Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روند توسعه و راه اندازی بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور که دچار اخلال شده بود، پس از تغییر مدیریتی در این پالایشگاه شتاب گرفته؛ به طوری که در مدت 2 ماه میزان تولید بنزین یورو4 سه برابر بیشتر شده است.

به گزارش چهارشنبه تارنمای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، با راه اندازی واحد «ایزومریزاسیون» پالایشگاه خلیج ستاره فارس که بامداد دیروز (سه شنبه) انجام شد، با تزریق خوراک به این واحد، امکان تولید بنزین با مشخصات استاندارد یورو5 به میزان تا 12 میلیون لیتر در روز فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش متوسط تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مهرماه سه میلیون و 500 هزار لیتر بود که با تغییر مدیریت در پالایشگاه در آبان ماه به میزان 9 میلیون لیتر در روز افزایش یافت.
طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان آذر ماه تولید بنزین تا 12 میلیون لیتر در روز تثبیت می شود.
به گزارش ایرنا، روند توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید بنزین در این پالایشگاه در ماه های گذشته دچار مشکلاتی شده بود که پس از تصمیم مدیرعامل جدید و جوان شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، این روند اصلاح شد.
پس از پایان بخشیدن به دوره مدیریت چهار ماهه مدیرعامل سابق پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در زمان مدیریت وی، پالایشگاه با چالش های جدی روبرو شده بود، محمدعلی دادور به عنوان مدیرعامل جدید کار خود را آغاز کرد.
بدین ترتیب روند توسعه این پالایشگاه شتاب گرفت؛ به طوری که گزارش ها نیز از افزایش تولید حدود سه برابری بنزین حکایت دارد.

**بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور
پالایشگاه 360 هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه در دست ساخت میعانات گازی منطقه خاورمیانه، از ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، متعلق به شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نخستین پالایشگاه در حال ساخت کشور است که از خوراک میعانات گازی استفاده می کند.
قرارداد ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اواسط دهه 1380 به امضا رسید که قرار بود در چهار سال، با افزایش تولید بنزین و خودکفایی کشور در این فرآورده راهبردی هر چه زودتر ساخته شود اما این هدف هیچگاه محقق نشد و ساخت آن به دلیل تحریم و سوءمدیریت طبق برنامه پیش نرفت و بارها با تاخیر افتاد.
در نهایت، در دولت یازدهم بخش هایی از مرحله نخست این پالایشگاه به بهره برداری رسید.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام 2022*1961*
خبرنگار: میثم طاهری* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال تغییرناپذیر است

آفتاب‌‌نیوز :

۸۵ درصد سهام استقلال به بخش خصوصی واگذار و پس از شایعات ریز و درشت فراوانی که در چند روز گذشته نقل محافل بود، بعد از اولین جلسه هیات مدیره باشگاه با اعضای هلدینگ پتروشیمی تنها خبری که به بیرون درز کرد این بود، به احتمال زیاد نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر خواهد کرد...

نام این باشگاه از ابتدای انقلاب یعنی ۴۵ سال است که از تاج به استقلال تغییر کرده است و اینکه پس از چهار دهه و به بهانه واگذاری اکثریت سهام این باشگاه نام بزرگ این باشگاه هم باب میل خریداران آن تغییر پیدا کند، هرگز مورد تایید هواداران میلیونی این باشگاه نیست.

هواداران استقلال ابتدا از خریداران باشگاه محبوبشان انتظار و توقع رفع مشکلات عدیده و بزرگ باشگاه شان را دارند. از کم شدن بدهی ها، از تزریق پول و برنامه ریزی درست و حسابی برای پایان فصل و برای شروع فصل آینده و بحث‌های جانبی از جمله تغییر نام باشگاه و یا الصاق پسوند یا پیشوند بنام بزرگ استقلال هرگز شدنی نیست. البته این خبر چند ساعت بعد توسط روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رد شد، اما هواداران فوتبال حق دارند از بروز چنین شایعاتی ترسیده و چندان به تکذیب‌های رسمی اعتماد نداشته باشند! در ماه‌ها یا سال‌های آینده حقیقت مشخص خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد