Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین صفی، پرستو گلستانی و افسانه زمانی به عنوان داوران بخش خردسال بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ارزیابی آثار خردسال را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسین صفی نویسنده، مؤلف و کارگردان با سابقه تئاتر، مدیر اجرایی پانزدهمین جشنواره استان و نخستین جشنواره نمایش‌های کوتاه غرب کشور، بازخوان، بازبین و داور جشنواره‌های کشوری و بین المللی؛ سردبیر چندین بولتن از جشنواره‌های هنری و غیره از جمله سوابق صفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستو گلستانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی است که بازی در تئاتر را از سال 1365 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه کرد و بازی در سینما را از سال 1369 با فیلم مجنون کاری از رسول ملاقلی‌پور شروع کرد.

افسانه زمانی کارگردان و نویسنده نمایش؛ کارگردانی است که تاکنون در حوزه نمایش عروسکی و نمایش‌های آیینی و سنتی فعالیت‌های چشمگیری داشته است. «ملی»، «ناسور»، «تنهایی» وغیره برخی از آثار زمانی است. وی داوری در جشنواره‌های عروسکی و آئینی سنتی را هم در کارنامه خود دارد.

نمایش‌های راه‌یافته به بخش تئاتر خردسال جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به شرح زیر اعلام شده‌اند:

نمایش «نجات مادر» نوشته اوستوکاتو به کارگردان مهناز آقایی از مشهد

نمایش «هدیه خرسی» نوشته و کارگردانی رامین کهن از تهران

نمایش «خرگوش و لاک پشت» نوشته منوچهر اکبرلو به کارگردان سعید صادقی از تهران

نمایش «کی از همه قوی تره؟» نوشته و کارگردانی سمیه منجم از لاهیجان

نمایش «قیچی که دنبال کار می گشت» نوشته محمدحسین ناصر بخت به کارگردان سعید زین‌العابدینی از تهران

نمایش «جاده اردک ها» نوشته و کارگردانی فرهاد اسماعیلی از تهران

نمایش «دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده» نوشته و کارگردانی حامد ترابی از همدان

به گزارش تسنیم، بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او گفت: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس و با آن ارتباط برقرار می‌کند.
در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می‌گشت به مربیگری محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر