Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از بهره‌برداری از سه سایت آب‌شیرین‌کن روستایی در غرب هرمزگان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

ایران آنلاین / عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: این سه آب‌شیرین‌کن در غرب استان و در سه روستای بستانه، شناس و مجتمع دژگان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی این آب‌شیرین‌کن‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است، گفت: آب‌شیرین‌کن روستای شناس با ظرفیت تولیدی 800 متر مکعب چهار روستا را با جمعیتی بالغ بر سه هزار و 827 نفر تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن بستانه با ظرفیت تولیدی 600 متر مکعب جهت آبرسانی به یک روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و 671 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در رابطه با آب‌شیرین‌کن مجتمع دژگان نیز عنوان کرد: آب‌شیرین‌کن مجتمع دژگان با ظرفیت دو هزار و 300 متر مکعب، 35 روستای این مجتمع با جمعیتی معادل 12 هزار و 400 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

حمزه‌پور خاطرنشان کرد: میزان اعتبار آب‌شیرین‌کن شناس 25 میلیارد ریال، آب‌شیرین‌کن بستانه 20 میلیارد ریال و مجتمع دژگان 80 میلیلارد ریال بوده که در دهه فجر جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: دلیل محدودیت شدید منابع آب شیرین در هرمزگان و به ویژه در غرب استان استفاده از پتانسیل آب دریا و آب‌های شور با تکنولوژی شیرین‌سازی از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها راهبرد و استراتژی‌های این شرکت در تامین آب روستاهای استان است.

حمزه‌پور توضیح داد: در حال حاضر 18 سایت آب‌شیرین‌کن جهت آبرسانی به 191 روستا با ظرفیت بیش از 300 هزار مترمکعب در شبانه روز (11 میلیون مترمکعب در سال) در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: 10 سایت دیگر نیز جهت آبرسانی به 139 روستا با ظرفیت 14 هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز (5.2 میلیون مترمکعب در سال) در حال ساخت است.

حمزه‌پور بیان کرد: تاکنون جهت آب‌شیرین‌کن‌های در حال بهره‌برداری بالغ بر 1500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: همچنین آب‌شیرین‌کن‌های در دست احداث (تعداد 10 سایت) نیز با سرمایه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که در سال‌جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مرحله تولید بیش از 5 میلیون مترمکعب آب‌شیرین جهت تامین آب آشامیدنی بیش از 100 روستا خواهند شد./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: در راستای تامین آب شرب این روستا به عنوان یک نیاز ضروری و اساسی؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق ۹۰ متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول ۱۸۰۰ متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

او با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است که با جدیت و به شکل مستمر و جهادی دنبال می‌شود، تاکید کرد: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با بیش از ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود