Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@00:30:44 GMT

مشتری مداری اصل محوری در بانک قرض الحسنه

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۱۴۷۳

مشتری مداری اصل محوری در بانک قرض الحسنه

پول‌نیوز - بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان یک بانک اجتماعی تلاش می کند با برنامه ريزي منسجم، خدمات و طرح هاي متنوعي را از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به جامعه ارائه كند. 
به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در آستانه سالروز تاسيس بانك قرض الحسنه مهر ايران به منظور اطلاع از رويكردهاي اين بانك در حوزه هاي توسعه اي، مشتري مداري، شاخص هاي ارزيابي فعاليت استانها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با يوسف نجدي مدير امور استان هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران گفت و گو كرديم كه در ادامه مي خوانيد.

امسال ۱۰ سال از تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران می گذرد؛ وضعیت شعب بانک را در استانها چگونه ارزيابي مي کنيد؟ 
در ابتدا جا دارد ده سالگی بانک را تبریک بگویم و از کلیه کساني كه از ابتدا تا كنون براي پيشرفت اين بانك زحمت كشيده اند تقدير و تشكر نمايم. درحال حاضر وضعيت شعب مطلوب مي باشد و مطلوب تر هم مي شود. در سالهاي ابتدايي تشكيل بانك املاكي از سوي بانكهاي سهامدار به بانك واگذار شده بود كه مطلوبيت لازم را از جهت محل استقرار نداشت به همين منظور املاك مربوطه مورد بررسي قرار گرفته و شعب ناكارآمد و فاقد مطلوبيت مكاني به محلهاي جديد بصورت اجاره، خريد ويا تهاتر با املاك مناسبتر جابجا شده و يا دربرنامه جابجايي قرار دارد. در ابتداي سال ۹۶ براي كليه استانها و شعب اهدافي در نظر گرفته شد كه خوشبختانه با همت كليه همكاران، اين اهداف محقق شده و بانك به رشدي قريب به ۵۰ درصد نسبت به پايان سال ۹۵ در رشد منابع دست پيدا كرده است. و از اين حيث شاهد ثبت ركوردي جديد در بانك مي باشيم. همچنين بانك توانسته است در راستاي ماموريت اصلي خود كه كمك به اقشار كم توان و ضعيف جامعه مي باشد عملكرد مطلوبي داشته باشد و با پرداخت تسهيلات به افراد تحت پوشش كميته امداد، بهزيستي و تسهيلات ازدواجي(خصوصا طرح ضربتي) و ... اين مسئوليت خود را به نحو شايسته به انجام برساند. در راستاي مسئوليت اجتماعي بانك نيز در سالهاي گذشته و خصوصا يكسال اخير گامهاي موثر و بزرگي برداشته است كه مي توان به عنوان نمونه كمك به سيل زدگان ، كمك به دانش آموزان بي بضاعت، زلزله زدگان و ... اشاره نمود. 
مهم ترین شاخص هایی که استان ها براساس آن ارزیابي مي شوندچه شاخصهايي است؟ 
براساس مصوبه جدید هیات مدیره محترم بانک در حال حاضر استانها در ۱۳ شاخص ارزیابي مي شوند که مهمترين آنها به ترتيب : منابع(جاري، پس انداز، حمايتي)، نسبت مصارف به منابع، نسبت مطالبات به مصارف، سرانه منابع به پرسنل، سرانه منابع به شعب، تراکنش خودپرداز، کارت نقدي، مشتريان حقيقي و ... مي باشند. نكته قابل ذكر در اين ارزيابي اين است كه اين رتبه بندي محدوديت نداشته و چنانچه كليه استانها بتوانند امتيازات بالايي كسب نمايند مي تواننند حائز رتبه يك شوند.
اخیرا بخشنامه ارتقاء و انتصاب ... در بانک تصویب و ابلاغ شده است؛ آیا تغیير و انتصاب روساي شعب صرفا از اين بخشنامه تبعيت مي کند يا شاخص هاي ديگري در تغيير آنها موثر است ؟ 
ارتقاء وانتصاب کارکنان در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب بوده وتابع آن می باشد. لکن در شریطی که افراد دارای شرايط كامل آيين نامه نبوده و توانايي و لياقت لازم جهت انتصاب را داشته باشند، درچارچوب همين آيين نامه شرايط آنها در كميته موارد خاص بررسي و قابل تصميم گيري مي باشد. 
باعنایت به مشکلاتی که در دستورالعمل ارتقا و انتصاب بانک وجود داشت حسب دستور مدیرعامل محترم مورد بازنگری قرار گرفت که برخي از موارد اصلاحي بدين شرح ميباشد:
در آیین نامه جدید کلیه پرسنل جهت ارتقاء و انتصاب بايد در آزمون سراسري سالانه شرکت نمايند تا علاوه بر بررسي صلاحيت(اخلاقي، سنواتي، مصاحبه شفاهي، آموزشهاي ضمن خدمت و ...) از لحاظ علمي نيز سنجيده شوند و پس از کسب حدنصاب لازم مي توانند ارتقاء يابند(در دستورالعمل قديم فقط کسب نمره آزمون مدنظر بود كه درحال حاضر به نمره آزمون،مصاحبه،دوره هاي آموزشي، نمره ارزشيابي، سنوات خدمت، چرخش شغلي وساير موارد تغيير يافته است، همچنين در گذشته با افزايش سنوات خدمت امكان ارتقاء متصديان امور بانكي در شعب وجود نداشت وفقط با افزايش سنوات خدمت درصد افزايش حقوق ساليانه اعلامي دولت را داشتند؛ لكن با تصويب اين آيين نامه متصديان امور بانكي همانند كاركنان ستاد مي توانند با افزايش سنوات خدمتي به رده هاي شغلي تا بانكدار خبره يك، ارتقاء پيدا كنند كه همين امر باعث ايجاد انگيزه بيشتر براي متصديان امور بانكي شده است؛ در ضمن امتيازات مكتسبه در مشاغل بانكدارتقريباً هم اندازه ودر برخي موارد از امتياز كارشناسان نيز بيشتر شده است. ضمناً اين مدرج شدن براي تمامي مشاغل تعريف شده دربانك نيز انجام شده كه ميتوان به شغلهاي تحصيلدار،خدماتي ،نگهبان ،بازرس و.... اشاره نمود. 
اما درکنار تمام این فرایندها ودستورالعملها یکی از مهم ترين اصلها در بانک اصل مشتري مداري است که بايستي درچارچوب اخلاق حرفه اي توسط روساي شعب رعايت گردد و درصورتي كه به نحو مطلوب انجام نپذيرد قطعا در انتصاب آنها بازنگري ميشود.
برنامه توسعه شعب در استان ها در سال جاری چیست؟ 
با توجه به اینکه توسعه و بهینه سازی شعب از وظایف اصلي اين مديريت مي باشد در سال جاري نسبت به تدوين و بازنگري در شاخصهاي جانمايي و ايجاد شعب اقدام نموده ايم و با مکاتباتي که با بانک مركزي ج.ا.ا صورت پذيرفته است تا كنون مجوز افتتاح ۸ شعبه جديد در استان گلستان و ۱۰ شعبه جديد در استان البرز اخذ شده است . همچنين جابجايي و ادغام برخي شعب ناكارآمد انجام شده است و عملكرد كليه شعب بصورت ماهانه طبق شاخصهاي مورد نظر در حال ارزيابي مي باشد و در صورتي كه شعبه اي عملكرد نامطلوب داشته باشد برنامه ريزي جهت جابجايي و يا ادغام آن در دستور كار اين مديريت قرار مي گيرد. 
در این خصوص مهمترین شاخصهایی که مد نظر مي باشد شامل جمعيت منطقه مورد نظر، وضعيت اقتصادي (ميزان نقدينگي و نوع اشتغال در منطقه)، تعداد بانکهاي رقيب، سرانه منابع به شعب استان و ... مي باشد. 
در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایتهای بي دريغ مديرعامل محترم واعضاي محترم هيئت مديره بانک آرزوي موفقيت روز افزون براي بانک قرض الحسنه مهر ايران دارم .

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد