Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین بازگیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی، خدماتی، درمانی، کارگاه های تولیدی و صنفی از لحاظ تولید فاضلاب، کنترل آلودگی آب، گازهای آلاینده، مدیریت پسماند و ایجاد فضای سبز در حداقل 10 درصد مساحت واحد صنعتی است که در هنگام پایش واحدهای صنعتی، خدماتی، کارگاهی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این موارد را مورد توجه قرار می دهد.
وی درباره جمع آوری زباله سوزها در 60نقطه تهران گفت: در حاشیه های شهر به خصوص بخش جنوبی، مناطقی وجود دارد که در آنها ضایعات سوزی صورت می گیرد؛ سیم، کابل، لاستیک فرسوده، ضایعات دیگری در این نقطه جمع آوری و سوزانده می شود که این مناطق شناسایی و بررسی شده است.
بازگیر افزود: برای ساماندهی مناطق زباله سوز در تهران، برنامه های مشترکی را با سازمان های دیگر از جمله شهرداری طراحی کردیم و همچنین در این رابطه مذاکراتی با مقام قضایی انجام شده تا اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهیم.
وی با اشاره به علل آلودگی هوای تهران اظهار کرد: مساحت استان تهران کمتر از یک درصد خاک کشور است و تمامی نهادهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، علمی، درمانی، اقتصادی و سیاسی و حدود 18 درصد جمعیت کشور در این استان متمرکز شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه ما روزانه شاهد جمعیتی بیش از ظرفیت موجود این شهر هستیم، گفت: این موضوع پیامدهایی از جمله تردد روزانه حدود 4 میلیون خودرو، حدود 2 میلیون موتور سیکلت، حدود 58هزار تن پسماند و... را در پی دارد.
بازگیر افزود: براساس اعلام سازمان آتش نشانی روزانه حدود 70 فقره آتش سوزی در این شهر انجام می شود، در هر کدام از این آتش سوزی ها از 10 تا یکصد تن ماده از جنس های مختلف سوزانده شده و باعث ایجاد آلودگی و مسائل و مشکلات بسیاری برای شهر تهران می شود.
وی درباره برنامه های اداره محیط زیست شهر تهران برای کاهش آلودگی هوا گفت: در این راستا به دنبال بهره مندی از ظرفیت و امکانات تمامی نهادهای موجود از جمله دستگاه قضایی، شهرداری، صنعت، اتحادیه ها و صنوف مختلف در شهر تهران هستیم تا ضمن تعریف فعالیت های مشترک و هم افزایی در این حوزه، تمامی توان، امکانات و نیروهای خود را برای شناسایی مشکلات زیست محیطی، منجر به آلودگی هوا و پیگیری آنها متمرکز کنیم.
بازگیر با بیان اینکه اداره محیط زیست شهر تهران پایش یک هزار و 500 واحد تولید آلایندگی در بازه زمانی 2 تا 3 ماهه را در دستور کار خود قرار داده، افزود: در این برنامه تمامی مراکز خدماتی، کارگاه تولیدی، صنعتی، کارگاه ها، واحد صنفی، با بسیج همه امکانات و گروه ها مورد پایش محیط زیستی قرار گرفته و واحدهای آلاینده، شناسایی و با آنها برخورد می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با تاکید بر نقش موثر شهروندان در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه سبک زندگی شهروندان بسیار تغییر کرده و این امر منجر به مصرف گرایی، تولید پسماند بسیار، استفاده نامناسبت از انرژی های مختلف؛ آب، برق، گاز و... می شود که باید با ارائه آموزش های لازم و فرهنگسازی، آگاهی شهروندان را در حوزه بهره مندی صحیح از محیط زیست ارتقا دهیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست