Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:43:47 GMT

۹.۸ درصد جمعیت استان زنجان سالمند هستند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۸۸۲۹

۹.۸ درصد جمعیت استان زنجان سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۹.۸ درصد از جمعیت استان زنجان سالمند هستند گفت: این میزان ۱۰۴ هزار نفر از جمعیت کل استان زنجان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد محمدی قیداری ظهر امروز در سومین جلسه دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان اظهار داشت: یک درصد قوانین کشور مربوط به حوزه سالمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 9.27 درصد از جمعیت کشور را افراد بالای 60 سال(سالمند) تشکیل می‌دهند و روز به روز به این رقم اضافه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان‌ کرد: جمعیت سالمند سال 95 نسبت به سال 55 دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه 9.8 درصد از جمعیت استان زنجان سالمند بوده که 104 هزار سالمند را شامل می‌شود، تصریح کرد: کاهش مرگ و میر، افزایش امید و کاهش باروری سبب افزایش جمعیت سالمند جامعه شده است.

محمدی قیداری با ابراز تاسف از افزایش تعداد سالمندان در کشور گفت: با این روند صعودی افزایش سالمند پیش‌بینی می‌شود در سال 1425 سالمندان 25 درصد جامعه را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از سالمندان استان زنجان عضو هیچ نهادی نیستند، گفت: بقیه سالمندان عضو سازمان‌های بازنشستگی، کمیته امداد، بهزیستی و غیره هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برای سالمندان تحت پوشش سفرهای زیارتی و سیاحتی انجام می‌شود، ابراز کرد: اجرای برنامه توانمندسازی سالمندان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیلی صبح چهارشنبه در گفتو گو با رسانه‌ها اظهار کرد: طرح ملی «بانو توانا» یک طرح سراسری است که در کل کشور به طور همزمان اجرا می‌شود و از اهداف این طرح ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند، توجه بیشتر به ورزش بانوان با محوریت سالمندی می‌باشد.

وی افزود: از آنجایی که سالمندان بیشتر دچار کم تحرکی هستند بنابراین جامعه هدف ما افراد بالای ۶۰ سال می‌باشند و برای آشنایی بیشتر این افراد با روش‌ها و فنون بروز آب درمانی اجرا می‌گردد.

اسماعیلی اضافه کرد: در این طرح از تمرینات منظم کششی، مقاومتی و تمرینات آی چی با سطح و شدت متوسط استفاده خواهیم کرد که تمرینات آی چی برای تقویت کل بدن و آرامش ذهن در آب اجرا می‌شود و شامل تمرینات مقاومتی همراه با تنفس‌های عمیق است که به صورت ایستاده در نقطه‌ای از استخر که آب در حد شانه هاست، اجرا می‌شود.

وی در خصوص زمان اجرای طرح بانو توانا گفت: مدت زمان اجرای این طرح ۸ هفته (هفته‌ای دو جلسه) و در کل ۱۶ جلسه در نظر گرفته شده که دو ماه به طول می‌انجامد.

اسماعیلی در پایان عنوان کرد: امیدوارم نتایج مثبت درمانی زیادی را در بر داشته باشد و بتوانیم این طرح‌ها و دوره‌ها را استمرار بخشیم.

کد خبر 6100095

دیگر خبرها

  • مرکز پرستاری همپای سلامت در تهران را بشناسید
  • ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»
  • ۲۰ دستگاه خودرو به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود
  • توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است
  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد