Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر پنجشنبه در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش مستقر در این استان، با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، نیروی دریایی قهرمانانه در مقابل دشمن جنگید و امروز فضای گسترده‌ای از دریا را تحت سیطره خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به آثار سجده بر پیشانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با ایمان به خداوند، قدرتمندانه از حریم ایران اسلامی دفاع می‌کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حریم دریایی و منافع ایران اسلامی با اخلاص ماه‌ها در دریا به وظیفه خود عمل می‌کنند، تصریح کرد: اکنون دشمنان نظام اسلامی از موشک‌ها، نیروی دریایی، سپاه و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هراس دارند.
آیت‌الله قربانی اضافه کرد: امیدوارم قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود تا دشمن قدرت ایستادگی در مقابل آن را نداشته باشد.
وی اقامه نماز نیروهای مسلح را با شکوه توصیف کرد و افزود: نماز جماعت نیروهای مسلح به نظام جمهوری اسلامی ایران عظمت می‌دهد.

** تامین امنیت عرصه دریا به عهده نیروی دریایی است
فرمانده ناوگان شمال نیز در ابتدای این دیدار ، با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت: گیلان به واسطه وجود یگان‌های مختلف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو استان‌های غنی از نظر حضور نیروی دریایی است.
امیر دریادار دوم احمدرضا باقری به پیروزی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر نیروی دریایی عراق پس از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش دوسوم تجهیزات نیروی دریایی عراق را نابود کرد.
وی ادامه داد: امروز حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته راه‌های پیشرفت و حفظ عزت ایران را در نقاط مختلف به همراه داشته باشد و حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی در نقاط دوردست از اهداف نیروی دریایی ارتش است.
فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش، یکی از راه‌های رسیدن به توسعه و اقتصاد پایدار را اقتصاد دریامحور عنوان کرد و گفت: امروز نیروی دریایی مسؤولیت امنیت در دریاها را به عهده دارد.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در استان گیلان قرار دارد و دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.
7294/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

امروز سه‌شنبه «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092902

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان