Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان اینکه بودجه‌های دولتی دانشگاه‌های کشور شاید یک‌پنجاهم بودجه دولتی دانشگاه‌های هم‌تراز دنیا است، گفت: باید پیگیر تحقق بودجه باشیم و وزیر علوم نیز از طرف آقای نوبخت قول داده که در سال ۹۶ بودجه دانشگاه‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصد تأمین بشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، سید محمود مدرس هاشمی، ظهر امروز در حاشیه شانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختار بودجه‌ای دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که یک درآمد عمومی از دولت گرفته می‌شود و یک درآمد اختصاصی نیز دانشگاه‌ها از محل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود به دست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان اینکه درآمد حاصل از پژوهش درواقع از محل قراردادهای انجام‌شده فی‌مابین دانشگاه با صنایع و سازمان‌ها است، خاطرنشان کرد: حدود 15 سال پیش نسبت درآمد اختصاصی به درآمد عمومی دانشگاه‌ها بسیار اندک بود یعنی تمامی بودجه دانشگاه‌ها از طریق دولت تأمین می‌شده است.

وی با بیان اینکه، امروز بسیاری از دانشگاه‌ها کشور در حوزه درآمدزایی واردشده‌اند، اظهار کرد: البته شرکت‌های خصوصی نیز باید به این مسئله توجه کنند تا زمانی که شرکت‌های خصوصی ارتباط صنعت برایشان جا نیفتاده است و برای پژوهش هزینه نمی‌کنند نمی‌توان انتظار درآمد جهشی از دانشگاه‌ها را در این زمینه داشت.

مدرس هاشمی افزود: عمده درآمدهای حاصل از کارهای پژوهشی توسط دانشگاه، هزینه همان کار پژوهش می‌شود و فقط شاید در حدود 10 درصد عاید دانشگاه شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از بودجه دانشگاه‌های پیشرفته دنیا توسط حمایت‌های مالی دولت یا شهریه‌ها تأمین می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان بودجه‌های دانشگاه‌ها را تنها منوط به کارهای علمی پژوهشی کرد و دولت باید به تعهدات خود در این زمینه عمل بکند.

وی با بیان اینکه بودجه‌های دولتی دانشگاه‌های کشور شاید یک‌پنجاهم بودجه دولتی دانشگاه‌های هم‌تراز دنیا است، تأکید کرد: باید پیگیر تحقق بودجه باشیم و وزیر علوم نیز از طرف آقای نوبخت قول داده که در سال 96 بودجه دانشگاه‌ها به‌صورت 100 درصد تأمین بشود.

مدرس هاشمی این مسئله را خوشحال‌کننده عنوان و تصریح کرد: امیدواریم این موضوع محقق شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص عدم حضور استاندار اصفهان در نشست امروز که با حضور وزیر علوم بود، گفت: علت دقیق این مسئله را نمی‌دانم، به‌هرحال انتظار حضور وی را داشتیم ولی پیغامی داده بودند و توسط معاون استاندار پیام استاندار در جلسه گفته شد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار در جلسه شب گذشته نیز حضور نداشت.

مدرس هاشمی موضوع ساختارهای پژوهشی دانشگاه‌ها، نحوه ارتباط با صنعت، آیین‌نامه ارتقا و جذب هیئت‌های علمی را ازجمله موضوعات مطرح‌شده در شانزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/ پ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏