Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 9 آذرماه در سومین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» گفت: هرچه برای نماز وقت بگذاریم كم است زیرا خداوند به آن تأكید فراوانی دارد.

وی با تصریح اینكه بیش از 120 مورد فرمان نماز در قرآن كریم وجود دارد، افزود: هیچ فرعی از فروع اسلام به اندازه نماز بر آن تأكید نشده است و نماز در حقیقت تجلی اوج عبودیت بنده در مقابل خداست و اگر همه كاری كنیم و نماز نباشد، هیچ نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی اردكانی با یادآوری اینكه نماز ارتباط میان خالق و مخلوق است، گفت: در رأس برنامه‌های تربیتی تمام انبیای الهی از آدم تا خاتم نماز بوده است یعنی ایجاد ارتباط با خداوند و آخرین وصیت همه انبیا و ائمه اطهار نیز اقامه نماز بوده است.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تذكراتی درباره وضعیت نماز در استان فارس پرداخت و گفت: یكی از نقاطی كه در شیراز كه زمانی مدینةالعلم و خاستگاه مراجع تقلید بوده است، كمبود مساجد است و درست است كه مساجد دولتی نمی‌شوند و مردم باید آن را بسازند اما دولت می‌تواند ساخت مساجد را جهت‌دهی كند.

وی با بیان اینكه شهرداری‌ها همان‌طور كه كاربری فضای آموزشی، تجاری، مسكونی را مدنظر قرار می‌دهد برای عبادت نیز جایگاه قائل باشند، گفت: متأسفانه خیابان‌های اصلی شیراز مسجد ندارند در حالی كه در بسیاری از كشورهای اسلامی تعداد مساجد بسیار زیاد است و این برای یك شهر اسلامی ننگ است كه برای اقامه نماز باید 45 دقیقه در خیابان‌های اصلی شهر به دنبال مسجد بگردند.

رضوی اردكانی اعتقاد دارد زمانی كه مسجد در خیابان‌های اصلی باشد، مردم انگیزه بیشتری برای حضور در آن دارند لذا خوب است كه شهرداری‌ها به این نكته توجه كنند.

امام جمعه موقت شیراز اظهار كرد: استفاده از فضای نماز كه اسلام از آن علاوه بر استفاده عبادی، استفاده سیاسی هم كرده است باید مدنظر قرار گیرد و اصولاً نماز جمعه قبل از اینكه یك عمل عبادی باشد یك عمل سیاسی است لذا شكوه نماز جمعه باید حضور مردم باشد.

وی خواستار بررسی كاهش جمعیت نمازگزاران جمعه شد و گفت:‌ نماز جمعه، عید فطر و قربان در مسئله سیاست و امنیت كشور تأثیر دارد لذا باید به آن‌ها اهتمام شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند