Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:22:23 GMT

آموزش مسواک زدن صحيح

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۹۲۵۲

آموزش مسواک زدن صحيح

خبرگزاري آريا - تحقيقات جديد نشان مي‌دهد که دانشمندان و کمپانيهاي توليد خمير دندان و انستيتوهاي دندانپزشکي در مورد اينکه بهترين روش مسواک زدن چيست با هم به توافق نرسيده‌اند.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، مقاله‌اي که در ژورنال British Dental به چاب رسيد نگاهي به پيشنهادات مختلفي مي‌اندازد که از سوي کمپانيهاي توليد خمير دندان و انستيتوهاي دندانپزشکي از 10 کشور مختلف ارائه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به محدوده مختلفي از پيشنهادات در مورد نحوه صحيح مسواک زدن، زمان مناسب آن و تعداد دفعات تکرار آن در طول روز برخورده‌اند.
محققان به هيچ گونه توافق روشني بين اين منابع مختلف نرسيده‌اند و اين عدم توافق بين اين شرکتها در مورد روش صحيح مسواک زدن نگران کننده است.
اوبري شيهام پروفسور بازنشسته سلامت عمومي دندان و نويسنده مقاله مي‌گويد” اگر مردم از انستيتو دندانپزشکي يک سخن بشنوند و از شرکتهاي توليد خمير دندان سخن ديگر و کمپانيهاي توليد مسواک هم حرف خودشان را بزنند، اين همه تناقض در گفتار آنها را گيج خواهد کرد و نمي‌توانند بفهمند که بهترين روش مسواک زدن چيست. در اين مطالعه ما به عدم همبستگي غير قابل قبول منابع مختلف پي برديم”.
انستيتوهاي دندانپزشکي لازم است که در مورد بهترين روش مسواک زدن با هم به توافق برسند. نکته نگران کننده اين است که روشهاي پيشنهاد شده اين شرکتها مانند آن روشهايي نيست که در کتابهاي دندانپزشکي آمده‌اند. مدارکي هم دال بر اينکه روشهاي پيچيده مسواک زدن بهتر از روشهاي ساده هستند وجود ندارد.
توصيه پروفسور شيهام اين است “با حرکات افقي ساده و با نگه داشتن مسواک در حالت 45 درجه دندانهايتان را مسواک بزنيد. از مسواک زدن شديد دندانها اجتناب کنيد و مسواک را مانند يک مداد در دستتان نگه داريد. اين روش ساده در حفظ سلامت لثه‌ها بسيار موثر است”.
نکته ظريفي در مسواک زدن بعد از خوردن شيريني و نوشيدنيهاي شيرين وجود دارد. تقريبا 2 دقيقه زمان لازم است تا باکتريهاي موجود در غذا اسيد توليد کنند. بنابراين اگر شما چندين دقيقه بعد از خوردن شيريني مسواک بزنيد اسيد از قبل ميناي دندان شما را خراب کرده است.
پيشنهادات بحث برانگيزي که از سوي شرکتها و سازمانهاي مختلف مطرح شده است نياز به تحقيق در مورد کارآمد بودن روشهاي مختلف مسواک زدن را ضروري مي‌کند.

در حال حاضر توصيه متخصصان در ” پايه علمي اموزش سلامت دندان” اين است که روش ساده مسواک دندان بسيار آسان بوده و ديگر نيازي به يادگيري و استفاده از روشهاي پيچيده مسواک زدن نيست.
دندانپزشک دکتر جان وين رايت استاد راهنماي مقاله مي‌گويد” تعداد بسيار زيادي از پيشنهاداتي که در اين مورد ارائه شده‌اند ناشي از کمبود مدارک محکم دال بر برتري يک روش بر روشهاي ديگر است. توصيه من به بيمارانم در مورد مسواک زدن اين است که بيشتر روي نقاطي تمرکز کنند که احتمال تجمع پلاکها در آن قسمت ها بيشتر است- معمولا محل تلاقي دندان و لثه- و از حرکات آرام براي مسواک زدن استفاده کنند”.
مرتباً از من در مورد اينکه چرا روشي را که من به بيمارانم مي‌گويم با روشي که دندانپزشکان ديگر به آنها گفته‌اند فرق دارد سوال مي‌شود.
چيزي که من احساس مي‌کنم ما به آن نياز داريم تحقيق در مورد آسانترين، موثرترين و ايمن ترين روش مسواک زدن است.
در حال حاضر نه تنها ما دندانپزشکان بلکه انستيتوها و شرکتهاي دندانپزشکي در سرتاسر جهان روشهاي مختلفي را به مردم آموزش مي‌دهند که اين خود نه تنها گيج کننده است بلکه اعتماد و اطمينان مردم را در اين حرفه به طور کلي از بين خواهد برد. براي کاري که مردم در طول روز دو بار آن را انجام مي‌دهند انتظار اين است که دندانپزشکان توصيه‌ها و پيشنهادات روشني را به مردم ارائه دهند.
منبع: بهداشت نيوز
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج

  به گزارش خبرنگار­ خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.   دکتر ناصحی گفت: در خصوص بیماری تالاسمی از افتخارات ما در سال‌های اخیر کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور و در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش موثری در تامین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.   وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در درمان، تامین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.   مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران تالاسمی که به دارو‌های تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای دارو‌های خارجی بهرمند شوند.

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز