Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای زکات شهرستان سنندج از جمع آوری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در هشت ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا آرامش، رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: پرداخت زکات می تواند به اقتصاد جامعه اسلامی و برقراری عدالت اجتماعی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: این نهاد تلاش می کند با جمع آوری و هدایت زکات به سمت نیازمندان در کمک به رفع مشکلات آقتصادی آنها موثر واقع شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه تعهد این شهرستان در زمینه زکات سال جاری جمع آوری ۲ میلیارد و 66 میلیون تومان بود، افزود: ۲ میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در هشت ماهه نخست امسال جمع آوری شده است که با جمع آوری این مبلغ شاهد تحقق 130 درصدی زکات این شهرستان بوده ایم.


آرامش با اشاره به اینکه این مبلغ از طریق پرداخت 194 مورد زکات از طریق خیران جمع آوری شده است، اعلام کرد: 415 میلیون تومان از این مبلغ،  زکات مال التجاره، 312 میلیون تومان زکات غلات و مابقی زکات جمع آوری شده هم زکات واجب، کفاره و فطریه بوده است.


وی درادامه گفت: زکات جمع آوری شده در جهت کمک به مشکلات مختلف نیازمندان شامل کمک هزینه ازدواج، تحصیل، درمان، معیشت و همچنین ساخت پروژه های عمرانی عام المنفعه همچون مساجد، خانه عالم و  غسالخانه در سطح روستاهای این شهرستان هزینه شده است.


رئیس کمیته امداد منطقه دو سنندج افزود: جهت کمک به برنامه های زکات به همکاری و همراهی بخشداران، دهیاران و امامان جمعه و جماعت در سطح روستاهای سنندج نیازمندیم.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است