Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:47:33 GMT

تأمین نیاز ۲۰۰ هزار زلزله‌زده به مدت یک‌سال

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۸۳۱۰

تأمین نیاز ۲۰۰ هزار زلزله‌زده به مدت یک‌سال

برنامه عملیاتی ۱۷ ۲۰ به منظور به منظور برطرف کردن نیازهای خانواده‌های آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه میان هلال‌احمر و فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر امضا شد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، در تفاهم‌نامه میان هلال‌احمر و فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر آمده است:«زلزله کرمانشاه منجر به کشته شدن 444 نفر و آسیب دیدگی بیش از 9 هزار نفر در ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینطور تخمین زده شده است که 50 هزار نفر خانوار در 8 شهر استان کرمانشاه تحت تاثیر قرار گرفتند. 11 هزار واحد اقامتی شهری و 2 هزار و 500 خانه روستایی به شدت آسیب دیده است ( بیش از 50 درصد تخریب). 15 هزار خانه دیگر با درجات مختلف آسیب دیده است که برای شهر سازی نیاز به ترمیم دارد. 835 پس لرزه در این استان به ثبت رسیده است که بزرگترین آن طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری 5.1 ریشتر بوده است.»

بر اساس این تفاهم‌نامه؛ جمعیت هلال احمر ایران با همکاری فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، برنامه عملیاتی به منظور برطرف کردن نیازهای 50 هزار خانوار زلزله‌زده (200 هزار نفر) آماده کرده است که در صورت تامین بودجه برای مدت یک سال اجرا خواهد شد. هدف از این برنامه عملیاتی کمک به تامین معیشت توزیع اقلام غذایی و بهداشتی میان آسیب‌دیدگان، باز پیوند خانواده، بهداشت و مراقبت و همچنین بازتوانی افراد آسیب‌دیده و کمک به افزایش ظرفیت آمادگی و پاسخگویی کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران است.»

همچنین، این برنامه عملیاتی بر زمینه‌های متعدد از جمله کاهش خطر سوانح (برگزاری هشت دوره آموزشی)، اسکان موقت و سرپناه و تکمیل انبارهای امدادی جمعیت هلال‌احمر( با 50 هزار چادر) تمرکز دارد.

همچنین معیشت و نیازهای اولیه غذایی و بهداشتی 20 هزار خانوار (100 هزار نفر) در سه مرحله در سه ماه تامین خواهد شد. در ادامه نیازهای 13 هزار خانوار آسیب‌دیده (65 هزار نفر) در مدت یک سال برطرف خواهد شد.

حمایت‌های روحی - روانی نیز در مدت یک سال، 70 درصد از جمعیت تحت‌تاثیر این زمین‌لرزه را پوشش خواهد داد. 50 هزار خانوار نیز از آب سالم و اصول بهداشتی با تهیه بسته‌های بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23,24/CT12 موضوعات مرتبط زلزله زلزله کرمانشاه | زمین لرزه کرمانشاه هلال احمر

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر