Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- روحانیون خراسان جنوبی در راستای لبیک گفتن به فرمان رهبری پای در میدان عمل گذاشته و راهی سفری جهادی شده اند تا بگویند عشق به ولایت همیشه جریان دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: «گروه جهادی» نامش برای همه آشناست و خدماتش نیز بر کسی پوشیده نیست. گروهی که از چندین سال گذشته خدمات شایسته ای در سراسر استان به خصوص مناطق محروم بر جای گذاشته و دعای خیر مردم را بدرقه خویش ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت جهادی از بسیج شروع شد و امروزه در بسیاری از قشرها ترویج پیدا کرده است. به گونه ای که شاهد فعالیت گروهی از مدیران حوزه های علمیه خراسان جنوبی و جمعی از روحانیون قم هستیم که برای خدمت به محرومان بدون در نظر گرفتن جایگاه خود، بیل به دست گرفته و در میدان محرومیت ها فعالیت می کنند.

هدفشان را تنها رضای خدا می دانند و برای خدمت بر هم پیشی می گیرند. یکی گاری به جلو هدایت می کند، یکی دیوارچینی می کند، یکی با شوخی های شیرینش دیگران را شاد می کند و دیگری هم با صلوات سعی می کند خستگی را از تن دیگران بزداید.

علی رغم اینکه گرد و غبار موجود در هوا حتی نفس کشیدن را برایت سخت می کند، دست از تلاش بر نمی دارند. تا ساعت دو عصر به احداث خانه عالم و حسینیه مشغول بوده و سپس برای امر تبلیغ به داخل شهرک ولیعصر درح می روند. ساعتی را به بهانه خسته نباشید در جمعشان حضور می یابم.

خدمت به خلق بهترین کار نزد خالق است

چفیه ای به کمر بسته و با بیل آب و سیمان را با هم مخلوط می کند. از اهدافش می پرسم. با لبخند شیرینی می گوید: خدمت به خلق خدا بهترین کار نزد پرودگار متعال است.

در حالی که کارش را ادامه می دهد، به خبرنگار مهر می گوید: امید است این اقدامات در آخرت نیز دستگیرمان شود و بتوانیم به عنوان توشه ای برای سفر آخرت ذخیره کنیم.

لباسی سفید برتن کرده و گاری را به جلو می راند. حتی لحظه ای مصاحبه هم او را از تلاش باز نمی دارد. از اهدافش می پرسم. با یاد کردن از اشعارحافظ می گوید: «مراعهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم / هواداران کوهش را چو جان خویشتن دارم».

نفس عمیقی می کشد و می افزاید: ما هواداران کوه یارهستیم و برای خدمت به مردم به این منطقه مرزی و دور آمده ایم.

خود را حجت الاسلام درویش معرفی می کند و می گوید: رسالت ما هدایت بوده و امید است بتوانیم  برای تحقق این وظیفه خطیر به خوبی فعالیت کنیم.

این روحانی جهادگر با بیان اینکه برای پنجمین بار است که از قم برای خدمت به مردم محروم خراسان جنوبی می آید، می گوید: خدمت به محرومان برایم لذت بخش ترین فعالیت است.

وی با بیان اینکه امده ام تا علاوه بر تبلیغ، برنامه های عمرانی نیز اجرایی کنم، افزود: مردم باید بدانند که سخن روحانیون تنها شعار نبوده در مرحله اول خودشان پای کار هستند.

استقرار ۵ تسهیل گر در شهرک ولیعصر درح

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی  خراسان جنوبی بیان کرد: طرح هایی مانند بحث استقرار تسهیل گر انجام می شود.

سید مرتضی حسینی با بیان اینکه پنج تسهیل گر در نظر گرفته شده است، افزود:  این تسهیل گران در ابعاد اشتغال، زیرساخت، فرهنگی و تعلیم و تربین فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به پروژه های در حال انجام شهرک ولیعصر درح بیان کرد: پروژه های مختلفی نظیر احداث قنات، ساخت خانه عالم، حمام و سرویش بهداشتی در این منطقه انجام می شود.

وی با اشاره به اهداف برنامه های مختلف عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم بیان کرد: آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها از مهم ترین اهداف انجام این برنامه ها است.

حسینی با بیان اینکه خوشبختانه مردم این شهرک از توان و استقامت بالایی برخوردار هستند، افزود: در بسیاری از پروژه ها از نظر نیروی انسانی همکاری می کنند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین علی رغم تمامی محرومیت ها، بخشی از نیاز مالی این پروژه ها را تامین کرده اند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت ها و نقاط مثبت روستا را بزرگ نمایی کنیم، اظهار کرد: مردم روستانشین تمام نیازهای اولیه زندگی مانند لبنیات، آرد و حتی لباس را خود تامین می کنند که این امر بسیار ارزنده است.

جهاد با طعم معنویت

مسئول گروه جهادی آیت الله سید محمد باقر صدر هم بیان کرد: این گروه شامل ۳۵ نفر از روحانیون بوده که به انجام برنامه های عمرانی و فرهنگی می پردازند.

مصطفی محمد دوست ادامه داد: همچنین چند نفر از جهادگران برای خدمت به محرومان از قم به این شهرک آمده اند.

وی با بیان اینکه خودسازی از اولین اهداف حضور در این اردوی جهادی است، اظهار کرد: خدمت رسانی، پیشرفت و آبادانی روستا از دیگر اهداف در این اردوها است.

محمد دوست با اشاره به پروژه های عمرانی بیان کرد: احداث سرویس بهداشتی، تکمیل خانه عالم، تکمیل مسجد ولیعصر و ترمیم خانه دو یتیم از جمله پروژه های عمرانی است.

مسئول گروه جهادی آیت الله سید محمد باقر صدر بیان کرد: سخنرانی در مدارس، برگزاری نماز جماعت و برگزاری دعا از جمله برنامه های فرهنگی این گروه است.

وی با بیان اینکه نباید روحیه محرومیت را به مناطق مختلف خراسان جنوبی تزریق کنیم، اظهار کرد: روستاها دارای پتانسیل های زیادی بوده که باید برجسته شوند تا مردم نیز انگیزه پیدا کنند.

کار جهادی جایگاه و لباس نمی شناسد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل امورعشایر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: بنا به فرمایش امام (ره) سلاح تبلیغات برنده تر از سلاح جنگ است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به حضور روحانیون در اردوی جهادی بیان کرد: این افراد با حضور خود به معنای واقعی کار عملی و فرهنگی را با یکدیگر پیوند داده اند.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در منظقه مرزی درح تاثیر زیادی در روح و روان مردم نیز دارد، افزود: همچنین این امر عظمت و جایگاه امر جهادی را می رساند.

حجت الاسلام فاطمی اظهار کرد: کار جهادی مختص لباس و یا یک قشر نبوده و همه افراد در این امر مقدس شرکت می کنند.

حضور ۳۵ روحانی در اردوی جهادی

 معاون فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۳۵ نفر از مدیران مدارس علمیه سطح خراسان جنوبی به اردوهای جهادی آمده اند.

حجت الاسلام سید حمید موسوی بیان کرد: این افراد طی یک اردوی جهادی آموزشی برای انجام پروژه های عمرانی و فرهنگی آمده اند.

وی ساخت مسجد، خانه عالم و احداث شش چشمه قنات را از جمله پروژه های عمرانی دانست و گفت: این افراد تا ساعت ۱۴ عصر فعالیت های عمرانی را انجام داده و سپس به برنامه های فرهنگی می پردازند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: این اردوی جهادی پنج روزه بوده و امید است بتوانیم طی این مدت خدمات شایسته ای به مردم شهرک ولیعصر درح داشته باشیم.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های فرهنگی بیان کرد: چهار نفر از این مدیران در مدارس دانش آموزی برنامه های مختلفی اجرا می کنند.

وی برگزاری نماز جماعت و سخنرانی در مساجد را از دیگر برنامه های مدیران حوزه های علمیه اعزام شده با منطقه مرزی درح برشمرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهداف انجام این برنامه ها بیان کرد: رهبری سه وظیفه هدایت فکری، معنوی و خدمات رسانی را بر عهده روحانیت گذاشته است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی به این مناطق اعزام خواهند شد.

امید است این حرکت عظیم فرهنگی بیش از پیش در جامعه توسعه یابد چرا که به واسطه تلاش خالصانه جهادگران مشکلات بزرگی از زندگی محرومان رخت بر می بندد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی