Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نمایشگاه خودروی تهران در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) این روزها جایگاه نشان های تجاری داخلی و خارجی است که اغلب برای عرضه و فروش محصولات و خدمات و رونمایی از خودروهای جدید خود به این مکان آمده اند، نمایشگاهی که گفته می شود طی پنج روز برگزاری حدود سه میلیون بازدیدکننده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال نبود برخی از برندهای داخلی در این نمایشگاه جای بررسی دارد؛ مسئله ثبت نشدن سفارش واردات بسیاری از محصولات نشان های تجاری حاضر دراین نمایشگاه که البته با هدف مدیریت واردات محصولات خارجی به داخل کشور بوده است نیز با انتقاد برخی ازغرفه های نمایندگی های واردکننده خودرو مواجه شده است.
گرچه برخی از تولیدکنندگان داخلی که شرکای خارجی دارند از این مسئله نگران یا ناراحت نیستند و به فروش محصولات مشترک داخلی امیدوارند.

با گشتی چند ساعته گپ وگفتی با نمایندگان چند نشان تجاری، غرفه داران و بازدیدکنندگان داشتیم که درادامه می خوانید:
حضور نمایندگان خارجی درغرفه های داخلی
علی مصریان، مدیرارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو درغرفه این شرکت درنمایشگاه خودروی تهران درگفت وگو با خراسان با اشاره به وجود برخی از محصولات جدید مشترک میان شرکت ایران خودرو با شرکای خارجی مثل پژو اظهار می کند: نمایندگان شرکت هایی که با ما همکاری دارند مثل پژو و رنو به این نمایشگاه آمده اند و مثلا ملاحظه می کنید که آقای پیر مدیر بازرگانی پژو درغرفه ایران خودرو شخصا حضور یافته اند. وی با بیان این که استقبال از این نمایشگاه بیش از حد انتظار بود، می افزاید:واقعا مردم خیلی خوب آمدند و استقبال نسبت به سال گذشته بهتر بود که فکر می کنم بخشی از این مسئله به شرایطی برمی گردد که برگزارکنندگان نمایشگاه برای بازدید کنندگان ایجاد کرده اند.

منتظر دستور وزیر هستیم
آوید امی، کارشناس بازرگانی شرکت داتیس خودرو است،شرکتی که دیروز محصول جدیدی را با عنوان HEICO S90 2018 رونمایی کرد. وی بازدید از نمایشگاه را خوب توصیف می کند و به گزارشگر ما می گوید: سال گذشته یک میلیون بازدید کننده برای نمایشگاه خودرو ثبت شد ولی امسال پیش بینی می شود تا سه میلیون بازدیدکننده از کل نمایشگاه داشته باشیم. وی درخصوص حضور خارجی ها درنمایشگاه می افزاید: خارجی ها اغلب افرادی هستند که توسط نمایندگی ها دعوت شده اند یا شغل های وابسته مثل تامین قطعات، تعمیر باتری، لاستیک یا نصب تجهیزات مسابقاتی روی خودروها دارند ولی درمجموع امسال حضور مراجعه کنندگان خارجی نسبت به سال گذشته بهتر شده است. کارشناس بازرگانی داتیس خودرو با یادآوری نمایندگی این شرکت برای محصولات هلکوی آلمان، می افزاید: ما منتظر هستیم وزیر محترم صنعت تکلیف ثبت سفارش خودرو را مشخص کنند و بعد از این که دستور ابلاغ شود و ما مجوز فروش داشته باشیم، اقدام به فروش می کنیم ولی الان صرفا برای رونمایی و عرضه محصولات آمده ایم.

امیدواریم مسئله ثبت سفارش حل شود
نوریان، مدیربازاریابی ماموت خودرو با بیان این که فروش محصولات این شرکت ارتباطی با این نمایشگاه ندارد بلکه به حل مسئله ثبت سفارش مرتبط است، به خراسان می افزاید: این برند سال ها در ایران نبود و مشتاقان زیادی دارد، به همین دلیل ما آمده ایم و خیلی وقت است که قرار است باشیم ولی امیدواریم این موضوع تا دی ماه حل شود.با این حال وی اعتقاد دارد که خوب است با درنظر گرفتن مدیریت واردات و با نگاه جذب سرمایه گذاران خارجی مسئله ثبت سفارش نیز حل شود.

قرارنیست واردات داشته باشیم
گروه بهمن یک شرکت ایرانی است که با FAWو مزدا و برخی از شرکت های معتبر دیگر خارجی همکاری تجاری دارد و مونتاژکاری می کند. مدیربازرگانی این شرکت درگفت وگو با خراسان با بیان این که شرکتش مشکل ثبت سفارش ندارد، می افزاید: ما کار واردات انجام نمی دهیم، قرارداد می بندیم و به صورت سی کی دی مونتاژ می کنیم، مسئله ثبت سفارش برای شرکت هایی است که واردات خودرو دارند، ما قرارنیست واردات کنیم.موسوی میزان استقبال مشتریان را خیلی خوب توصیف می کند و می گوید: روز دوشنبه فرصت نفس کشیدن هم نداشتیم. امروز(روز چهارشنبه) نسبت به روز اول برگزاری نمایشگاه خیلی خلوت است ولی دوروز آخر هفته قطعا شلوغ خواهدشد.

فروش 4 خودرو در نصف روز
حامد شکراللهی ، کارشناس فروش شرکت مدیران خودرو و چری نیز با اشاره به فروش چهار مدل از خودروهای این شرکت ها از صبح تا ظهر دیروز درنمایشگاه توسط وی می گوید:امسال فروش نسبت به سال گذشته بهتر بوده است و امروز گرچه چهارشنبه و نسبت به دو روز آخر هفته خلوت تر است اما توانستیم درنصف روز چهار دستگاه به فروش برسانیم.
وی همچنین از مذاکره برای فروش با دو بازدیدکننده خارجی خبر می دهد و می گوید: منتظر نظر طرف خارجی هستیم.
 

منبع:خراسان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟

به گزارش خبرنگار مهر، شورای نگهبان تیرماه سال گذشته با بررسی طرح، مالیات بر عایدی سرمایه ۱۹ مورد ایراد گرفت و آن را به مجلس بازگرداند. در نهایت بعد از گذشت یک سال نمایندگان مجلس نهم اردیبهشت ماه ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر عایدی سرمایه را برطرف و مجدد به شورای نگهبان ارسال کردند.در این طرح املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل، انواع خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی، انواع طلا، نقره، پلاتین و جواهرات و انواع ارز (ارز، رمز پول، رمز دارایی) مشمول پرداخت مالیات هستند.

نکته مهم آن است که مالیات بر عایدی سرمایه فقط در زمان فروش دارایی‌ها دریافت می‌شود؛ به عبارت بهتر، تمام دارایی‌هایی که پتانسیل واسطه‌گری و کسب سود در آن‌ها وجود دارد، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود؛ چراکه اتخاذ رفتار سوداگرانه توسط افراد، نقش اساسی در افزایش جهشی قیمت اقلام در بازه‌های زمانی مختلف دارد. بنابراین به‌طورکلی افرادی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند که در فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و سفته بازی مانند خرید و فروش مسکن، خودرو، طلا و ارز، مشغول هستند.

نرخ مالیات بر عایدی سرمایه از صفر تا ۴۰ درصد است. همچنین در تعیین نرخ مالیات بر عایدی سرمایه عواملی مثل مدت‌زمان نگهداری در موضوع مالیات موثر است. مالیات بر عایدی سرمایه فقط زمانی قابل اخذ است که دارنده ملک، خودرو، زمین، طلا و… بخواهد آن را بفروشد. این مالیات دو بخش دارد. مالیات بر معاملات مکرر و مالیات عایدی معاملات مکرر.

مالیات خودرو

مطابق با قانون مالیات بر عایدی سرمایه خودرو، نگهداری خودرو کمتر از یک سال ۳۰ درصد مالیات بر عایدی را در برخواهد داشت؛ یعنی اگر بعد از یک سال خودرویی که خریده‌اید را بفروشید باید ۳۰ درصد مبلغ مابه‌التفاوت آن را مالیات بپردازید؛ اما اگر خودرو بیشتر از سه‌سال تحت مالکیت شما باشد، دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت. چون هیچ دلالی برای رسیدن به سود، سه سال صبر نمی‌کند؛.

به صورت خلاصه یعنی اگر کسی یک خودرویی را بخرد و دو ماه بعد اقدام به فروش آن کند و دوباره یک خودرو دیگر بخرد و در چند ماه بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشد، باید نسبت به مابه‌ازای مبلغ حاصل‌شده از خرید و فروش مالیات بپردازد.

بنابراین اگر مدت نگهداری خودرو کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن ۳۰ درصد، بین یک تا دو سال ۲۰ درصد و بیش از دو سال ۱۰ درصد است.

معافیت های مالیاتی خودرو

بر اساس طرح مذکور انتقال خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی، متعلق به فرد غیرتجاری بالای هجده سال در صورتی‌که دوره تملک آن بیش از یک سال باشد و شخص فوق، مالک تمام یا بخشی از خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخص دیگری نباشد، شامل پرداخت مالیات نمی‌شود.

همچنین عایدی سرمایه حاصل از انتقال خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخصی متعلق به سرپرست خانوار، در صورتی‌که دوره تملک آن بیش از یک سال باشد و این شخص فقط یک خودروی شخصی دیگر داشته باشد، مشمول مالیات نمی‌شود. درباره سرپرست خانوار، شرط دوره تملک بیش از یک سال، می‌تواند در هر پنج سال یک‌بار رعایت نشود. همچنین خودرویی که به ارث می‌رسد، شامل پرداخت مالیات نمی‌شود.

به صورت خلاصه، فروش تنها خودرو سواری با مالکیت بیشتر از یک سال، یک خودروی مازاد برای سرپرست خانوار، تعویض تنها خودروی فرد در کمتر از ۶ ماه و خودروی ارثی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

کد خبر 6092860 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024