Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد، صبح امروز هشتم آذر ماه در افتتاحیه همایش بین‌المللی «بازخوانی تمدن اسلامی جهان شهر معنوی» در مجتمع فرهنگی آفتاب اظهار کرد: اسلام پیشرفته‌ترین نسخه دین در دستگاه الهی است.وی ادامه داد: تعالیم اسلام برترین تعالیم، قرآن به عنوان مستحکم‌ترین کلام، اسلام به عنوان شریعت و دین پایانی و پیامبر ما به عنوان اشراف مخلوقات و آخرین پیامبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلام برترین و فراگیرترین دین
مهدوی‌مهر افزود: برخلاف ادیان گذشته که جهان شمول نشدند، اسلام همه دنیا را فراخواهد گرفت و برای ابدیت توسعه خواهد داشت. اسلام برترین و فراگیرترین دین است. رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد با اشاره به این که محتوای اسلام پاسخگوی همه اعصار است، ابراز کرد: مجذوب‌شدن به فرهنگ غرب و بیگانه، نشان‌دهنده این است که ما در مقام عمل و اعتقاد، به این باور نرسیده‌ایم که اسلام برترین دین است.وی بیان کرد: ما میراث‌دار پیشرفته‌ترین دین هستیم، ولی مجذوب فرهنگ‌های دیگر شده‌ایم که نتیجه آن بی‌هویتی و دوگانگی در شخصیت و مشکلاتی است که جامعه اسلامی اکنون با آن درگیر است.مهدوی‌مهر گفت: بازیچه‌شدن کشورهای اسلامی برای مطامع استکبار جهانی بخشی از این بی‌هویتی امروز جوامع است. امروز استکبار جهانی برای رسیدن به نیات پلید خود از  اسلام و دوگانگی هویتی مسلمانان استفاده می‌کنند؛ امروزه کسانی که مسلمانان را می‌کشند به ظاهر مسلمان هستند.وی اظهار کرد: استکبار جهانی برای ایجاد انگیزه فروشِ اسلحه به کشورهای اسلامی، آنان را از یکدیگر می‌ترسانند تا از خوف هم اسلحه خریداری کنند و با این کار، هزینه‌های به گردش در‌آمدن چرخه اقتصادی کشورهای مستکبر را با فروش این اسلحه‌ها در کشورهای اسلامی پرداخت کنند.مهدوی‌مهر با تأکید بر اینکه اسلام هراسی تنها مخاطبش یهود و مسیحیت نیست، گفت: اسلام هراسی برای خود مسلمانان است.اندیشه استکبار جهانی، حذف فیزیکی جمعی از مسلمانان است
رئیس جامعه المصطفی(ص) مشهد با اشاره به اندیشه منحوس استکبار جهانی، ابراز کرد: اندیشه باطل کشورهای مستکبر، حذف فیزیکی جمعی از مسلمانان است؛ موضوع میانمار به رغم سنگین بودن و فشار زیادی که به عواطف بشری آورده و جامعه جهانی نیز در مقابل آن سکوت کرد یه موضوع قومی بود.وی بر ضرورت بازنگری صحیح نسبت به تمدن اسلامی و توجه به آورده‌ها و ارزش‌های مورد تأیید پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد و ادامه داد: خیلی طبیعی است کسانی که از حاکمیت اسلام ضربه می‌خورند برای سقوط این حاکمیت نقشه‌ها کشیده و سناریوها مطرح می‌کنند.
رشد سطح فرهنگی مردم با اخلاق پیامبر(ص)
وی تشریح کرد: اگر بتوانیم اسلامی که پیامبر اکرم(ص) برای تحققش رنج‌ها کشیده‌اند را تبیین کنیم، جامعه و تمامی افراد آن به کمالات دست می‌یابند. پیامبر(ص) با همین ارزش‌های اخلاقی توانست عقب‌مانده‌ترین اقوام عرب حجاز را به بالاترین سطح فرهنگ برساند.رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد بیان کرد: این گونه همایش‌ها، متفکرین واندیشمندان را درگیر خود کرده و این خود به خود نشان‌دهنده ترویج معارف و کمالاتی است که در بعثت پیامبر(ص) خود را نشان داده‌ است.وی با تأکید بر فلسفه بعثت پیامبر ابراز کرد: پیامبر(ص) مکارم اخلاقی را در جایی به نمایش گذاشت که هیچ بو، رنگی و تصویری ازمکارم اخلاقی حتی در اذهان‌شان وجود نداشت.مهدوی مهر در پایان گفت: ما به عنوان رسالت‌به‌دوشان نبی مکرم اسلام(ص) و حامی آن تفکر ناب در این مسیر وظیفه تبیین و بازخوانی این تمدن ناب اسلامی را داریم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟