Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان می تواند باعث توسعه و رشد کشور شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسن حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه متاسفانه ۸۰ درصد اقتصاد کشور، دولتی است افزود: در راستای منویات رهبری، باید اقتصاد کشور را مردمی‌ و از ساختار نفت محور خارج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنجیره علم و دانش از ایده شروع می‌شود و به علم و در نهایت به اقتصاد منتهی می‌شود که متأسفانه در اقتصاد ما به خوبی جا نیفتاده است.

حیدری با بیان اینکه باید شرایط و بوروکراسی های اداری‌ برای رونق فضای کسب و کارها بهبود یابد تصریح کرد: رتبه ایران در شاخص سهولت کسب و کار در بین 137کشور دنیا،120 بوده و آذربایجان غربی جز 10 استان آخر در این شاخص قراردارد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری سعی دارد نواقصات سیستم آموزشی کشور را جبران کند اظهار کرد: امید است برنامه های انجام شده طی سالهای قبل در پارک علم و فناوری، امسال به نتیجه برسد.

حیدری با اشاره به نمایشگاه پژوهش و فناوری استان تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، ۵۲ غرفه از ۱۳ دستگاه اجرایی و دانشگاه‌ها ومراکز پژوهشی و ۳ شرکت خصوصی حضور دارند که در این نمایشگاه بخشی از پیشرفت های حوزه دانش بنیان و زنجیره علم و فناوری استان به نمایش  گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پژوهش ها اکثراً بصورت مقالات منتشر می شود که کافی نیست اظهار کرد: باید ایده ها را تجاری سازی کنیم.

حیدری گفت: امسال 10 رویداد شتاب توسط پارک علم و فناوری در استان برنامه ریزی شده که 5 ایده برگزار و مابقی نیز در طول سال با هدف توانمندسازی ایده های برتر برگزار می شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به مراکز رشد استان تصریح کرد: 3 مرکز رشد واحدهای فناور در استان و در شهرهای ارومیه، میاندوآب و ماکو فعال شده و بزودی مرکز‌ مهاباد نیز فعال خواهد شد که ایده ها نسبت به ظرفیت شهرستان‌ها مورد حمایت قرار می گیرد.

حیدری تصریح کرد:ازابتدای امسال، پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در۳ نمایشگاه بین‌المللی استانبول ترکیه، سامسون ترکیه و ایروان ارمنستان و چند نمایشگاه داخلی شرکت کرده است.

وی  ادامه داد: بودجه مصوب امسال پارک علم و فناوری استان ۵میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴ برابر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته 5 میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار برای پارک علم وفناوری استان مصوب شده که 288 میلیون تومان آن توسط شرکتهای دانش بنیان جذب شد.

وی با اشاره به ایده های ارئه شده در رویدادهای شتاب استان تصریح کرد: سال گذشته 67 ایده و امسال تاکنون 179 ایده  توسط ایده پردازان استان ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۱۹ شرکت است که نیمی‌از آن در پارک علم و فناوری مستقرهستند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ