Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیر باغ موزه قصر تهران گفت: دومین جشنواره سراسری فرش و دستباف های عشایری و روستایی ایران از 8 تا 12 آذر ماه در باغ موزه قصر گشایش یافت.

حسین هوشیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره انواع قالی، قالیچه، گلیم، جاجیم، گبه و سایر دست بافته‌های هنرمندان عشایر ایلات قشقایی شاهسون، لر بزرگ و کوچک، بختیاری و دیگر ایلات کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این نمایشگاه 50غرفه به فروش آثار هنرمندانی از شهرهای کرمان، قم، تبریز، تهران، همدان، اصفهان، شیراز، گرگان و مشهد مقدس اختصاص دارد.
مدیر باغ موزه قصر خاطر نشان کرد: این جشنواره باهدف معرفی صنعت فرش و تابلو فرش دستباف و گردآوری تولیدات متنوع فرش عشایری و روستایی کشور بوده که همه روزه از ساعت 15 تا 21 دایر خواهد بود.
هوشیار همچنین از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی انجمن حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی از 15 آذرماه به مدت یک ماه در گالری ملک الشعرای بهار این مجموعه فرهنگی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 40 غرفه صنایع دستی از ساعت 9 تا 20 در معرض دید عموم قرار می گیرد.
هوشیار خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه کارگاه قالیبافی، گلیم عشایری، گلیم سوزنی، گبه بافی، جاجیم بافی، چرم دوزی، حکاکی روی چرم، نقاشی روی چرم، معرق چرم ، معرق مس، معرق چوب، منبت کاری، سوزن دوزی، سرمه دوزی، جواهر دوزی، خیاطی، هویه کاری، معرق ساقه گندم، عروسک بافی، بافتنی(قلاب بافی. دومیل)، عروسک دوزی، طراحی - نقاشی، خطاطی - خوشنویسی، پته دوزی، روبان دوزی، آینه کاری و قلم زنی روی مس دایر است.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است