Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وقتي خريد گادوين منشا از پيکان قطعي شد برخي از هواداران پرسپوليس به خاطر تجهيز خط حمله تيم‌شان به سلاحي قدرتمند سر از پا نمي‌شناختند.
به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، وقتي خريد گادوين منشا از پيکان قطعي شد برخي از هواداران پرسپوليس به خاطر تجهيز خط حمله تيم‌شان به سلاحي قدرتمند سر از پا نمي‌شناختند و برخي تصور مي‌کردند حتي رسيدن به فينال ليگ قهرمانان با چنين مهره با کيفيتي در خط آتش تيم شدني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو ماه بعد از شروع فصل تازه ليگ برتر وقتي مهدي طارمي محروم شد باز هم هواداران پرسپوليس غمي به دل راه ندادند چرا که تصور مي‌کردند با داشتن منشا تيم محبوب‌شان در خط حمله و مبحث گلزني مشکل و کمبودي احساس نخواهد کرد و حتي با ثابت شدن مهاجم نيجريه‌اي شرايط بهتر خواهد شد. اين انگاره‌ها اما بعد از دو ماه تا حدود زيادي رنگ باخت چرا که منشا با وجود کارآمدي در بازي‌هاي ليگ قهرمانان و آمار مثبتي که در گلزني برجاي گذاشت در ليگ داخلي تا اينجاي فصل کاملا ناموفق بوده است.
در شروع فصل جاري و در بازه نقل و انتقالات منشا به‌عنوان هيجان انگيزترين و احتمالا محبوب ترين خريد تازه پرسپوليس شناخته مي‌شد و در مسابقاتي که روي نيمکت نشست بارها اسمش از روي سکوها فرياد زده شد که بيايد و خودي نشان بدهد اما آمار گادوين در گلزني بعد از پشت سر گذاشتن نزديک به نيمي از فصل کاملا نااميد کننده يا به نوعي نگران کننده است.
منشا در تمام بازي‌هاي قبلي پرسپوليس غير از ديدار با سپاهان در اصفهان به ميدان رفته اما فقط و فقط يک گل آن هم از روي ضربه ايستگاهي به ثمر رسانده است. منشا در بازي اول مقابل فولاد 10 دقيقه بازي کرد اما در تبريز مقابل تراکتورسازي ثابت شد و در دقيقه 15 آن مسابقه گل زد ولي بعد از آن در 559 دقيقه‌اي که در ميدان بوده هرگز در ليگ موفق به گلزني نشده است.
اين مهاجم نيجريه‌اي مقابل نفت و مشکي‌پوشان هم ذخيره بود و به ترتيب 20 و 25 دقيقه بازي کرد اما مقابل گسترش دوباره در تبريز ثابت شد باز هم کاري از پيش نبردتا طارمي بيايد و گل بزند. گادوين مقابل تيم سابقش پيکان نخستين نود دقيقه‌اش در ترکيب سرخ‌ها را تجربه کرد اما باز هم ناکام بود.
منشا در اصفهان نيمکت نشين شد اما بعد از محروم شدن طارمي در اهواز مقابل استقلال خوزستان به ترکيب اصلي رسيد و در 64 دقيقه حضورش در زمين باز هم گل نزد. او دومين بازي نود دقيقه‌اي‌اش را در شهرآورد تجربه کرد و گل نزد اما در رقم خوردن آن پنالتي سه امتيازي سهيم بود. شماره 90 سرخ‌ها مقابل پديده هم 90 دقيقه در زمين بود اما نمايش ضعيفي ارائه داد. او در جم نيز اسير مدافعان حريف شد و نتوانست گل بزند تا بعد از 559 دقيقه بازي در ترکيب پرسپوليس با ثبت يک گل زده آماري ضعيف در گلزني بر جاي گذاشته باشد.
منشا فصل قبل در پيکان 14 گل زد و با قيمتي بالغ بر 450 هزار دلار به پرسپوليس آمد تا با در نظر گرفتن اينکه مبلغ قرارداد ستاره‌هاي اين تيم بيش از 3/1 ميليارد تومان نيست (با در نظر گرفتن مبلغ اسکان، احتمالا ماليات و هزينه رفت و آمدش)عنوان گران ترين بازيکن اين فصل سرخ‌ها را به دست بياورد. منشا در پرسپوليس بالاترين دستمزد را گرفته اما به نسبت آنچه در پيکان ارائه داد کارکردي بسيار پايين‌تر در تيم داشته است.
شايد اگر مهدي طارمي با اين حجم دستمزد چنين آماري به جاي مي‌گذاشت حالا در سيبل انتقادات قرار داشت اما از آنجايي که بازيکنان خارجي هميشه چهره‌هاي جذاب تري هستند و البته پيش زمينه ذهني نسبت به آنها وجود ندارد کمتر حرف مي‌شنوند و عرصه برايشان تنگ نمي‌شود.
جالب است بدانيد مهدي طارمي که بعد از هفته هفتم محروم شده با 4 دقيقه بازي کمتر از منشا(555 دقيقه) در اين فصل 4 گل براي پرسپوليس به ثمر رسانده و از اين حيث مي‌توان يک مقايسه جالب بين اين دو مهاجم انجام داد.
به هر حال منشا که قرار بود موتور گلزني پرسپوليس را روشن نگه دارد و مثل طارمي از هر 5 موقعيت يکي را گل نکند حالا و بعد از 12 بازي فقط يک گل زده و شرايطي نگران کننده را در خط حمله تيم ايجاد کرده است.
در واقع با در نظر گرفتن اينکه پرسپوليس تا قبل از بازي ذوب آهن 20 گل زده و منشا زننده تنها يکي از اين گل‌ها بوده فقط مي‌توان سهمي 5 درصدي از سومين خط حمله برتر ليگ براي او برداشت که با توجه به هزينه‌اي که برايش شده و توقعاتي که از او وجود دارد کاملا نااميد کننده است.
اما بايد آن روي ماجرا را هم ديد. شايد مقايسه آمار گلزني مهدي طارمي و گادوين منشا چندان درست نباشد چرا که مهاجم بوشهري سومين فصل حضورش در پرسپوليس را پشت سر مي‌گذاشت و با جو تيم کاملا آشنا بود و به لحاظ فني با هافبک‌ها هماهنگ به نظر مي‌رسيد اما منشا از يک تيم کوچکتر آمده و هر چقدر که داراي ظرفيت فني باشد براي حل شدن در اين جو زمان مي‌خواهد.
از طرفي منشا بدشانس بوده که بعد از ثابت شدنش محسن مسلمان به شدت افت کرده و فرشاد احمدزاده دو ماه مصدوم بوده تا تعداد هافبک‌هاي پاسور تيم که صاحب خلاقيت و قدرت پاسوري هستند کاهش يابد اما باز هم اين نمي‌تواند قانع‌مان کند که شجاع خليل زاده در اين تيم دو گل زده و منشا فقط يکي.
در راه پيدا کردن دليل خشک شدن چشمه گلزني منشا مي‌توان به خصوصيات فني خود اين بازيکن هم اشاره کرد. منشا در برخي مسابقات به اندازه کافي براي ساختن موقعيت نمي‌جنگند و تلاش نمي‌کند اما در مسابقات ديگر با شرکت در جدال‌ها هم براي خود هم براي عليپور موقعيت سازي مي‌کند و از اين لحاظ با در نظر گرفتن اينکه کسي نيست تا موقعيتش را در ترکيب اصلي تهديد کند به فکر ارتقاي سطح فني‌اش نيست.
حال بايد ديد منشا تا روز بازگشت طارمي آمار گلزني‌اش را ارتقا مي‌بخشد يا بعد از بازگشت 9 شماره 90 نيمکت نشين خواهد شد.
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • برتری رم در یک دیدار عجیب / دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)
  • غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم
  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • عکس| پاداش ده‌روسی برای گلزنی سردار آزمون
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!