Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان دخترانه زکیه سنندج برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در این آیین گفت: از 40 حادثه طبیعی در جهان، کشور ما در معرض 31 نوع حادثه طبیعی قرار دارد که زلزله شاخص ترین این حوادث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن خدابنده لو افزود: برخی از حوادث طبیعی همانند بارش باران و برف قابل پیش بینی و پیشگیری است اما زلزله یک حادثه طبیعی غیر قابل پیش بینی است که می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
وی آموزش قبل از وقوع بحران زلزله را یکی از ارکان مهم نحوه مواجهه با این حادثه طبیعی عنوان و اظهار کرد: اگر این آموزش ها به بهترین شکل ممکن ارائه شود میزان آسیب ها به حداقل خواهد رسید.

**30 درصد مدارس کردستان جزو فضاهای غیر ایمن است
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه بیش از 30 درصد مدارس ما از نظر استاندار جزو فضاهای غیر ایمن است، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مسئولان نظام، مقاوم سازی و ایمنی مدارس در اولویت قرار گیرد.
سید فواد حسینی ارتقاء آگاهی، افزایش توانمندی و آمادگی دانش آموزان در مواقع بحران و توان مدیریت لازم در این شرایط، کاهش خسارات و آسیب های ناشی از وقوع زلزله و کسب آمادگی برای مواجه شدن در مواقع بحرانی و بروز بلای طبیعی را از اهداف برگزاری مانور ایمنی و زلزله عنوان کرد.
وی آموزش قبل از حادثه را یکی از کلیدی ترین عوامل مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید با این آموزش ها را جدی گرفته و با آگاهی کامل در زمان وقوع این حوادث آسیب ها را به حداقل برسانند.
در ادامه مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار 'مدرسه ایمن جامعه تاب آور'، توانمندی دانش آموزان به هنگام بحران و وقوع زلزله به نمایش گذاشته شد و دانش آموزان دانسته‌ها و دانش و توانمندی خود را ارائه دادند.
در این مانور آژیر خطر نواخته شد و دانش آموزان به محض شنیدن صدای آژیر در مکان های ایمن و مطمئن و کم خطر پناه گرفتند و همچنین چگونگی پناه‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله در این مانور به صورت نمادین به اجرا درآمد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان