکسازی نژادی اجتناب کرد.
* پکن- ایرنا- رهبران آمریکا و ژاپن امروز چهارشنبه و به دنبال آزمایش جدید موشکی کره شمالی، در یک مکالمه تلفنی که به گفته شینزو آبه نخست وزیر ژاپن 20 دقیقه طول کشیده است، بر انزوای هرچه بیشتر پیونگ یانگ تاکید کرده اند.
* پکن- ایرنا - کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی به مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی وعده داده است تحریم و فشار بیشتر بر کره شمالی وارد کند.
* تهران- ایرنا- هیات منصفه ای در آمریکا «محمد ابوختاله» تبعیه لیبی را از اتهام قتل سفیر آمریکا در حمله سال 2012 به کنسولگری این کشور درشهر بنغازی تبرئه اما وی را به اتهام های دیگری در رابطه با تروریسم محکوم کرد.
* تهران- ایرنا- یمن با یک فروند موشک «زلزال دو» تجمع مزدوران ارتش سعودی در جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.
* تهران- ایرنا- ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی«القاعده» گروه موسوم به «هیات تحریر الشام» را بخاطر دستگیری فرماندهان القاعده مورد حمله قرار داد.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از وقوع انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه «خورمکسر» عدن در جنوب یمن که هم اکنون در کنترل مزدوران سعودی است، خبر دادند.
* لندن- ایرنا- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز سه‌شنبه با «گولگور پورواورسون» وزیر امور خارجه ایسلند در ریکیاویک دیدار و گفت‌ وگو کرد.
* مسکو- ایرنا- روسیه با انتقاد از اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، پرتاب موشک کره شمالی را اقدام غیرمسئولانه خواند که تنش ها در منطقه را افزایش می دهد.
* تهران- ایرنا- رسانه‌های انگلیسی سه شنبه شب (به وقت محلی) گزارش کردند که دولت این کشور پس از گذشت چند ماه سرانجام با اتحادیه اروپا برای پرداخت صورت حسابی به مبلغ نزدیک به 50 میلیارد یورو در ازای خروج لندن از حلقه اعضای این اتحادیه به توافق رسید.
* بیروت- ایرنا- رسانه های لبنان با اشاره به دستگیری فردی به نام « محمد الضابط» در شهر صیدا به اتهام ارتباط با رژیم صهیونیستی، از نقشه این رژیم برای ترور «بهیه الحریری» نماینده پارلمان و خواهر «رفیق الحریری» نخست وزیر فقید لبنان با هدف بی ثبات سازی این کشور پرده برداشتند.
* وین- ایرنا- در آستانه نشست یکصد و هفتادوسوم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین در روز پنجشنبه این هفته و در حالی که قیمت جهانی نفت در ماه های اخیر افزایش یافته است، چندین کشور عضو اوپک نسبت به تمدید توافق کاهش تولید ابزار امیدواری و خوشبینی کردند.
* بیروت- ایرنا- شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن ادامه حصر آیت الله «عیسی قاسم» عالم برجسته بحرینی خواستار تحرک فوری سازمان ملل، جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری برای نجات جان وی شد.
* نیویورک- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نشست فوق العاده ای را درباره چگونگی برخورد با آزمایش اخیر موشک بالستیک کره شمالی برگزار می کند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز سه شنبه شب گزارش داد که «متعب بن عبدالله» شاهزاده سعودی و رئیس پیشین گارد ملی عربستان که سه هفته پیش همراه با برخی از دیگر مقام‌های کنونی و سابق این کشور بازداشت شده بود، آزاد شد.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا آزمایش جدید موشکی کره شمالی را قویا محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست تا فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود را علیه پیونگ یانگ افزایش دهند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ابوظبی، قطر را به دست داشتن پشت پرده شکایت یک سازمان حقوق بشری از امارات به دادگاه بین المللی لاهه در خصوص «ارتکاب جنایت جنگی» در یمن، متهم کرد.
* تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد موشکی که کره شمالی بامداد روز چهارشنبه (به وقت محلی) در سواحل شرقی خود آزمایش کرد، یک موشک قاره پیما بوده است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری پیشین یمن بر خروج فوری نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از کشورش تاکید کرد.
* وین- ایرنا- اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی ، این اقدام را نقض قطعنامه شورای امنیت دانسته و خواستار گفت وگوی آن کشور با جامعه بین المللی شدند.
* مسکو- ایرنا- روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: با وجود اینکه روسیه بخشی از نیروهای خود را از سوریه خارج می کند، اما به عملیات ضدتروریستی در این کشور ادامه خواهد داد.
* اربیل- ایرنا- صلاح الدین محمد بهاء الدین دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق پس از بازگشت از سفر به ترکیه اعلام کرد که سفرش برای بهبود روابط منطقه شمال عراق با آنکارا بوده و نتایج خوبی داشته است.
* تهران- ایرنا- روزنامه سعودی «عکاظ» گزارش داد که مجلس شورای عربستان مخالفت خود را با تصدی پست های مهم و کلیدی از سوی زنان این کشور در سفارتخانه ها، کنسولگری ها و نمایندگی های عربستان درخارج از کشور، اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- ژاپن اعلام کرد که بعید نیست موشک شلیک شده از کره شمالی در دریای ژاپن در محدوده منطقه اقتصادی این کشور فرود آمده باشد.
* الجزیره- ایرنا- شماری از شخصیت ها و نهادهای غیر دولتی الجزایر روز سه شنبه و در آستانه روز جهانی حمایت از فلسطین، سهل انگاری برخی حکومت های عربی در این خصوص را محکوم و تاکید کردند که سرزمین فلسطین با زور ازمردم گرفته شده و فقط با زور می توان آن را پس گرفت.
* بغداد- ایرنا- یک روز پس از سفر رئیس جمهوری عراق به کرکوک و در غیاب اعضای حزب دموکرات اقلیم کردستان، شورای استانی کرکوک تشکیل جلسه داد و با تعیین رئیس شورای استانی موقت زمینه را برای حل اختلافات در میان فراکسیون های این شورا فراهم کرد .
* تهران- ایرنا- کره شمالی یک فروند موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد.
* آنکارا- ایرنا- کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه چندی پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه را به فساد مالی متهم کرد که در پی آن اردوغان نیز به این اتهامات واکنش نشان داد.
* بلگراد- ایرنا- رئیس خبرگزاری دولتی جمهوری صربسکا بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو از همکاری با رسانه های ایران به ویژه خبرگزاری ها استقبال کرد.
* تهران- ایرنا- میزگرد مناسبات ایران و بلغارستان که به مناسبت یکصد و بیستمین سالگرد روابط دو جانبه بین دو کشور و با همکاری مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت خارجه کشورمان و موسسه دیپلماتیک وزارت خارجه بلغارستان ترتیب یافته بود، روز دوشنبه در سالن کنفرانس های (Antarctica Hall) وزارت خارجه این کشور در صوفیا برگزار شد.
* تهران- ایرنا- سفر سرپرست خبرگزاری رسمی کنگو به تهران در روزنامه پرشمارگان ای.سی.پی (ACP ) که از نشریات فراگیر این کشور به شمار می رود بازتاب داشت.
* دهلی نو- ایرنا- یک روزنامه هندی روز سه شنبه از تصمیم هند برای اعزام یک مقام عالیرتبه این کشور برای شرکت در مراسم افتتاحیه فاز اول بندر چابهار به دعوت حسن روحانی رییس جمهوری ایران خبر داد.
* آنکارا- ایرنا- تعداد چهار نفر از اتباع ایرانی زندانی در ترکیه و نیز تعداد 2 نفر از اتباع زندانی ترکیه در ایران، با تلاش‌ و پیگیری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزارت دادگستری و سفارت کشورمان در ترکیه به کشور متبوع خود منتقل شدند.
* بغداد- ایرنا- منابع محلی در کرکوک تایید کردند که دادگاه عالی عراق حکم بازداشت سرهنگ سرحد قادر رئیس پلیس شهرها و نواحی استان کرکوک در زمان حاکمیت اقلیم را صادر و به پلیس این استان ابلاغ کرده است.
* تهران- ایرنا- نماینده دائم کویت در اتحادیه عرب بر ارائه راهکارسیاسی فراگیر و دائمی برای بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو 2012 و قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید کرد.
* باکو- ایرنا- رئیس جمهوری تاجیکستان روز سه شنبه سه نفر از مقامات ارشد این کشور را بخاطر سهل انگاری برکنار کرد.
* بغداد- ایرنا- علی الحسینی سخنگوی محور شمال حشد شعبی عراق گفت: نجم الدین کریم استاندار سابق کرکوک از پول های نفت سوء استفاده و با گذرنامه آمریکایی از اربیل فرار کرده است.
* تهران- ایرنا- رزمی ‌کاران منتخب ایران متشکل از تیم‌های منتخب کونگ فو، کیک بوکسینگ و هنرهای رزمی (آرنیس) برای شرکت در هفتمین دوره رقابت های بین المللی ورزش‌های رزمی بلاروس روز چهارشنبه عازم مینسک می‌شوند.
* وین- ایرنا- ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا نباید در برابر بازار برده داری در لیبی سکوت کند.
* بغداد- ایرنا- سفیر بحرین در بغداد گفت: نام افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی بحرین که در عراق بسر می برند، در اختیار مقامات عراقی قرار داده است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتد پرس روز سه شنبه گزارش داد: رهبران دموکرات در کنگره آمریکا به طور ناگهانی وقتی توئیت ترامپ علیه آنها را دیدند، جلسه را ترک کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا از مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی هاوانا بازدید کردند.
* تهران- ایرنا- نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه به منظور بررسی پدیده قاچاق انسان در لیبی با اتهام نماینده این کشور علیه اتحادیه اروپا برگزار شد.
* تهران- ایرنا- یازده تن از عناصر تروریستی در حمله نیروهای امنیتی مصر در شبه جزیره سینا که جمعه گذشته شاهد حمله به مسجد الروضه و جان باختن 305 نماز گزار بود، کشته شدند.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا سیاست واشنگتن را جلوگیری از نفوذ روسیه در اروپا عنوان کرد و گفت: بارها از مسکو خواسته ایم فشار بر مردم اوکراین را تمام کند.
* مسکو- ایرنا- دادستان های کل ایران و روسیه در سن پترزبورگ یادداشت تفاهم و همکاری امضا کردند.
* باکو- ایرنا- سایت کتابخانه های ملی کشورهای عضو اکو که در دبیرخانه این نهاد در ایران طراحی شده است، روز سه شنبه در دومین روز برگزاری اجلاس کتابخانه های ملی کشور های عضو اکو در تاجیکستان از سوی اشرف بروجردی رونمایی شد.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار خبرگزاری دانشجویان ایران ـ ایسنا ـ به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده