Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع تبدیلی به ویژه در دانه‌های روغنی قویاً دنبال می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس مذاکراتی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده تا کارخانه روغن‌کشی از دانه‌های کلزا را راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بیله سوار تأکید کرد: بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحد ۳۰ هکتار زمین درخواست کرده بود که طبق مذاکرات صورت گرفته از شهرک‌های صنعتی این زمین تأمین شده و در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

حلیم تأکید کرد: تنها واحد صنایع تبدیلی دانه‌های روغنی در این شهرستان، کارخانه روغن‌کشی از آفتاب‌گردان است و کارخانه کلزا دومین واحد صنایع تبدیلی خواهد بود.

وی همچنین در خصوص میزان تولید کلزا در این شهرستان افزود: سال گذشته کشت کلزا در سطح گسترده اطلاع‌رسانی شد و توانستیم دو هزار هکتار از اراضی بیله سوار را به کشت این محصول اختصاص دهیم.

حلیم با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در سال جاری به 3 هزار و ۵۰۰ هکتار ادامه داد: پیش بینی شده امسال ۱۲ هزار تن کلزا از مزارع بیله سوار برداشت شود.

وی متذکر شد: با راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی سطح زیر کشت این محصول افزایش یافته و بسیاری از گرفتاری‌های کشاورزان در خصوص فروش محصول نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

پیش بینی برداشت 12 هزار تن کلزا از مزارع بیله سوار

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند