Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:32:07 GMT

کارمندان پشت صندلي چرخان ننشينند

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۵۳۷۰

کارمندان پشت صندلي چرخان ننشينند

خبرگزاري آريا -

يک فيزيوتراپ معتقد است: نشستن نامناسب بازده کاري کارمندان را کاهش مي دهد و موجب بيقراري، مشکلات روحي و دردهاي استخواني در بدن فرد مي شود.
مرتضي عزيزيان گفت: زو به ويژه ميز و صندلي که کارمندان روي آن مي نشينند بايد استاندارد باشد و براي هر فرد متناسب با ابعاد و قواره بدن وي تنظيم شود.
وي خاطرنشان کرد: لازم نيست از ميز و صندلي گران قيمت براي نشستن استفاده کرد بلکه مي توان با راهکارهاي ساده و تدابيري خاص، محيط کار را براي نشستن راحت و مطلوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين استاد دانشگاه ارتفاع صندلي را از جمله مهمترين عواملي دانست که بايد مورد توجه قرار گيرد و ادامه داد: ارتفاع صندلي بايد معادل طول ساق پا باشد به گونه اي که وقتي فرد در وضعيت عادي مي نشيند مفصل زانو حداکثر دو تا سه سانتي متر بالاتر از مفصل لگن باشد.
عزيزيان خاطرنشان کرد: چنانچه ارتفاع صندلي زيادتر از حد معمول باشد عضلات پشت ران متحمل فشار خواهند شد و عصب سياتيک نيز درگير مي شود و اگر ارتفاع کمتر از حد عادي باشد و زانو خيلي بالاتر از لگن قرار گيرد به عضلات باسن فشار مي آيد.
اين فيزيوتراپ با تاکيد بر اينکه نشستن کاملا صاف و راست کار درستي نيست، ادامه داد: هر فرد حداکثر 20 دقيقه مي تواند صاف بنشيند و بعد از آن ناخودآگاه دچار خميدگي خواهد شد.
وي ابراز داشت: بايد تکيه گاه کمر بر روي صندلي مشخص شود و گودي کمر نيز کاملا توسط صندلي و يا بالش طبي پر شود، به گونه اي که تمام فشار و تکيه بدن به صندلي باشد.
اين استاد دانشگاه تصريح کرد: صندلي هاي چرخان براي کارمندان توصيه نمي شود، چون فرد در اين حالت نمي تواند به راحتي تمام فشار را به صندلي منتقل کند.
عزيزيان توصيه کرد: تا حد امکان از صندلي هاي دسته دار براي نشستن استفاده شود و ارتفاع دسته ها نيز به گونه اي باشد که وقتي فرد دستش را روي آن قرار مي دهد شانه ها در حالت عادي و نه خيلي بالا و نه خيلي پايين باشد.
به گفته عزيزيان، صندلي دسته دار فشار را از روي اندام هاي فوقاني بدن بر مي دارد.
اين فيزيوتراپ گفت: براي افرادي که ساعت هاي طولاني پشت ميز کار مي نشينند واجب است حداقل هر دو ساعت يک بار از پشت ميز بلند شوند و چند حرکت کششي ساده انجام دهند.
وي افزود: راه رفتن بين زمان کاري هم باعث افزايش گردش خون در پاها مي شود و از آمبولي خون و چربي در پا جلوگيري مي کند.
عزيزيان معتقد است: بايد در زمان راه رفتن به نقاط دوردست خيره شد تا ازخستگي چشم ها هم کاسته شود.
وي در خصوص ارتفاع ميز هم يادآوري کرد: ارتفاع ميز بايد به گونه اي باشد که وقتي فرد موقع نشستن آرنج را روي ميز قرار مي دهد مجبور نباشد خم شود و يا شانه ها را بالا ببرد.
اين استاد دانشگاه همچنين توصيه کرد: افرادي که از مانيتور استفاده مي کنند بايد حتما رو به روي مانيتور قرار گيرند و اگر يک خط فرضي از بالاي سر فرد رسم کنيم به بالاي مانيتور ختم شود.
به گفته عزيزيان نامناسب بودن محل مانيتور گردن درد را به دنبال دارد.
وي اظهار داشت: افرادي که مدت زيادي مشغول تايپ هستند بايد مچ دست را روي قسمت شيب صفحه کليد قرار دهند، در غير اين صورت در بلند مدت دچار سندرم گير افتادن عصب در ناحيه مچ دست خواهند شد.
اين فيزيوتراپ تاکيد کرد: موقع تايپ کردن از ضربه زدن مستقيم با نوک انگشت نيز بايد خودداري شود.
منبع:pezeshkan.org


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...

محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ. پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد